Gå til innhold

Infeksjon!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

For snart 1 år siden tok jeg en helix piercing, har egt hatt betennelse i den siden den dag, har ikke tatt den ut av øret

har dager der det gjør veldig vont og dager der det er bedre

spørsmålet mitt er egentlig bare om det er farlig å gå med betennelse så lenge? 
hva kan evt skje?

Anonymkode: 710d7...487

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har hatt betennelse i en piercing i snart ett år, og du har ikke sjekket den hos lege enda? Kanskje på tide å gjøre det da?

• Liker 3
Skrevet

Brusken i øret kan ødelegges slik at formen på øret blir helt deformert. Hvis infeksjonen får for langt kan hele øret bli ødelagt. 

Anonymkode: a6f08...ecc

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Brusken i øret kan ødelegges slik at formen på øret blir helt deformert. Hvis infeksjonen får for langt kan hele øret bli ødelagt. 

Oida, da tror jeg at jeg ringer legen😅

Skrevet

Tviler på at du har hatt infeksjon i øret i et år. Den er nok bare betent. 

Anonymkode: bc306...cb4

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tviler på at du har hatt infeksjon i øret i et år. Den er nok bare betent. 

Infeksjon og betennelse er det samme.

Anonymkode: 91428...74e

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Infeksjon er en betennelse. Betennelse kan også bety inflammasjon. Inflammasjon er ikke nødvendigvis en infeksjon. Så den du siterte har egentlig tett, definisjonsmessig. 

Skrevet

Tyder jo på at dette er en allergisk reaksjon skal ikke skimse av det. Hvorfor tar du den ikke bare ut? Man MÅ ikke ha piercing

Anonymkode: e1985...fae

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tyder jo på at dette er en allergisk reaksjon skal ikke skimse av det. Hvorfor tar du den ikke bare ut? Man MÅ ikke ha piercing

Anonymkode: e1985...fae

Det er 2 helixer ved siden av hverandre og har brukt halve livet på å manne meg opp å ta de, så nå nekter jeg å ta de ut fordi jeg kommer ikke til å tørre å ta ny Hehe 

ganske naiv

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er 2 helixer ved siden av hverandre og har brukt halve livet på å manne meg opp å ta de, så nå nekter jeg å ta de ut fordi jeg kommer ikke til å tørre å ta ny Hehe 

ganske naiv

Okey, men ikke kom hit og sutre når du får blomkåløre (det er vanskelig å fikse, så ikke skyld på helsevesenet heller). Det vil forbli sånn resten av livet. 

https://images.app.goo.gl/4sNccZ8h26zsqv97A

https://www.google.com/search?sxsrf=ACYBGNSd8bOWcj2eRmnQulUz0xAi9QO9QQ:1579086793807&q=blomkåløre&tbm=isch&source=univ&client=ms-android-sonymobile&fir=Bhs945uIQkrjOM%3A%2C2E-49ll9O-cDIM%2C_%3BeZayW2YfobANYM%3A%2COvFXH48HzostYM%2C_%3B84Y-4i76XfO_bM%3A%2Cl5A3dmXNluFSyM%2C_%3B1pG7aoNKHkrx-M%3A%2CPvHRy40H8E-TcM%2C_%3BQhHcihMWFcaZSM%3A%2CMS5XcRAY5TaScM%2C_%3BkOIQGHMpLHzerM%3A%2Ch2MltaUF47TlZM%2C_%3BMdhALplGMcfYdM%3A%2CPvHRy40H8E-TcM%2C_%3BCA_s8VJMCRa-pM%3A%2ChqfVpBigU1kZ-M%2C_&usg=AI4_-kT75RDPZJJQRTLZN0cqLWd8nKZy-g&sa=X&ved=2ahUKEwjC8afbvIXnAhWSrIsKHfIoDqgQ7Al6BAgHEBY&biw=360&bih=512&dpr=2

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er det slettes ikke. Infeksjon er en betennelse med mikrobe. Betennelse betyr bare at det er inflammasjon i vevet. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...