Gå til innhold

Operasjon, angst, råd?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ligger og venter på å bli operert, det har blitt utsatt flere ganger nå så jeg har fastet og bare sittet her og vært nervøs hele tiden. Fikk beskjed nå om at det enda er flere timer igjen. Kjenner at jeg blir kvalm og svetter, gruer meg sånn. Har noen råd til hvordan jeg kan distrahere meg selv? Har tilgang til pc og internett frem til jeg blir kjørt ned.

Anonymkode: f4aa6...091

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt naturlig å være nervøs :) Prøv å ta deg en lur, les på forum, les ei bok, gjør praktiske småting du må gjøre snart uansett i nettbanken, ring til venner, surf på nettet :)

Anonymkode: 43277...884

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt naturlig å være nervøs :) Prøv å ta deg en lur, les på forum, les ei bok, gjør praktiske småting du må gjøre snart uansett i nettbanken, ring til venner, surf på nettet :)

Anonymkode: 43277...884

Jeg klarer ikke å slappe av, har sett for mye på Greys anatomy og er redd for å våkne under narkosen, dø eller få skrekkelig vondt når jeg våkner :( Er det rart av meg å spørre sykepleier om å bli "dopet" ned med et eller annet så jeg får slappet av? 

Skrevet

Nei, spør om litt «dop» du☺️ 
Det er ikke rart, jeg får det hver gang jeg er på sykehuset, og det er mange ganger i året☺️ De har veldig forståelse for oss som er redde☺️ 
Lykke til☺️

Anonymkode: 316cd...8b2

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ligger og venter på å bli operert, det har blitt utsatt flere ganger nå så jeg har fastet og bare sittet her og vært nervøs hele tiden. Fikk beskjed nå om at det enda er flere timer igjen. Kjenner at jeg blir kvalm og svetter, gruer meg sånn. Har noen råd til hvordan jeg kan distrahere meg selv? Har tilgang til pc og internett frem til jeg blir kjørt ned.

Snakk med sykepleier. Kanskje de flytter deg høyere opp på lista. Lykke til.

Skrevet

Den gang jeg måtte ha en semi-akutt operasjon som hele tiden ble flyttet på, fikk jeg beroligende helt uten å be om det. Kan ha vært fordi jeg var 17 og alene på sykehuset, men likevel. Det medførte i hvert fall at jeg stort sett sov/slumret i et helt døgn før jeg ble operert.

Skrevet

Spør om du kan få noe beroligende :jepp:

Lykke til med operasjonen :)

Skrevet

Jeg ikk intravenøst væske da jeg måtte vente helt tl kvelden, dette var pga en stor trafikkulykke som hadde skjedd med alvorlig skade. Utsettelser kan skje. Operasjer tar lengre tid enn beregnet eller det kommer inn ulykker og uforutsette ting. Passer de ikke på deg? Du må jo gi de beskjed at du er så nervøs så får du nok både kvalmedempende og andre ting. 

Anonymkode: bb8b9...0b4

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ikk intravenøst væske da jeg måtte vente helt tl kvelden, dette var pga en stor trafikkulykke som hadde skjedd med alvorlig skade. Utsettelser kan skje. Operasjer tar lengre tid enn beregnet eller det kommer inn ulykker og uforutsette ting. Passer de ikke på deg? Du må jo gi de beskjed at du er så nervøs så får du nok både kvalmedempende og andre ting. 

Anonymkode: bb8b9...0b4

Ja jeg skjønner selvsagt hvorfor det har blitt utsatt, men det er jo uansett kjipt når man faster. 

Takk for svar :) Har fått sobril nå. Ikke at det hjelper så veldig, men...

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

I narkose?

Narkose er jo det beste som finnes når man har angst/anspenthet.

Føler meg veldig bra etter jeg våkner, hatt det endel ganger. Skulle ønske det 1 gang i uken, for å slappe av.

Anonymkode: 36d27...385

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...