Gå til innhold

Flytting til Drammen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis jeg skulle flyttet til Drammen ville jeg valgt å bosette meg på Bragernes-siden. Litt opp i åsen er det fint. Der har du sola og det er kort vei å gå til sentrum (og f. eks. bystranda) 

Parkering i Drammen sentrum er ikke bare-bare etter at de endret mye av gateprkeringen til boligsone-parkering, så med mindre du er tidlig ute om morgenen ville jeg enten satset på å bosette meg innen gangavstand til jobb, eller reise kollektivt. 

Nøste i Lier er også fint, og nærme Drammen sentrum. 

Anonymkode: e3d83...ac6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 15.1.2020 den 22.06, AnonymBruker skrev:

Har flyttet fra Drammen etter to-tre forferdelige år der og jeg har fått et nytt liv!. For en deprimerende by! Vet du at det er den byen med flest innvandrere og flyktninger i Norge, etter Oslo? Og Drammen er ikke på langt nær like stor i areal.....Det sier mye. Du må i alle fall være glad i å se hijaber og menn i posebukser og skalk for hele drammen er full av de. Og tiggere fra Romania er overalt i sentrum. Byen er ikke pen og heller ikke er det mye i sentrum å se/gjøre. Sikkert greit for barnefamilier, men for de uten barn og uten spesiell tilknytning er det en forferdelig by, syns jeg. Mye korrupsjon, dårlig vedlikehold , generelt dårlig stemning og slum(Torggata ,som er midt i strømsø, f.eks. eller Gazastripen/Lille pakistan som det området også kalles, er så stygt og nedkjørt at det er en skam) Fjell er et forferdelig sted.Man kan si mye om det stedet, men det orker jeg bare ikke. F.eks.Gulskogen er nedkjørt, det også, (der er det dårlig med busser også) Nybyen er falleferdig, Åssiden er også grått, trist og forsøplet og de andre stedene er det mye stygt av gamle forsømte bygninger , søppel etc. Trist. For ikke å snakke om hvor mye kaldere det er i Drammen ifh til andre steder i nærheten. Det er lenger vinter og pga elva , blåser det surt i mange måneder. Jeg er så glad jeg flyttet fra Drammen! Det er som dag og natt. Nå bor jeg i en by der folk smiler til deg på gaten, er hyggelige og høflige og hvor naturen er vakker  og byen er fredelig og ikke overbefolket av innvandrere. Det blir unektelig dårligere forhold der de er i flertall/er for mange. Ta f.eks. bussen til/fra Fjell.....Herregud...

Anonymkode: dec0f...aae

Mye rart å lese i det innlegget. At de er mye søppel i Drammen er noe jeg aldri har lagt merke til. Men det stemmer at det er stor forskjell på å bo helt nær elven og andre steder ifh kulde. 

Går jeg i Drammen sentrum tenker jeg ikke over at det er spesielt mye innvandrere. Veldig mange er samlet i Tollbudgata og Torggata (mye innvandrerbutikker der). og i området Fjell. 

De fleste tiggerne fra romania som frekventerte her en periode for 4-5 år siden er borte nå. Det var ille en periode men de har tydeligvis forflyttet seg til en annen by 😃

 

Anonymkode: 0ca32...f7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.1.2020 den 10.12, AnonymBruker skrev:

Oj, takk for ditt svar. Nei, høres ikke bra ut. Det er akkurat det vi vil unngå. 

Det er sikkert mange innvandrere i Bergen også ( hvor vi bor nå). Men jeg har aldri oppmevd noe lignende som du beskriver i innlegget ditt. 

Kanskje vi kan vurdere Akershus istedenfor. Tror ikke det blir vanskelig å pendle til Drammen.

Hvis det er lov, kan jeg får vite hvilken by du flyttet til etter Drammen?😊 kan du anbefalle andre trivelige steder i Akershus som er fine for barna?😊

Anonymkode: b2a05...86b

Jeg har bodd i Drammen i 30 år og kjenner ikke igjen Drammen fra den beskrivelsen. Nå bor jeg ikke rett ved elven men det er ihvertfall ikke problemer med været her jeg bor, denne brukeren overdriver noe voldsomt. Nøstet i Lier er forresten veldig fint.  

Anonymkode: 0ca32...f7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mente Tollbugata ; også kjent som gazastripen, lille mogadishu,  o.s.v. Joda det er mange som tenker det samme som meg. Og nybyen ER virkelig forfalt. Det er mange gamle og falleferdige hus der. Så fint at noen trives på Grønland i Oslo. Der ble to venninner av meg overfalt og ranet av en gjeng "berikende" ungdommer. En annen bekjent ble voldtatt i området. Det er mye som det ikke det ikke skrives om men en god egenskap er å åpne øynene.

Men folk som aldri har måttet bo slik, aldri har blitt trakassert av de "nye landsmenn-og kvinner" (selv om det dreier seg om 2. 3. og snart 4.generasjon)og truet på livet f.eks., nei , de folka aner ikke hva de snakker om. Synd at det er sånn, men når det nå er sånn, så må man jammen få lov til å si ifra og samtidig advare andre.

Hørt om omvendt rasisme? Det er det mye av i Norge. Jeg har bodd mange steder i både inn og utland, men Drammen er det verste stedet jeg har bodd. P.g.a. innvandringen der, ja. Jeg innser at andre kan ha et annet syn på det, men da må jeg også ha lov til å komme med min oppfatning av byen. Ok? Det er en lei uvane sosialistene har og det er å være like dominerende og sensurerende som det de hevder ikke-sosialister er. (Om ikke mer.)

Anonymkode: dec0f...aae

Får følelsen at du er mann, ikke kvinne. Og har et vanvittig problem med innvandrere. Den gjengkulturen som er i deler av Oslo finner du ikke i Drammen. Det kan b.la være fordi det ikke er så mange unge innvandrere her, de fleste er eldre eller i barneskolealder. Vi har heller ikke problemet med ulovlige og papirløse innvandrere som selger dop og driver med snusk slik Oslo har. Der har du jo mye av kriminalitetsproblemet. Oslo har et stort problem med overfallsvoldtekter utført av innvandrere ja, det har jeg aldri hørt er et problem i Drammen. Jeg har heller aldri opplevd omvendt rasisme i her. 

Jeg bodde i nærheten av Tollbudgata i flere år. Gikk alltid hjem fra turer på byen og gjennom Tollbudgata nattestid. Du har rett i at det omtrent føles som å være i et annet land når man går i akkurat den gaten. Jeg var i midten av 20 årene og selv om jeg er kvinne føltes det trygt fordi det er alltid folk som er i området. Jeg har ikke blitt trakassert en eneste gang. Jeg var stadig innom Snappys og handlet mye i innvandrerbutikker i Tollbudgt, ingen trakassering der heller. Rart med det. Jeg stemmer forresten ikke SV eller V. Er ikke tilhenger av sensur men føler du svartmaler og overdriver noe aldeles vanvittig. 

Anonymkode: 0ca32...f7c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå bor jeg i en by der folk smiler til deg på gaten, er hyggelige og høflige

Foreldrene mine bor forresten et sted i Drammen med mye innvandrere. Alt fra Ghana, Bosnia til Polen. Veldig hyggelig nabolag der de fleste hilser og er blide. Bilen min var helt nedsnødd i vinter og jeg slet med å få den gravd frem. Da kom en utlending løpende med en gang og sto i sikkert 10 min og spadde bilen min løs for harde livet. Finnes mange fine utlendinger med gode holdninger må du huske. 

Anonymkode: 0ca32...f7c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Får følelsen at du er mann, ikke kvinne. Og har et vanvittig problem med innvandrere. Den gjengkulturen som er i deler av Oslo finner du ikke i Drammen. Det kan b.la være fordi det ikke er så mange unge innvandrere her, de fleste er eldre eller i barneskolealder. Vi har heller ikke problemet med ulovlige og papirløse innvandrere som selger dop og driver med snusk slik Oslo har. Der har du jo mye av kriminalitetsproblemet. Oslo har et stort problem med overfallsvoldtekter utført av innvandrere ja, det har jeg aldri hørt er et problem i Drammen. Jeg har heller aldri opplevd omvendt rasisme i her. 

Jeg bodde i nærheten av Tollbudgata i flere år. Gikk alltid hjem fra turer på byen og gjennom Tollbudgata nattestid. Du har rett i at det omtrent føles som å være i et annet land når man går i akkurat den gaten. Jeg var i midten av 20 årene og selv om jeg er kvinne føltes det trygt fordi det er alltid folk som er i området. Jeg har ikke blitt trakassert en eneste gang. Jeg var stadig innom Snappys og handlet mye i innvandrerbutikker i Tollbudgt, ingen trakassering der heller. Rart med det. Jeg stemmer forresten ikke SV eller V. Er ikke tilhenger av sensur men føler du svartmaler og overdriver noe aldeles vanvittig. 

Anonymkode: 0ca32...f7c

Har du i det hele tatt vært på f.eks. Fjell/Galterud de siste årene? Ingen gjengkultur? Tuller du? Har du bodd der? Ikke mange innvandrere i Drammen ? Ikke mange unge av de?? Har du prøvd å være i byen/ta buss i byen mellom 10:30 og 22/23? Gått i det som de kaller sentrum i byen? Ikke problemer med ulovlige og papirløse innvandrere i drammen som selger dop og driver med snusk? Hva tror du f.eks alt sølvpapiret som ligger slengt rundt omkring i de "innvandringsrike"områdene er? På Fjell står det innvandrer ungdom overalt og selger/kjøper dop. Det er store problemer med korrupsjon både i politi, kommune og presse i Drammen. byen er faktisk full av tiggere(jeg har bekjente som fortsatt bor der og ønsker seg langt vekk) Du hadde sikkert ikke sagt noe om du hadde blitt truet fordi du var kvinne og lys? Den kjønns-segrerte moskeen gjør ikke ting noe bedre. Har du overhodet sett alle jentebarna med tildekkede hoder, hauger med menn med posebuksene og midtøsten-habitt som ofte står i grupper utenfor blokkene der oppe . En mengde av de som går opp og ned Gjerpenkollen som tatt rett ut fra Syria. Det er så mange innvandrere der som aldri blir integrerte. T:o.m en gruppe med IS-kledde kvinner der. Så trist at det er til å gråte av.Folk som er andre og tredje generasjon som ikke kan snakke norsk godt og det finnes tyrkere som ikke har lært seg norsk overhodet som kom hit for 40 år siden(!). Hva er positivt med å dekke til kvinner? Er vi mindre verdt enn menn,syns du? Du må faktisk se på hvordan ting kommer til å bli dersom man ikke sier i fra. Du lever sikkert i en veldig beskyttet boble, men ikke alle kan gjøre det. Drammen er og blir den byen i Norge som har flest ikke-vestlige innvandrere/flyktninger etter Oslo. Og som sagt; Drammen er ikke i nærheten så stort i areal som Oslo. https://kommunal-rapport.no/artikkel/skepsis_til_flere_innvandrere_i_drammen       I rest my case.

Anonymkode: dec0f...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjør til Asker og ta toget derfra, det er mye billigere. Parkering er billig også, 40 kr for hele dagen lørdag på innfartsparkeringen, søndag er gratis. Er primært togpendlere som bruker den plassen, så i helgene er det alltid mye ledige parkeringsplasser, med mindre det skjer noe spesielt. Da koster toget dere snaut 240 kr tur/retur Oslo siden alle barna reiser gratis i helgen.

Jeg har bodd i Tordenskioldsgate, som ligger paralellt med Tollbugata. Joda, det er mye innvandrere i den delen av Drammen, men jeg opplevde det aldri som truende eller skummelt på noen måte. Om jeg skulle flyttet tilbake til Drammen i dag ville jeg valgt Nybyen eller Danvik. 

 

Anonymkode: 2a1fe...abf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud....Drammen er stedet fok flytter FRA,ikke til!

Anonymkode: a3c21...eaf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du i det hele tatt vært på f.eks. Fjell/Galterud de siste årene? Ingen gjengkultur? Tuller du? Har du bodd der? Ikke mange innvandrere i Drammen ? Ikke mange unge av de?? Har du prøvd å være i byen/ta buss i byen mellom 10:30 og 22/23? Gått i det som de kaller sentrum i byen? Ikke problemer med ulovlige og papirløse innvandrere i drammen som selger dop og driver med snusk? Hva tror du f.eks alt sølvpapiret som ligger slengt rundt omkring i de "innvandringsrike"områdene er? På Fjell står det innvandrer ungdom overalt og selger/kjøper dop. Det er store problemer med korrupsjon både i politi, kommune og presse i Drammen. byen er faktisk full av tiggere(jeg har bekjente som fortsatt bor der og ønsker seg langt vekk) Du hadde sikkert ikke sagt noe om du hadde blitt truet fordi du var kvinne og lys? Den kjønns-segrerte moskeen gjør ikke ting noe bedre. Har du overhodet sett alle jentebarna med tildekkede hoder, hauger med menn med posebuksene og midtøsten-habitt som ofte står i grupper utenfor blokkene der oppe . En mengde av de som går opp og ned Gjerpenkollen som tatt rett ut fra Syria. Det er så mange innvandrere der som aldri blir integrerte. T:o.m en gruppe med IS-kledde kvinner der. Så trist at det er til å gråte av.Folk som er andre og tredje generasjon som ikke kan snakke norsk godt og det finnes tyrkere som ikke har lært seg norsk overhodet som kom hit for 40 år siden(!). Hva er positivt med å dekke til kvinner? Er vi mindre verdt enn menn,syns du? Du må faktisk se på hvordan ting kommer til å bli dersom man ikke sier i fra. Du lever sikkert i en veldig beskyttet boble, men ikke alle kan gjøre det. Drammen er og blir den byen i Norge som har flest ikke-vestlige innvandrere/flyktninger etter Oslo. Og som sagt; Drammen er ikke i nærheten så stort i areal som Oslo. https://kommunal-rapport.no/artikkel/skepsis_til_flere_innvandrere_i_drammen       I rest my case.

Anonymkode: dec0f...aae

🤣🤣 ok dette begynner å bli reinspikka tull! Jeg jobber som overkonduktør i vy. Vi går til og fra jobb på alle døgnets tider. I tillegg bor jeg i Drammen. Jeg har aldri følt meg utrygg! Og gjett hva vi må gjennom «lille Pakistan» for å komme til parkeringen vår. Det er ofte klokken 0200-0300 på natten også helg. Har forresten aldri hørt noen kalle det lille Pakistan heller. Hi ikke hør på denne lett gale personen. 
Ja det finnes en del innvandring i Drammen de fleste bor rundt fjell. Men jeg kjenner mange kolleger som bor der, som mener det er blitt veldig fint og bra der. Både skole og nærmiljøet. Jeg har faktisk aldri hørt noen si slike ting og vi har 200 kolleger som bor i eller ved Drammen! Har selv barn og bor her.

Anonymkode: dc36c...484

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.1.2020 den 7.30, AnonymBruker skrev:

De nye bydelene i Drammen er tidligere Svelvik kommune og Nedre Eiker kommune. Selv bor jeg i Nedre Eiker, og her er område som kan søkes etter på Finn: Solbergelva, Solbergmoen, Mjøndalen og Steinberg.
Mjøndalen og Steinberg har togstasjon. Steinberg er litt mer «usentralt» enn de andre stedene, da de f.eks ikke har butikk. Er ca 10-15 min med bil til Drammen fra alle stedene nevnt ovenfor. Alle steder har god bussforbindelse. 

Anonymkode: d9069...25f

Dette er ikke nye bydeler, det er nye deler av kommunen. 

Anonymkode: f9154...586

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier meg enig med alle som ikke kjenner seg igjen i beskrivelsen til AB. Jeg har til og med bodd i Tollbugata, og aldri opplevd verken problemer eller kallenavnene AB bruker. 
 

Ellers, jeg hadde aldri flyttet til Åskollen. Det er en mentalitet der som nærmest minner om en sekt. Barneskolen har jeg heller ikke et veldig godt inntrykk av. Av barneskoler i byen har jeg et inntrykk av at Danvik er bra, de har solide resultater år etter år. 
 

Av de tre du nevner hadde jeg gått for Gulskogen. Konnerud er nok også greit nok, men vær og veier kan være en utfordring. Det er en fordel å like ski, for å si det slik. :ler: 

Anonymkode: f9154...586

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.1.2020 den 22.35, AnonymBruker skrev:

Det er så mange innvandrere der som aldri blir integrerte. T:o.m en gruppe med IS-kledde kvinner der. Så trist at det er til å gråte av.Folk som er andre og tredje generasjon som ikke kan snakke norsk godt og det finnes tyrkere som ikke har lært seg norsk overhodet som kom hit for 40 år siden(!). 

Anonymkode: dec0f...aae

Påstander om korrupsjon uten forklaring.. Er aldri på Fjell så plages ikke av den store mengden innvandrere du påstår flokker rundt i hele Drammen.. Jo er ofte i sentrum og tiggere er det lite av. Selvfølgelig hadde jeg sagt om jeg hadde opplevd å ha blitt truet, hvorfor skulle jeg ikke det? Jeg har reist og bodd i mange land takk. Har venner fra mange kulturer. Og vet mye om islam. 

Moskeer er kjønnssegregerte, noe jeg er motsander av. Mange innvandrere blir aldri integrerte nei, og det er et problem i alle byer. Islamdiskusjon kan vi ta på egen tråd, for vi er mye mer enige enn det du tror. Men du får det til å høres ut som om Drammen er en utrolig utrygg by. Det er det ikke. Jeg har bodd flere steder i Drammen der jeg kunne gå fra sentrum etter å ha vært ute på byen. Det er snakk om en barnefamilie og Fjell er nok ikke aktuelt. Så du kan roe ned. 

Anonymkode: 0ca32...f7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gidder vanligvis ikke å svare fok fra drammen,,,,,,,,,......

Anonymkode: a3c21...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gidder vanligvis ikke å svare fok fra drammen,,,,,,,,,......

Anonymkode: a3c21...eaf

Jeg er sammen med en fra drammen,som på toppen er utlending...Litt trist for deg da om du har snakket med oss🤣Kan dessverre ikke svare deg som laget innlegget,men det er en fin by og hyggelige folk.

Anonymkode: c6b47...482

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...