Gå til innhold

Pris nytt gulv og nye vegger på bad?

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, Oppgitt78 skrev:

Hvis det er sveisemembran under gulvstøpen, så er det ganske vanlig å måle fukt i fugene. Det i seg selv er ingen fare, sålenge det ikke måles fukt utenfor gulvkonstruksjonen. 

Når det ligger en sveisemembran under betongen, så vil betongen trekke fukt. Denne fordeler seg i hele gulvet, og kan måles i alle fuger. 

Sier du det, ja...kanskje gulvet bare kan få være som det er da? Jeg får kikke litt nærmere på det når jeg overtar. Tusen takk for gode råd! 

Anonymkode: 7d6b1...c20

Skrevet

Gulvbelegget er fra 300 kr kvadratmeteren og opp. Å få det lagt tar ikke mange timene. Samme med veggene, fort gjort om de skal settes på de gamle stendere. 

Anonymkode: cfafb...bca

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sier du det, ja...kanskje gulvet bare kan få være som det er da? Jeg får kikke litt nærmere på det når jeg overtar. Tusen takk for gode råd! 

Jeg ville iallfall ikke stresset med det før det er avklart hvordan det er utført.. 

Hvis du ikke kjenner noen med en fuktmåler, så ville jeg nok kanskje vurdert å kjøpe en (billig fra jula/Biltema/etc). Da er det enkelt å følge litt med.

Skrevet
2 timer siden, Oppgitt78 skrev:

Jeg ville iallfall ikke stresset med det før det er avklart hvordan det er utført.. 

Hvis du ikke kjenner noen med en fuktmåler, så ville jeg nok kanskje vurdert å kjøpe en (billig fra jula/Biltema/etc). Da er det enkelt å følge litt med.

Jeg hadde med byggkyndig kamerat som er våtromssertifisert, var han som sa jeg burde bytte gulvet men beholde varmekablene. Det lyste illrødt i alle ender på badet på fuktmåleren hans, også delen lengst vekke fra dusjsonen. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde med byggkyndig kamerat som er våtromssertifisert, var han som sa jeg burde bytte gulvet men beholde varmekablene. Det lyste illrødt i alle ender på badet på fuktmåleren hans, også delen lengst vekke fra dusjsonen. 

Hørtes ut som en tildels rar konklusjon.. 

Som nevnt tidligere, så er det ganske vanlig at det er godt med fukt i hele gulvplata, hvis det er lagt sveisemembran under betong. Da hjelper det ikke å bytte toppen av gulvet.. Det er heller ikke noen god løsning å legge ny membran på toppen, da dette «låser» fukten inne i gulvet.

• 2 uker senere...
Skrevet
På 15.1.2020 den 0.01, Oppgitt78 skrev:

Hørtes ut som en tildels rar konklusjon.. 

Som nevnt tidligere, så er det ganske vanlig at det er godt med fukt i hele gulvplata, hvis det er lagt sveisemembran under betong. Da hjelper det ikke å bytte toppen av gulvet.. Det er heller ikke noen god løsning å legge ny membran på toppen, da dette «låser» fukten inne i gulvet.

Liten oppdatering. Det er lagt fliser på det opprinnelige våtromsbelegget. Varmekabler og betong under der igjen. Så da vil han legge ny membran og fliser. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Liten oppdatering. Det er lagt fliser på det opprinnelige våtromsbelegget. Varmekabler og betong under der igjen. Så da vil han legge ny membran og fliser. 

Ny membran/flis oppå eksisterende fliser, eller rive gulvet ned til betongen før ny membran?

Skrevet
Akkurat nå, Oppgitt78 skrev:

Ny membran/flis oppå eksisterende fliser, eller rive gulvet ned til betongen før ny membran?

Rive ned til betongen. 

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rive ned til betongen. 

Planlagt å gjøre noe med veggene, i samme slengen? 

Skrevet
6 timer siden, Oppgitt78 skrev:

Planlagt å gjøre noe med veggene, i samme slengen? 

Ja, der er noen fæle plater, ser ut som plastbelagt papp, de blir byttet ut med Berry Alloc sement. Og nytt møbel og toalett. Vurderer å bytte dusjdørene også, må se hvordan de er. Gummien nederst ser ihvertfall fæl ut. Overtar i februar. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, der er noen fæle plater, ser ut som plastbelagt papp, de blir byttet ut med Berry Alloc sement. Og nytt møbel og toalett. Vurderer å bytte dusjdørene også, må se hvordan de er. Gummien nederst ser ihvertfall fæl ut. Overtar i februar. 

Da er det tut og kjør! Hvis du ikke skulle tatt veggene, så kunne det fort blitt litt problematisk å få det tett mellom nytt gulv/gammel vegg.

Hva slags dusjdører er det der i dag? 

Skrevet
7 timer siden, Oppgitt78 skrev:

Da er det tut og kjør! Hvis du ikke skulle tatt veggene, så kunne det fort blitt litt problematisk å få det tett mellom nytt gulv/gammel vegg.

Hva slags dusjdører er det der i dag? 

Vet ikke merke, men den ene er 90 og den andre 60 og de felles inn i hjørnet rett innenfor døren. Kanskje det kan gå med dusjvegg og forheng, Får måle og se. Enkelte sier kabinett, men det er utrolig lite fristende. Heller forheng! 

Har kjøpt gulv, vegger og møbler for 18,000. Nytt toalett, armaturer og monteringstilbehør til vegg og gulv kommer utenom. Og evt dører. Badet er ca 5 kvadrat, og smalt (165 bredde og 320 ca) Ideelt sett ville jeg gjerne byttet om på feks dusj og vaskemaskin, men da må sluk flyttes osv og vi er oppe i 200 istedenfor 30-40....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...