AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #1 Skrevet 12. januar 2020 Har du bipolar lidelse? Såfall ønsker jeg hjelp. Jeg har hatt diagnosen i 3 år. Og fikk ikke stort hjelp de to første. Tilslutt valgte jeg starte på medisiner men det er tydelig at de bare tar de verste kantene av.. Så hva gjør du når du har en depressiv periode og hode ditt tukler sånn med deg at du ender opp i gråtende anfall eller ting blir så dårlig i hodet at du ender opp krangle med de du elsker fordi fks du mener de fortjener bedre, du bare er en byrde og slike dumme tanker? Når jeg er på ekvator er jeg så rolig, samlet, kommuniserer bra osv manien ekke så emosjonell basert pga type 2. Noen ganger skulle jeg ønske de bare kunne kutte ut den dele av hjernen som utløser b ipolaren... bli normal. Hva gjør du? Har du erfaring på noen medisiner som funker for deg? Jeg går på wellbutrin men gikk opp i vekt. Begynte sove mere. Fikk kviser på kroppen noe som ikke skjedde før. Og det er flere enn før. Jeg vurderer prøve skifte. Anonymkode: 8d15b...77c
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #2 Skrevet 12. januar 2020 Bruker lamictal, men det hjelper ikke like godt som jeg skulle ønske. Går også på en liten dose zyprexa, som hjelper mot de verste tankene og uroen. Begynte på zyprexa under en depresjon med psykotiske symptomer, og fant ut at den også hadde en antidepressiv og beroligende effekt. Jeg føler meg fremdeles deprimert brorparten av tiden, og lurer selv på hvordan i all verden jeg skal håndtere de vanskelige tankene og følelsene. Det hjelper likevel å distrahere seg selv, gå ut med venner, se på TV, hva som helst som får tankene over på noe annet egentlig. Terapi hjelper også, da får jeg snakket ut om det som plager meg slik at jeg får sett situasjonen, tankene og følelsene mine fra et annet perspektiv. Anonymkode: 25f7a...521
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #3 Skrevet 13. januar 2020 Jeg bruker cipralex + lamictal. Når jeg er deprimert føler jeg i grunn at ingen ting fungerer for å få det bedre. Man må holde ut og prøve å huske på at man har kommet ut av det før. At det man tenker er sykdom, ikke fakta. Jeg vil bare si at nå har jeg hatt det veldig fint et år. Det går an det beste er å forebygge at man blir deprimert. Har du gått på bipolarskole/mestringskurs? Anonymkode: 0a420...d98
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #4 Skrevet 13. januar 2020 .. og forresten så har jeg brukt truxal en del når jeg har vært veldig syk. Som beroligende og sovemiddel. Anonymkode: 0a420...d98
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå