Gå til innhold

Finne venner?


Gjest Memento mori

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei Memento Mori. Hvor er du fra? 

Jeg kjenner litt (lite) latin og lurte på hvor du har fått ditt navn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Memento mori

 Jeg er fra Bergen. Jeg går ut i fra at du kjenner uttrykket som romerne hilste med. Før synes jeg det var litt morbid, men nå har jeg tatt det til meg som et livsmotto -« grip dagen « er vel budskapet i «husk at du skal dø». Med alder og sykdom følger det en fordel - det blir klarere hva som er viktig, og utsetter ikke så mye lenger. Takk for interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Memento mori er en av favorittene mine og. Finne venner på nett? Tja, har du noen hobbyer ? Like barn leker ofte best .🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.1.2020 den 0.11, Memento mori skrev:

Noen som har forslag til hvor jeg kan finne nettvenner? her har jeg ikke fått det til.

Skriv litt mer om deg selv, hvilke hobbyer du har og ting du liker å gjøre. Kanskje noen andre har ting til felles med deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Memento mori
8 minutter siden, 334 skrev:

Memento mori er en av favorittene mine og. Finne venner på nett? Tja, har du noen hobbyer ? Like barn leker ofte best .🙂

Jeg liker godt å brygge øl. Ellers liker jeg å danse, begynte nettopp på salsa. Liker og å være på hytta ved sjøen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Memento mori skrev:

 Jeg er fra Bergen. Jeg går ut i fra at du kjenner uttrykket som romerne hilste med. Før synes jeg det var litt morbid, men nå har jeg tatt det til meg som et livsmotto -« grip dagen « er vel budskapet i «husk at du skal dø». Med alder og sykdom følger det en fordel - det blir klarere hva som er viktig, og utsetter ikke så mye lenger. Takk for interesse.

Da må jeg innrømme to ting, som først, jeg er bor i Bergen (<3). Som andre, jeg hadde opplevd nettopp det samme pga alderen  og andre ting som skjedde tidligere. Jeg forstår at det finnes en positiv mening med navnet ditt. Carpe Diem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Memento mori

Vil du også si at carpe diem har samme betydning som memento mori? Jeg liker det siste uttrykket best, fordi de fanger oppmerksomheten bedre, det kommer som et lite sjokk. Hvis jeg hadde jobbet som torpedo, hadde jeg likt dobbelt-betydningen i uttrykket. På den annen side hadde det nesten vært litt søtt hvis torpedoen på døren hilste deg med den litt mykere »carpe diem».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmneida. Jeg mener at en motto (carpe diem) kan være konsekvensen på den andre(memento mori). Det kan være lurt å ta alle oppleverlsene livet kaster til deg, på en positiv måte. Man trenger ikke å velge en eller andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Memento mori

Når jeg synes livet er litt trist, synes jeg det kan være en trøst å tenke at det ofte bare er mitt eget mot som står i mellom meg og berikende opplevelser. Hvem vet, kanskje akkurat du er en slik våg ein ikkje visste om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Memento mori
49 minutter siden, Sele skrev:

Da må jeg innrømme to ting, som først, jeg er bor i Bergen (<3). Som andre, jeg hadde opplevd nettopp det samme pga alderen  og andre ting som skjedde tidligere. Jeg forstår at det finnes en positiv mening med navnet ditt. Carpe Diem

Lyst å diskutere like erfaringer i livet i en privat tråd? Er ikke så god på det tekniske, vet ikke hvordan det evt kunne vært ordnet i dette forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Memento mori skrev:

Lyst å diskutere like erfaringer i livet i en privat tråd? Er ikke så god på det tekniske, vet ikke hvordan det evt kunne vært ordnet i dette forumet.

Javisst. Det kan vi gjøre. Jeg er svært nysgjerring om din erfaring. Har du lyst til å diskutere, kan du gjerne sende meg en melding. 

Jeg synes også at når livet er tøft mot deg, din holdning gjør en stor forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...