Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok min utdanning som privatist, dvs leste alene og meldte meg opp på eksamen. Ingen undervisning. Jeg skal jobbe turnus, ja. Får grunnlønn på 430 000 (10 års ansiennitet) og 50-60 000 i turnustillegg årlig. Havner vel på ca 480 000. 

Anonymkode: 47493...fa6

Hvor gjorde du det? På nett? Interessert i noe sånt jeg å, men vil ikke ta blodprøver 😅

Anonymkode: ddfa8...fee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg trur dette er veldig individuelt frå avdeling til avdeling. På mi avdeling registrerer vi planlagte konsultasjoner i luka. Kjem det øh må vi gå og snakke med legen som vurderer om vi skal ta inn pasienten med en gang, om den skal videre til annen avdeling, akuttmottak eller om den kan vente. Tar i mot betaling. Registre henvisninger. Registrere ikke møtt. Bak setter vi opp timer, samordner med andre avdelinger, tar telefonen. Ringer pasienter og informerer om timer, blodprøver, forberedelse til undersøkelse og slikt. Ringer også andre avdelinger/legekontor om det er opplysninger vi mangler. Overfører papir til andre sykehus, henter inn informasjon fra andre sykehus. Følger pasienter som ikke finner frem. Hjelper til i luken. Bretter brev. Verifisere henvisninger. Tar ut rapporter. Henter utstyr på lager. Purrer på vurderinger og epikriser fra egne leger. Enkelte dager kan du ta 30 telefoner, andre dager over 100. Så det er til tider veldig hektisk. Vi er 6 sekretærer/helsesekretærer på vårt kontor/avdeling så det er sosialt. Men vi blir inkludert i resten av avdelingen også når det gjelder lunsj, møter og fester. Med oss kan jeg likså godt ha lunsj med legene som med sekretærene, det er ikke skille. Fokuset er at alle er like viktig. Svikter det i ei personalgruppe - så svikter hele avdelingen. PS; vi skriver ikke diktat lengre. Det er kun evt ei el 2 veker i ferien om det er vikar som ikke har talegjenkjenning. 

Anonymkode: 6bd4d...810

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gjorde du det? På nett? Interessert i noe sånt jeg å, men vil ikke ta blodprøver 😅

Anonymkode: ddfa8...fee

Da blir det bare færre jobbmuligheter da.  Du kan ikke søke jobb på legekontor, og så nekte ta blodprøver. Ofte er det en del av jobben. 

På sykehus kan du fint finne jobber uten blodprøvetaking.

 

Hvorfor vil du ikke ta blodprøver?

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok min utdanning som privatist, dvs leste alene og meldte meg opp på eksamen. Ingen undervisning. Jeg skal jobbe turnus, ja. Får grunnlønn på 430 000 (10 års ansiennitet) og 50-60 000 i turnustillegg årlig. Havner vel på ca 480 000. 

Anonymkode: 47493...fa6

👍👍👍

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok min utdanning som privatist, dvs leste alene og meldte meg opp på eksamen. Ingen undervisning. Jeg skal jobbe turnus, ja. Får grunnlønn på 430 000 (10 års ansiennitet) og 50-60 000 i turnustillegg årlig. Havner vel på ca 480 000. 

Anonymkode: 47493...fa6

Du er ikke autorisert da vel, når du tok din utdanning på nett?

Da heter det bare sekretær, helsesekretær er en beskyttet tittel :)

Grattis med ny jobb, er en flott jobb! Elsker min jobb som helsesekretær på sykehus:)

 

Anonymkode: a0b49...d8c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...