Gå til innhold

Mensen under lengre operasjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal om ikke så lenge gjennomgå en operasjon på 4-5 timer i området lår, rumpe og rygg. Saken er at det er stor sjanse for at jeg har mensen på operasjonsdagen og jeg lurer på hvordan i alle dager dette skal foregå? De desinfiserer jo hele kroppen, til og med opp mot...ja der.Og i tillegg setter de inn kateter. Så hva skal man bruke da? Tampong, bind, menskopp...? Hadde satt pris på erfaringer, må si jeg gruer meg litt....😜 

Anonymkode: c6ca2...d2b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde også det under en 6 timers lang operasjon, og hadde da et stort nattbind. Vet ikke om de skiftet det, men har hørt fra andre at de har blitt skiftet bind på. Du bør absolutt ikke ha tampong da denne skal skiftes med jevne mellomrom og du er nok alt for døsig de første timene på oppvåkninga til at du greier å gjøre det, og samme med menskopp egentlig. 

Jeg fikk ikke innlagt permanent kateter under den operasjonen. Om jeg ble kateterisert var det isåfall bare en engangskateterisering. 

Om du ikke bruker prevensjon finnes det medisin for å utsette menstruasjon, og om du bruker prevensjon kan man på mange ulike typer hoppe over eller utsette mens.

Anonymkode: 9ab73...d47

Skrevet

Har du mulighet til å utsette menstruasjonen til etter operasjonen? 

Hvis ikke tror jeg at jeg ville hørt med sykepleier der du skal opereres. Vil tro at et nattbind vil være det beste, du får jo ikke skiftet tampong på veldig mange timer. 

Skrevet

Uansett så skal du jo ikke bruke tampong da du er redusert etter operasjonen og ikke klarer skifte selv. Du må snakke med sykehuset der du skal eller legen din. Primolut er hormon så det skal man nok ikke ta før en slik operasjon. De har jo rutiner på sånne ting. 

Anonymkode: 15316...a0b

Skrevet

Jeg ble operert for et par år siden, brukte bind. 

Anonymkode: 3c333...ad9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...