Gå til innhold

Bli kvitt tinnitus med nesespray!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som har prøvd nesespray for å bli kvitt tinnitus? 

Isåfall hvilken type?

Hjalp det/hjalp det ikke?

Anonymkode: 22c69...247

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor i alle dager skal dette fungere?

Det som fungerer for meg er clonazepam, en skikkelig drittmedisin, men det roer nervesystemet. Det er forskjellige årsaker til tinnitus, men for noen er det et overfølsomt nervesystem. Jeg tar det ikke nå (regler for førerkort), men jeg vet at det fungerer.

Anonymkode: 1c250...a9f

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i alle dager skal dette fungere?

Det som fungerer for meg er clonazepam, en skikkelig drittmedisin, men det roer nervesystemet. Det er forskjellige årsaker til tinnitus, men for noen er det et overfølsomt nervesystem. Jeg tar det ikke nå (regler for førerkort), men jeg vet at det fungerer.

Anonymkode: 1c250...a9f

Hvis øretrompeten er tett. 

Skrevet

Vet ikke om det er bare meg, men jeg har hatt tinnitus hele livet fra jeg var 5-6 år. Ble obs på det da. Husker jeg spurte mamma og pappa om de kunne høre hylingen i ørene mine. Jeg forstod ikke da at det var bare jeg som hørte den. Men jeg ble også veldig raskt var på at jeg ikke burde høre etter den lyden og heller fokusere på andre ting. Derfor har jeg brukt musikk eller andre lydkilder rundt meg for å overdøve denne hylingen. For det er en intens høyfrekvent konstant pipelyd i begge ører. Har funnet ut i hørselstester at jeg er såpass rammet at lyden er såpass ille at den "tar" bort noen frekvenser i hørselsregistret mitt. Sist jeg sjekket hadde jeg mellom 2 og 3 i hørsel. Værst er det når det er helt stille rundt meg. Da merker jeg det hyler veldig godt. Derfor har jeg også jobbet mye med å ikke fokusere på den lyden og fører fokus på andre ting istedet. Synes det funker greit for meg. Skjønner godt de som ikke klarer det og jeg vet med min ulyd så hadde jeg blitt gal hvis den hadde fått tatt overhånd. 

Har ikke prøvd nesespray mot dette nei. 

• Hjerte 1
Skrevet

Fleste har litt suselyd/pipelyd, merker det når man skal sove. Er ikke noe problem for min del dog.

Bruker jeg ørepropper så høres det best.

Ulyd i ørene justeres av stress også.

Anonymkode: 06a45...074

Skrevet

Jeg har periodevis tinnitus spesielt under stress. 
Har funnet på YouTube enkle triks hva jeg kan gjøre selv. Og det faktisk funker. 
Av og til så piper det sånt i ørene når jeg legger meg, da gjør jeg disse øvelsene., og Vipps så har øresusen avtatt. 

Anonymkode: 49212...0ca

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis øretrompeten er tett. 

Er den tett hos deg da? Har du tatt CT bihuler? 

Jeg har kronisk bihulebetennelse om jeg ikke bruker kortisonnesespray med antihistamin daglig og begynte på den i år, og faktisk har tinnitusen min forverret seg og ikke forbedret seg i løpet av året selv om jeg nå ikke har tette og infiserte bihuler (ikke at jeg i det hele tatt tror det er noen sammenheng mellom nesesprayen og økt tinnitus bare sånn at det er sagt!) 

Anonymkode: 4da22...0eb

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har periodevis tinnitus spesielt under stress. 
Har funnet på YouTube enkle triks hva jeg kan gjøre selv. Og det faktisk funker. 
Av og til så piper det sånt i ørene når jeg legger meg, da gjør jeg disse øvelsene., og Vipps så har øresusen avtatt. 

Anonymkode: 49212...0ca

Kan du dele disse triksene? :) 

Anonymkode: 500ee...5b4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...