Gå til innhold

Dere som vasker bilen deres i maskin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Går dere ut av bilen eller blir dere sittende i bilen? Bilen min er så forferdelig skitten at jeg trenger å ha den i maskin, men jeg tør ikke. Har klaustrofobi og er livredd for å sitte i bilen mens den blir vasket i maskinen. Hvilke kjeder er det som har slike maskiner der man kan sette inn bilen og så gå ut? Har sett noen der det lukkes bak bilen.... 

Og for de som sier at det ikke er bra for bilen å være i maskin... Jeg har ikke akkurat en ny bil, og den er ekstremt stygg i lakken fra før, så at jeg vasker den i maskin nå på vinteren gjør ikke det så mye verre.. Har ikke mulighet til å vaske den for hånd heller pga bosituasjon. 

Anonymkode: e21f0...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regelen er enkel : Får du kjørt inn bilen før du taster inn koden, er du i land. 

De få stedene der porten ikke går opp av seg selv, går du tilbake i kassa og ber dem åpne. Det går greit, sjappa VIL at du står hvileløst og venter på at maskinen blir ferdig, det er muligheten for mersalg...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo vaske den selv i selvvaskhallen.

Anonymkode: 6cad6...aaa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter alltid i bilen. Er det i det hele tatt lov å gå ut? Høres ikke mye trygt ut.

Anonymkode: 55e10...4ca

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter alltid i bilen, men det betyr ikke at du må det. I vaskehallen er det en sensor. Den gjør at maskinen stopper, når det er bevegelse utenfor bilen. Også fortsetter det igjen. Så i praksis kan du gå ut av bilen når den vaskes. Eller du kan spørre noen av de ansatte om å kjøre inn bilen for deg, eller du kan ha med deg noen som gjør det. Det her ordner seg!

Anonymkode: 5b196...9ea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finnes veldig mange steder hvor du selv skumlegger bilen, og deretter spyler av med varmt vann. Gjør det selv på vinteren, fungere helt fint. Parkere du kaldt er det lurt å tørke av i døråpninger/gummilister. Litt forskjellig hva som tilbys av slike løsninger, jeg betaler 60,- der jeg gjør det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal rekke å gå ut, dersom du ikke venter for lenge. Porten lukkes ofte automatisk, spesielt på vinterstid, men den kan du åpne manuelt med knapp på innsiden.
Vært på vei til å få skikkelig klaus/panikkangst inni vaskehallen selv, det var ikke veldig behagelig 😅

Hvis ikke er selvvaskhallene et godt alternativ, som flere har nevnt.

( Nybil og maskin er ikke noe stress, bare unngå børstene. )

Anonymkode: f45fc...2dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sitter alltid i bilen, men det betyr ikke at du må det. I vaskehallen er det en sensor. Den gjør at maskinen stopper, når det er bevegelse utenfor bilen. Også fortsetter det igjen. Så i praksis kan du gå ut av bilen når den vaskes. Eller du kan spørre noen av de ansatte om å kjøre inn bilen for deg, eller du kan ha med deg noen som gjør det. Det her ordner seg!

Anonymkode: 5b196...9ea

Jobber på bensinstasjon selv, vi får IKKE lov til å gå inn i biler til kunder. Til TS ville jeg anbefalt å kjøpe selvvask, eller at noen andre kan kjøre bilen gjennom for h*n.

Anonymkode: 6735e...845

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men der er jo maskiner man kan kjøre inn i først, og så skrive inn koden og de lukker seg ikke bak. Men jeg har ikke funnet en slik i byen jeg bor i enda, er det noen spesifikke kjeder som har slike maskiner? 

Anonymkode: e21f0...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med deg et lydsisolerende headset, skru på musikk og lukk øynene. Synes selv det er veldig ubehagelig, men etter jeg begynte å gjøre dette føltes det bedre. Fortsatt litt ekkelt siden jeg vet hva som foregår, men nå gruer jeg meg ikke til å vaske bilen lenger.

Anonymkode: 71bad...655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en vaskehall hvor du må kjøre inn bilen og rygge ut når vasken er ferdig, skal du fint kunne forlate bilen mens den vaskes. Hvis det er automat hvor du taster inn kode eller betaler for vask, kan du gjøre dette etter å ha satt bilen i vaskehallen, da slipper du å sitte i bilen mens vasken pågår. 

Hvis ikke kan du jo alltids dra å vaske den selv en plass de har selvvask.

Anonymkode: 6199b...a58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 1/15/2020 at 2:33 AM, AnonymBruker said:

Jobber på bensinstasjon selv, vi får IKKE lov til å gå inn i biler til kunder. Til TS ville jeg anbefalt å kjøpe selvvask, eller at noen andre kan kjøre bilen gjennom for h*n.

Anonymkode: 6735e...845

Om TS forklarte situasjonen hadde jeg gjort det om hun selv kjørte bilen frem til vasken, det er snakk om å kjøre maks 4-5 meter for noen som er redd, helt innafor.

Anonymkode: 31292...005

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Om TS forklarte situasjonen hadde jeg gjort det om hun selv kjørte bilen frem til vasken, det er snakk om å kjøre maks 4-5 meter for noen som er redd, helt innafor.

Anonymkode: 31292...005

Og dermed har du valgt å påta deg alt ansvaret for den bilen da arbeidsplassen har fraskrevet seg dette. Er du villig til det, for nøyaktig 0 kroner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...