Gå til innhold

pynteting i et hus med småbarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har flyttet inn i et nybygg og det er jo fint det, men det ser fort sterilt ut, Ønsker å kjøpe blant annet noen kule tante/dekor ting, men har en toåring og en baby, så ting som kan knuses utgår. Noen tips? Vil helst unngå typ Kremmerhuset, Kid og Nille ting som alle har. Pris er ingen hindring, men det må ikke vært dyrt heller. 

Anonymkode: 86819...9f2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er du ute etter egentlig? Det skal ikke være fra kremmerhuset el, og det skal ikke være dyrt. Da må du nesten si mer eksakt hva du er ute etter. 

• Liker 2
Skrevet

Pris er ingen hindring, men det må ikke være dyrt...? Og ikke fra nille, kid eller kremmerhuset... Javel... Da må jeg nok meddele at jeg har ingen forslag. Du motsier jo deg selv! Bruk google!

Anonymkode: 2ab46...5e1

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, Nerine_ skrev:

Hva er du ute etter egentlig? Det skal ikke være fra kremmerhuset el, og det skal ikke være dyrt. Da må du nesten si mer eksakt hva du er ute etter. 

Tror hun mener at det ikke trenger å være dyrt, men at det kan være det.

Ellers har jeg ikke noen konkrete tips, tror jeg ville satset på ting som ikke bare har pyntefunksjon. Et fint gulvteppe med litt farger, flere bilder på veggene og sånt?

• Liker 6
Skrevet (endret)
22 minutter siden, Eske skrev:

Ellers har jeg ikke noen konkrete tips, tror jeg ville satset på ting som ikke bare har pyntefunksjon. Et fint gulvteppe med litt farger, flere bilder på veggene og sånt?

Ja sånn ja, gikk litt fort i svingen her😊

Men stilen din da TS? Hva liker du? 

Endret av Nerine_
Skrevet

Jeg syns man kan holde seg til litt billig nips og hard plast så lenge man har barn. Jeg tenker at det som kan knuse, kan skade barna dine. Mest sannsynlig kommer de til å plukke på tingene selv om du snakker til de. Tenk på hva de kan skade seg minst ved å velte. 

Anonymkode: ef5ef...9eb

Skrevet

Grønne planter? 
Velg de som ikke er giftige

• Liker 1
Skrevet

Ikke pynt stuebordet. Det blir garantert brukt til leker, eller, ihvertfall av den minste  jeg har endelig nå klart å lære ungen på straks 2 år at pynten på bordet skal stå. I jula var det ikke enkelt med all pynten rundt om kring. Ellers kan du få i hyller og henge på veggen, så kan du sette små lyspunkt, pyntegjenstander på de, kanskje et bilde. Eller henge noen bilder rett på veggen. Eller så har du planter som ikke er giftige. Eller skal med dører med glass i. Pynt litt på stuebordet. Få i ei fin skål og ha frukt i. Er ikke så enkelt med de små barnehendene som skal utforske alt. 

Anonymkode: 750a6...a75

Skrevet

Gå i en bruktbutikk! Prøv å pynte med tekstiler, velg gjerne ting som står litt høyt eller ting som henger på veggen så ungene ikke får tak i de.

Anonymkode: 7413e...986

Skrevet

Bruktbutikk. Eller pynt i høyden. 

Anonymkode: 1a1fa...499

Skrevet

Kunst. 

Anonymkode: 4abc3...058

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke pynt stuebordet. Det blir garantert brukt til leker, eller, ihvertfall av den minste  jeg har endelig nå klart å lære ungen på straks 2 år at pynten på bordet skal stå. I jula var det ikke enkelt med all pynten rundt om kring. Ellers kan du få i hyller og henge på veggen, så kan du sette små lyspunkt, pyntegjenstander på de, kanskje et bilde. Eller henge noen bilder rett på veggen. Eller så har du planter som ikke er giftige. Eller skal med dører med glass i. Pynt litt på stuebordet. Få i ei fin skål og ha frukt i. Er ikke så enkelt med de små barnehendene som skal utforske alt. 

Anonymkode: 750a6...a75

😄

Anonymkode: 21595...724

• Liker 4
Skrevet

Jeg har to under 3 år og pynter gjerne med knuselige ting, men setter det da på fine hyller på veggen. Bruker også fine, men relativt rimelige lamper, som dekor. Liker også å henge ting på veggen som vi har kjøpt på reiser rundt omkring i verden. Hvis du skal kjøpe inn alle pyntetingene nytt anbefaler jeg å kjøpe på ulike butikker slik at det ikke blir så tydelig hvilken stil du har gått for (Nille-stilen er kanskje ikke det du leter etter, selv om man gjerne kan finne en og annen fin ting der). Søstrene grene har ofte stilige vegghyller, HM Home har feks ofte fine rimelige gulvtepper, knagger, rammer, putetrekk og pledd, Kremmerhuset kan ha fine glassting og store bilder hvis du liker stilen. Ellers er det jo fint med store planter på gulvet, alternativt små planter på veggen hvis barna dine liker jord. 

Anonymkode: 0360e...30a

• Liker 1
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pris er ingen hindring, men det må ikke være dyrt...? Og ikke fra nille, kid eller kremmerhuset... Javel... Da må jeg nok meddele at jeg har ingen forslag. Du motsier jo deg selv! Bruk google!

Anonymkode: 2ab46...5e1

Det trenger ikke være dyrt, men det kan også være det. Ønsker ikke de største kjedebutikkene, da jeg føler «alle» har det samme. 

ts

Anonymkode: ea472...cab

Skrevet
22 timer siden, Eske skrev:

Ja, det er det jeg mener.

Vi har nok tepper og bilder, jeg mener rene pynteting. Vi har for eksempel 7 tomme vinduskarmer i stua, ser litt stusselig ut. Vi skal ha litt planter, men ønsker andre tips. 

ts

Skrevet
22 timer siden, Nerine_ skrev:

Ja sånn ja, gikk litt fort i svingen her😊

Men stilen din da TS? Hva liker du? 

Liker litt skandinavisk stil, med naturfarger. Ellers så går fargene mørk lilla, mørk grønn og sennepsgul igjen.

ts

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns man kan holde seg til litt billig nips og hard plast så lenge man har barn. Jeg tenker at det som kan knuse, kan skade barna dine. Mest sannsynlig kommer de til å plukke på tingene selv om du snakker til de. Tenk på hva de kan skade seg minst ved å velte. 

Anonymkode: ef5ef...9eb

Ja, det er et poeng, men bolig nips ser jo nettopp veldig billig ut, og da kan man like gjerne droppe det, tenker jeg... går an å satse på ting som tåler litt, figurer i heltre eller noe? 

ts

Skrevet
22 timer siden, Blålilla skrev:

Grønne planter? 
Velg de som ikke er giftige

Ja, vi har noen, men ønsker ting som komplimenterer plantene. 

ts

Skrevet

Lysfat og lanterner i metall, enten elektriske kubbelys og telys eller finne kubbelys som ikke blir påtent. Fine pynteputer. Grønne planter i sinkpotter. 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gå i en bruktbutikk! Prøv å pynte med tekstiler, velg gjerne ting som står litt høyt eller ting som henger på veggen så ungene ikke får tak i de.

Anonymkode: 7413e...986

Jeg føler man bør ha et spesielt godt øye for estetikk for å greie å finne de riktige skattene i en bruktbutikk, jeg er ikke så flink med sånt...

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...