Gå til innhold

Flytting til Drammen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi trives svært godt i Mjøndalen! Mjøndalen er nå en del av Drammen kommune. Jobber henholdsvis i «gamle» Drammen og Oslo. Jeg tar toget til jobben i Oslo, mens mannen bruker bil til jobben i Drammen. Kjenner lite til skolene i gamle Nedre Eiker da vi bare har barnehagebarn. 

Jeg kjenner meget godt til skolene Drammen by da. Det kan være et svært tøft foreldremiljø særlig på Danvik, Bragernes og Konnerud skole. Der er det mange ressurssterke foreldre. Foreldremiljøet kan ofte gjenspeiles i enkelte barnekull. Sånn sett tror jeg faktisk miljøet på Fjell er mye bedre på mange områder.

Grunnen til at mange sikkert vil si «alle skoler bortsett fra Fjell» er fordi Fjell er en bydel med veldig mange innvandrere. Stort stort flertall. Men alle skolene i Drammen har nå mange innvandrere, så det jevnes ut. 

Personlig ville jeg i Drammen hatt barna mine på enten Åssiden eller Vestbygda. Der har jeg inntrykk av, gjennom mange bekjente og fagmiljøet vårt, at det er det mest joviale miljøet.

Anonymkode: f331a...130

Skrevet

Ang å reise med tog så reduserer du prisen mye ved å ta bilen til Asker og parkere på pendlerparkeringen der (gratis i helgene for alle). Så fort man er inne i Ruter-systemet så er det mye billigere å reise kollektivt. I tillegg vil da billetten også gjelde for evt overgang til buss / t-bane i Oslo. Noe en billett fra Drammen ikke gjør, da den kun gjelder for toget.

Evt er det ca 50 kr i bompenger inn til Oslo (Lysaker og Oslo-ringen) (om det ikke er endret er det ikke bompenger ut igjen) og mange muligheter for å parkere 1 dag for 2-300 kr i parkeringshus og på p-plasser i Oslo. Så det er nok prismessig et like godt alternativ tenker jeg når dere er hele familien :) 

Skrevet

Er ett barn gratis pr voksen opptil 16 år når du tar toget til Oslo.

Anonymkode: 5b5f7...e86

Skrevet

Velkommen til Drammen :) Mange muligheter her som er relativt sentrunsnære slik allerede nevnt. Dersom dere skal mye til Oslo så er det klart at det er enklest å bo langs toglinjen inn til Oslo, togene går hvert 10 minutt så man trenger ikke lengre tenke på rutetider. Bil til Oslo er selvsagt også en mulighet, men det er store parkeringsrestriksjoner i sentrum så om dere skal til sentrum så hadde jeg droppet bil. En mulighet for å kunne brukte fordelene Ruter har (slik nevnt over, som ikke Vy har) er å kjøre til Asker, parkere der og ta toget, da er du innenfor Ruters område. Togene til Oslo tar bare 35 minutter så det er ikke lange biten inn!

Noen bydeler - tar de jeg kjenner best: 

- Konnerud er nevnt: Flott område, masse turmuligheter og svært barnevennlig. Har selv vokst opp der. Buss til byen går ofte, men på morgen og ettermiddag blir det fulle busser. Elsykkel funker som alternativ til bil/buss, kan anbefales (med en god elsykkel blir du faktisk ikke svett på ryggen en gang opp bakkene, ja, jeg har prøvd flere ganger. Uten elsykkel er du rimelig gjennomsvett og mør i beina ;) ). Konnerud skole er den største barneskolen, har venner med barn der nå og de er stort sett fornøyd. Svensedammen er ungdomsskolen, har venner med barn der nå og de er meget fornøyd! (Nytt læringsopplegg som fungerer meget godt!)

- Bragernes  er ikke nevnt, vi bor på Bragernes-siden nå. Sentrumsnært, på solsiden og kort til marka - fantastisk flott område, men byens dyreste område, selv om det finnes lyspunkter her også - mange som har flyttet fra Oslo har flyttet til området og fått bra hus til en OK sum. Bragernes skole er barneskolen i området, vi har barn der nå og er veldig fornøyd med både skole og nærområde. Vi merker faktisk svært lite til motepress for eksempel og skolen er veldig gode på å ta tak i ting om det er noe som skjer på skolen. Anbefales!

- Øren er vel ikke nevnt. Relativt sentrumsnært og har også gode bussforbindelser. Øren skole er barneskolen, ganske stor skole med et fantastisk nærmiljøanlegg (skøytebane nå på vinteren som har blitt utrolig bra!). Har venner med barn på denne skolen og de er svært fornøyd. Prisnivået er jeg usikker på, men her er det en god miks av eneboliger, rekkehus og blokkleiligheter så jeg tror det er mulig å finne ganske mye forskjellig. 

Både Øren og Bragernes hører til Børresen ungdomsskole - som selv om den er fylt til randen har gode skussmål (har venner med barn som har gått og går der og de er svært fornøyd). 

Lykke til!

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom man jobber i selve sentrum av Drammen, kan man ta bussen til jobben fra Konnerud? Og eventuelt bruke bilen kun om helgene? Kunne vært deilig å ikke måtte kjøre bil til jobb hver dag? 

Anonymkode: b2a05...86b

Kjenner dessverre ikke til busstilbudet til Konnerud da Krokstadelva tilhører gamle Nedre Eiker kommune. 

Selv aldri vært en storforbruker av kollektivtransport men det går jo busser jevnlig herfra pluss toget fra Mjøndalen. 

Anonymkode: 0635f...451

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser nå at der er mange fine hus der og faktisk billigere. Hva synes du om Krokstadelva? 

Ser jeg glemte å skrive Krokstadelva i områdene å søke på 😄 Krokstadelva er fint, er derfra selv. 
Krokstadelva, Solbergmoen og Solbergelva ligger på samme side av elva og er solsiden  i bygda 😊

man kan fint ta buss til og fra jobb fra Krokstadelva til Drammen. Går mange busser på morgenen 😊 er evt rute 51 man tar, hvis du vil kikke på rutetabeller på brakar 

Anonymkode: d9069...25f

Skrevet

Jeg flyttet selv til Drammen med barn for 8 år siden, vi valgte Konnerud, og barna går på Konnerud skole. Vi kunne ikke vært mer fornøyd. Både med skole og stedet. Vi bor sånn, så vi kan ta begge bussene. De går da hver 7. minutt i rushen og ellers hvert 10. minutt. For oss som bor her på Konnerud, er vel Vestbygda den skolen vi ikke vil ha barna på, ikke grunnet det sosiale, men det faglige. Vi er svært fornøyd med Konnerud skole, har og hørt mye positivt om Hallermoen skole og.

Skulle jeg valgt et annet sted i Drammen, ville jeg valgt Gulskogen. Hørt mye positivt om skolen der, og den er kombinert barna og ungdomsskole. Og da bor man sentralt, Gulskogen har og sin egen togstasjon, men uansett kort vei til sentrum.

Anonymkode: 6bca6...255

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

De nye bydelene i Drammen er tidligere Svelvik kommune og Nedre Eiker kommune. Selv bor jeg i Nedre Eiker, og her er område som kan søkes etter på Finn: Solbergelva, Solbergmoen, Mjøndalen og Steinberg.
Mjøndalen og Steinberg har togstasjon. Steinberg er litt mer «usentralt» enn de andre stedene, da de f.eks ikke har butikk. Er ca 10-15 min med bil til Drammen fra alle stedene nevnt ovenfor. Alle steder har god bussforbindelse. 

Anonymkode: d9069...25f

Du glemte Krokstadelva og Steneseth delen

Anonymkode: dc36c...484

Skrevet

Tuuusen takk til alle for så mange gode tips. Det vil hjelpe oss veldig mye med valg av det beste stedet for barna! 🤗😊

Det blir kjempe spennende å etablere oss på helt nytt sted!😊

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi trives svært godt i Mjøndalen! Mjøndalen er nå en del av Drammen kommune. Jobber henholdsvis i «gamle» Drammen og Oslo. Jeg tar toget til jobben i Oslo, mens mannen bruker bil til jobben i Drammen. Kjenner lite til skolene i gamle Nedre Eiker da vi bare har barnehagebarn. 

Jeg kjenner meget godt til skolene Drammen by da. Det kan være et svært tøft foreldremiljø særlig på Danvik, Bragernes og Konnerud skole. Der er det mange ressurssterke foreldre. Foreldremiljøet kan ofte gjenspeiles i enkelte barnekull. Sånn sett tror jeg faktisk miljøet på Fjell er mye bedre på mange områder.

Grunnen til at mange sikkert vil si «alle skoler bortsett fra Fjell» er fordi Fjell er en bydel med veldig mange innvandrere. Stort stort flertall. Men alle skolene i Drammen har nå mange innvandrere, så det jevnes ut. 

Personlig ville jeg i Drammen hatt barna mine på enten Åssiden eller Vestbygda. Der har jeg inntrykk av, gjennom mange bekjente og fagmiljøet vårt, at det er det mest joviale miljøet.

Ang. Fjell så er jeg enig med deg. Det er mange innvandrere, men siden Fjell skole har vært den skolen med flest innvandrere "bestandig" så er det også den skolen som har flest ressurser til å imøtekomme de fleste på en god måte. Tror spesielt Brandengen fikk nesten en overraskelse da de plutselig hadde sprengt kapasitet og det var 43% innvandrere. 

Jeg har ei venninne som jobber på Åssiden. Hun sier selv at hun ikke ville anbefale den skolen, fordi det er så mange "tilfeller" der - mange med spesielle behov av forskjellige årsaker. 

Av de skolene jeg vet om i Drammen - og har kjennskap til - så er det Brandengen, Rødskog og Åssiden som skiller seg ut negativt. Og Rødskogelevene skal over på Gulskogen skole når de skal på ungdomskolen. 

Galterud er også ille. Jeg ville aldri valgt å la ungen min gå der. Jeg bodde i området da sønnen min gikk på Skoger, men valgte å flytte før han skulle på ungdomskolen for å slippe Galterud. 

Åskollen er fint. Det er litt som Konnerud - at det ligger litt i høyden og det er litt trange og glatte gater der om vinteren, men skolen er visst kjempefin. Den har godt rykte. Går ofte busser derifra også.

Skoger er forresten ikke et bra sted å bo om du vil satse på kollektivt. Der går det sjelden busser. 

Anonymkode: ccbf8...c5c

• Liker 1
Skrevet

Ville også vurdert Lier. Nærmere Oslo, men ikke langt fra Drammen. 

• Liker 3
Skrevet
22 hours ago, AnonymBruker said:

Hei alle sammen,

Vi vurderer å flytte til Drammen. Trenger en del tips: 

- barnevennlige områder å bo på ( har lest en del om at Konnerud, Gulskogen og Åskollen anbefalles. Stemmer det? Andre tips?)

- hvordan er skoler, barnehager der? Mye mobbing? Vi bor i Bergen nå. Her er det null stress i forhold til slike ting. 

- vi planlegger å besøke Oslo nesten hver helg. Hva er den rimmeligste måten å reise på til Drammen for en familie på 5 (barna: 10, 4 og 2). Har sjekket vy.no, der ser det ut som togbillett priser t/r for vår familie vil koste rundt 600-700 kr. Det synes jeg er litt dyrt. Mulig å kjøpe en slag type klippekort? 

Hva med bil? Mange bomstasjoner på vei? Finnes det en bra parkering på utkanten av Oslo? 

Tuuuusen takk på forhånd for all hjelp😊

Vi bor midt på Åssida og trives veldig godt der, men vi har ikke barn. Det er for øvrig veldig pelsbarn-vennlig. :)

Sjekk Vy sitt busstilbud, det som tidligere het Timeekspressen eller Nettbuss. Det kan hende de har familiebilletter.
Ofte kan det lønne seg uansett siden det er latterlig mye buss for tog fra Drammen stasjon gjennom et år.
Du får månedskort på tog også, men det kan hende det ikke betaler seg selv hvis dere ikke reiser minst tre ganger i uka.

Bil til Oslo er ikke nødvendigvis dyrt, det er vel et par-tre bomstasjoner på veien, men hovedproblemet er at det er grisedyrt å betale for parkering i Oslo, hvis du ikke klarer å finne en gratis parkeringsplass innimellom alle bygårdene, eller privat parkering hos de du skal besøke der. Husk piggfrie dekk eller piggdekkoblat om vinteren.
Kollektivtrafikk i Oslo finner du på ruter.no, både rutetider og billettpriser.

Det er et brukbart busstilbud i Drammen generelt, men månedskortene er fortsatt ganske dyre. Jeg husker jeg fikk sjokk da jeg flyttet fra Oslo for nesten ti år siden. Månedskort i Oslo kosta 550, i Drammen kosta det nesten 900, for en voksen.
Bussbillett-appen er veldig enkel å bruke da, og det er nesten halv pris på app i forhold til å betale på bussen.
Sjekk brakar.no for busstilbud og billettpriser.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ang. Fjell så er jeg enig med deg. Det er mange innvandrere, men siden Fjell skole har vært den skolen med flest innvandrere "bestandig" så er det også den skolen som har flest ressurser til å imøtekomme de fleste på en god måte. Tror spesielt Brandengen fikk nesten en overraskelse da de plutselig hadde sprengt kapasitet og det var 43% innvandrere. 

Jeg har ei venninne som jobber på Åssiden. Hun sier selv at hun ikke ville anbefale den skolen, fordi det er så mange "tilfeller" der - mange med spesielle behov av forskjellige årsaker. 

Av de skolene jeg vet om i Drammen - og har kjennskap til - så er det Brandengen, Rødskog og Åssiden som skiller seg ut negativt. Og Rødskogelevene skal over på Gulskogen skole når de skal på ungdomskolen. 

Galterud er også ille. Jeg ville aldri valgt å la ungen min gå der. Jeg bodde i området da sønnen min gikk på Skoger, men valgte å flytte før han skulle på ungdomskolen for å slippe Galterud. 

Åskollen er fint. Det er litt som Konnerud - at det ligger litt i høyden og det er litt trange og glatte gater der om vinteren, men skolen er visst kjempefin. Den har godt rykte. Går ofte busser derifra også.

Skoger er forresten ikke et bra sted å bo om du vil satse på kollektivt. Der går det sjelden busser. 

Ser nå at jeg skrev feil i mitt eget innlegg 😁 Jeg mente ikke Åssiden, men Aronsløkka! Hadde personlig styrt unna Åssiden selv.

• Liker 1
Skrevet

Et sidetips - hvis dere skal parkere mye i Oslo så bør de dere skal besøke forhøre seg om det finnes gjesteparkering. Evt. om noen er bortreist og plassen deres er ledig. Vi bor i Oslo og får litt besøk utenbys fra med bil, og de har alltid fått plass når vi har forhørt oss (vi har Facebook-gruppe for borettslaget). 

Anonymkode: dd17b...2ff

Skrevet

Har flyttet fra Drammen etter to-tre forferdelige år der og jeg har fått et nytt liv!. For en deprimerende by! Vet du at det er den byen med flest innvandrere og flyktninger i Norge, etter Oslo? Og Drammen er ikke på langt nær like stor i areal.....Det sier mye. Du må i alle fall være glad i å se hijaber og menn i posebukser og skalk for hele drammen er full av de. Og tiggere fra Romania er overalt i sentrum. Byen er ikke pen og heller ikke er det mye i sentrum å se/gjøre. Sikkert greit for barnefamilier, men for de uten barn og uten spesiell tilknytning er det en forferdelig by, syns jeg. Mye korrupsjon, dårlig vedlikehold , generelt dårlig stemning og slum(Torggata ,som er midt i strømsø, f.eks. eller Gazastripen/Lille pakistan som det området også kalles, er så stygt og nedkjørt at det er en skam) Fjell er et forferdelig sted.Man kan si mye om det stedet, men det orker jeg bare ikke. F.eks.Gulskogen er nedkjørt, det også, (der er det dårlig med busser også) Nybyen er falleferdig, Åssiden er også grått, trist og forsøplet og de andre stedene er det mye stygt av gamle forsømte bygninger , søppel etc. Trist. For ikke å snakke om hvor mye kaldere det er i Drammen ifh til andre steder i nærheten. Det er lenger vinter og pga elva , blåser det surt i mange måneder. Jeg er så glad jeg flyttet fra Drammen! Det er som dag og natt. Nå bor jeg i en by der folk smiler til deg på gaten, er hyggelige og høflige og hvor naturen er vakker  og byen er fredelig og ikke overbefolket av innvandrere. Det blir unektelig dårligere forhold der de er i flertall/er for mange. Ta f.eks. bussen til/fra Fjell.....Herregud...

Anonymkode: dec0f...aae

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har flyttet fra Drammen etter to-tre forferdelige år der og jeg har fått et nytt liv!. For en deprimerende by! Vet du at det er den byen med flest innvandrere og flyktninger i Norge, etter Oslo? Og Drammen er ikke på langt nær like stor i areal.....Det sier mye. Du må i alle fall være glad i å se hijaber og menn i posebukser og skalk for hele drammen er full av de. Og tiggere fra Romania er overalt i sentrum. Byen er ikke pen og heller ikke er det mye i sentrum å se/gjøre. Sikkert greit for barnefamilier, men for de uten barn og uten spesiell tilknytning er det en forferdelig by, syns jeg. Mye korrupsjon, dårlig vedlikehold , generelt dårlig stemning og slum(Torggata ,som er midt i strømsø, f.eks. eller Gazastripen/Lille pakistan som det området også kalles, er så stygt og nedkjørt at det er en skam) Fjell er et forferdelig sted.Man kan si mye om det stedet, men det orker jeg bare ikke. F.eks.Gulskogen er nedkjørt, det også, (der er det dårlig med busser også) Nybyen er falleferdig, Åssiden er også grått, trist og forsøplet og de andre stedene er det mye stygt av gamle forsømte bygninger , søppel etc. Trist. For ikke å snakke om hvor mye kaldere det er i Drammen ifh til andre steder i nærheten. Det er lenger vinter og pga elva , blåser det surt i mange måneder. Jeg er så glad jeg flyttet fra Drammen! Det er som dag og natt. Nå bor jeg i en by der folk smiler til deg på gaten, er hyggelige og høflige og hvor naturen er vakker  og byen er fredelig og ikke overbefolket av innvandrere. Det blir unektelig dårligere forhold der de er i flertall/er for mange. Ta f.eks. bussen til/fra Fjell.....Herregud...

Oj, takk for ditt svar. Nei, høres ikke bra ut. Det er akkurat det vi vil unngå. 

Det er sikkert mange innvandrere i Bergen også ( hvor vi bor nå). Men jeg har aldri oppmevd noe lignende som du beskriver i innlegget ditt. 

Kanskje vi kan vurdere Akershus istedenfor. Tror ikke det blir vanskelig å pendle til Drammen.

Hvis det er lov, kan jeg får vite hvilken by du flyttet til etter Drammen?😊 kan du anbefalle andre trivelige steder i Akershus som er fine for barna?😊

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oj, takk for ditt svar. Nei, høres ikke bra ut. Det er akkurat det vi vil unngå. 

Det er sikkert mange innvandrere i Bergen også ( hvor vi bor nå). Men jeg har aldri oppmevd noe lignende som du beskriver i innlegget ditt. 

Kanskje vi kan vurdere Akershus istedenfor. Tror ikke det blir vanskelig å pendle til Drammen.

Hvis det er lov, kan jeg får vite hvilken by du flyttet til etter Drammen?😊 kan du anbefalle andre trivelige steder i Akershus som er fine for barna?😊

Jeg har bodd i Drammen i hele mitt liv og opplever ikke byen sånn som Anonymkode: dec0f...aae.

Det hørtes fryktelig deprimerende ut det h*n skisserer om Drammen, jeg tror virkelig ikke at de fleste opplever Drammen slik - selv om jeg skjønner at denne personen og sikkert andre også gjør det.

Og det er i hvert fall helt feil at Nybyen er falleferdig. Og Torggata ligger ikke på Strømsø, så det må være noe vedkommende ikke har greie på. 

Ikke er det lengre vinter her heller, og det med blåse surt fra elva er da bare midt i sentrum. Drammen er større enn rett ved elva. 

Og ja, det er mange innvandrere på Fjell, jeg tror neppe jeg hadde valgt å flytte dit om jeg hadde hatt andre valg. 

Jeg står ved de andre innleggene jeg har skrevet. 

Vet ikke hvor gammel denne ab'n er, men jeg har som sagt bodd her i rundt 50 år og syns Drammen er vakker og fin. Bragernes strand er fantastisk. Og Spiralen. Og all den fine naturen og skiløyper om vinteren, på Konnerud. Det er selvfølgelig ikke alt som er perfekt i Drammen heller, men jeg opplever ikke den negative byen som AB'n prater om. Har en følelse av at det er andre ting enn byen Drammen som gjorde at den personen ikke likte seg her.  

• Liker 2
Skrevet
På 16.1.2020 den 10.12, AnonymBruker skrev:

Herregud. Lar du deg virkelig påvirke så mye av et enkelt innlegg? Kanskje det er lurt å leie et sted før dere kjøper hvis du er så usikker på sted?

Innvandrere finner man overalt. De er en del av landet vårt og takk og pris for det. At innvandrere generelt er utrivelige slik det beskrives i det innlegget kjenner jeg meg ikke igjen i. Jeg har bodd på Grønland i Oslo i mange år, og fy søren så mange smilende og flotte mennesker sammenlignet med å bo på Majorstuen hvor folk går og ser ned i bakken. 

Anonymkode: 16576...704

• Liker 4
Skrevet
På 16.1.2020 den 10.30, AnonymBruker skrev:

Jeg har bodd i Drammen i hele mitt liv og opplever ikke byen sånn som Anonymkode: dec0f...aae.

Det hørtes fryktelig deprimerende ut det h*n skisserer om Drammen, jeg tror virkelig ikke at de fleste opplever Drammen slik - selv om jeg skjønner at denne personen og sikkert andre også gjør det.

Og det er i hvert fall helt feil at Nybyen er falleferdig. Og Torggata ligger ikke på Strømsø, så det må være noe vedkommende ikke har greie på. 

Ikke er det lengre vinter her heller, og det med blåse surt fra elva er da bare midt i sentrum. Drammen er større enn rett ved elva. 

Og ja, det er mange innvandrere på Fjell, jeg tror neppe jeg hadde valgt å flytte dit om jeg hadde hatt andre valg. 

Jeg står ved de andre innleggene jeg har skrevet. 

Vet ikke hvor gammel denne ab'n er, men jeg har som sagt bodd her i rundt 50 år og syns Drammen er vakker og fin. Bragernes strand er fantastisk. Og Spiralen. Og all den fine naturen og skiløyper om vinteren, på Konnerud. Det er selvfølgelig ikke alt som er perfekt i Drammen heller, men jeg opplever ikke den negative byen som AB'n prater om. Har en følelse av at det er andre ting enn byen Drammen som gjorde at den personen ikke likte seg her.  

Jeg mente Tollbugata ; også kjent som gazastripen, lille mogadishu,  o.s.v. Joda det er mange som tenker det samme som meg. Og nybyen ER virkelig forfalt. Det er mange gamle og falleferdige hus der. Så fint at noen trives på Grønland i Oslo. Der ble to venninner av meg overfalt og ranet av en gjeng "berikende" ungdommer. En annen bekjent ble voldtatt i området. Det er mye som det ikke det ikke skrives om men en god egenskap er å åpne øynene.

Her jeg bor er det ennå godt å leve.

Et område blir unektelig slum og ødelagt der det bor en spesiell type innvandrere. Det er absolutt ikke til å komme forbi. Sånn er det overalt der de blir i flertall. Da jeg f.eks.bodde på Tøyen, ble jeg drapstruet av en gruppe unggutter fra et visst afrikansk land, kun fordi jeg gikk hjem fra t-banen. Jeg gjorde ingenting annet. Men det lyse håret mitt var tydeligvis som en rød klut. Har aldri hørt verre ting slengt etter meg.Da jeg svarte tilbake, var det kun drapstrusler de hadde å komme med. 

Men folk som aldri har måttet bo slik, aldri har blitt trakassert av de "nye landsmenn-og kvinner" (selv om det dreier seg om 2. 3. og snart 4.generasjon)og truet på livet f.eks., nei , de folka aner ikke hva de snakker om. Synd at det er sånn, men når det nå er sånn, så må man jammen få lov til å si ifra og samtidig advare andre.

Hørt om omvendt rasisme? Det er det mye av i Norge. Jeg har bodd mange steder i både inn og utland, men Drammen er det verste stedet jeg har bodd. P.g.a. innvandringen der, ja. Jeg innser at andre kan ha et annet syn på det, men da må jeg også ha lov til å komme med min oppfatning av byen. Ok? Det er en lei uvane sosialistene har og det er å være like dominerende og sensurerende som det de hevder ikke-sosialister er. (Om ikke mer.)

Skrevet

Åssiden er koselig og barnevennlig. Flotte skogsområder. Slalombakke med terrengsykling om sommeren om ungene er interessert i det .Og det er på solsiden 😉Hyppige busser ca hvert 10 min til sentrum. Bussprisene er satt ned nå hører jeg. Usnobbete miljø.

Konnerud kan være et helvete på vinteren pga føret. Også mye trafikk i det området så regn med mye kø. Gikk på skole med flere derfra og fikk inntrykk av at det er mye fasade og status. Men det er flere år siden da. 

Rundom. Har bodd der selv. Fine skogsområder, klatresenter, Sats. Du når sentrum med buss ila max 10 min. 

Anonymkode: 0ca32...f7c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...