Gå til innhold

Protein før trening?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter at det ble avslørt at det er proteinene totalt i løpet av dagen som teller, og ikke om de kommer før eller etter trening, så er spørsmålet; er det nødvendig med proteiner før trening for treningseffektens skyld? https://forskning.no/helse-sport/protein-etter-trening-gir-ikke-storre-muskler/451538

Det er liten tvil i forskningen om at mat bør inntas i grad av aktivitetsnivået. Altså: spiser du 2 ganger dagen, bør det ene måltidet være 3 timer før trening, og det neste rett etter, for etter trening får du mest effekt av næringsstoffene i maten.

Men jeg lurer på for å få best mulig effekt på trening, og deretter restitusjon: da bør man jo spise bare karbohydrater før trening = energi; og deretter protein etter trening = restitusjon?

Anonymkode: e6faf...a35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dævendøtte

Jeg spiste karb før trening og protein etter tidligere.

Nå trener jeg også, men er ikke i nærheten så "hysterisk" når det kommer til mat og protein. Og får nøyaktig de samme resultatene. Men nå spiser jeg ikke animalsk, det gjorde jeg da jeg spiste som tidligere. 

Det jeg merket veldig fort på plantebasert sunt kosthold, var at det var så mye enklere å se rippa ut, fettet forsvant mye enklere på plantebasert kost. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...