Gå til innhold

PostNord pakke kommer hjem til meg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Har bestilt en juniorseng og ser at den er bestilt så pakken kommer hjem hit. Jeg aner ikke hvilken dag eller når på dagen den kommer, jeg er jo på jobb.. Hvordan fungerer hjemlevering? Ringer/sender man melding  og blir enig om en tid? Eller setter de den bare fra seg en plass her hvis jeg ikke er hjemme?

Anonymkode: 5d665...a89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du booker det på nettet når varen er kommet til utkjøringslageret. Da kan du velge dag og tidsintervall.

Ring Evt og snakk med kundeservice, de er meget behjelpelige og hyggelige! 

Anonymkode: e79ca...d83

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener de setter opp et forslag altså, men det er veldig lett å endre 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De setter den fra seg et sted, hvor som helst egentlig. I oppgangen din, på trappa, ved postkassa di, ved noen andre sin postkasse, i en grøft et sted... Eller så er det heller ikke usannsynlig at de tar den med tilbake til terminalen, eller aldri tar den med ut derfra i utgangspunktet, og så må du hente den der uansett om det innebærer at du må kjøre 15 mil for å hente den eller om du må ta taxi like langt fordi du ikke har bil og det ikke går kollektivt. Og da får du garantert ikke beskjed før du eventuelt ringer og etterlyser den selv, etter å ha stått to timer i telefonkø.

(Eller, som de gjorde med meg forrige gang: den forlot Nederland og ankom etter noen dager min nærmeste Post Nord-terminal, deretter sendte de den til Tyskland for så å (etter at jeg etterlyste den og sendte en klage) få den sendt tilbake til Norge med DHL (fraktselskapet DHL, ikke det statlige tyske postselskapet DHL) til et random norsk postkontor i feil del av landet, som så sendte den med Posten til meg. Jeg er helt sikker på at de sparte kjempemye penger på denne forsendelsesmetoden... 😣)

Anonymkode: 1ac06...cdf

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du booker det på nettet når varen er kommet til utkjøringslageret. Da kan du velge dag og tidsintervall.

Ring Evt og snakk med kundeservice, de er meget behjelpelige og hyggelige! 

Ja jøss 😂🤣

Anonymkode: 1ac06...cdf

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ringer for å bli enige om leveringsdag og klokkeslett. Evt sender de først en melding med forslag til det, og så kan du si deg enten enig eller kontakte de for å endre dato og klokkeslett til noe som passer deg bedre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Million skrev:

De ringer for å bli enige om leveringsdag og klokkeslett. Evt sender de først en melding med forslag til det, og så kan du si deg enten enig eller kontakte de for å endre dato og klokkeslett til noe som passer deg bedre.

Jeg bestiller MYE, men dette har jeg aldri opplevd. Ikke en eneste gang. Bring ringer av og til når de skal levere, men aldri Post Nord. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Post Nord ringer ikke når de kommer, men de kjører uansett bare en dag i uka her så det er ikke så vanskelig å vite når det kommer dersom man venter en pakke..

Anonymkode: c1a3c...3df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre helt vilkårlig hvor, når eller om de kjører ut pakken. (De er for øvrig gjerne en eler annen lokal underleverandør). Du får gjerne melding om at pakken er levert f.eks. i postkassa di "i dag", uten at det har skjedd. Og så er det å begynne detektivjobben med å finne ut hvor i all verden pakka er hen. Etter noen slike episoder har jeg blitt meget bevisst på å velge å hente selv. Får jeg ikke opp den muligheten så handler jeg et annet sted. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Marihønepøne skrev:

Jeg bestiller MYE, men dette har jeg aldri opplevd. Ikke en eneste gang. Bring ringer av og til når de skal levere, men aldri Post Nord. 

Det har jeg opplevd flere ganger. Jeg bestiller f.eks hundemat i sekk levert på døren, og de ringer alltid for å høre om jeg er hjemme og om det passer å levere da og da. 

I alle hentemeldinger på epost står det en link der man kan bestille/endre leveringstidspunkt, såvidt jeg husker.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med hjemlevering pleier budene å ringe litt før de kommer og spørre om det passer klokka sånn og slik. Jeg vet ikke hva som skjer hvis du sier at det ikke passer. 

De fleste av dem skjønner nok ikke hva du svarer uansett (#fordomsfull men likevel...). 

Anonymkode: 7f3af...25d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har pleid å ringe, men får SMS og mail om at den leveres mellom kl 17 og 21 på en viss dag. 

Anonymkode: 4412c...43b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang jeg bestilte, så fikk jeg sms dagen før om at pakken ble levert mellom 17 og 21 dagen etter, og at om jeg ønsket endre tidspunkt eller at pakken skulle settes igjen uten signatur, så kunne jeg gjøre det via en link. Dagen etter fikk jeg sms om at sjåføren kom til å ringe 60-90 min før han kom.
En annen gang så fikk jeg bare sms om at de ikke fant fram til adressen min, og dermed sendte pakken i retur. Jeg kontaktet kundeservice ca 3 timer etter jeg fikk melding om at de ikke fant fram, da var pakken sendt i retur allerede, og jeg fikk beskjed om å kontakte butikken og be dem sende ut pakken på nytt...

Men siden det er PostNord, så vet man aldri. Da kan det hende dem setter den igjen utenfor uansett, eller de setter den utenfor hos naboen, tar den med seg til nærmeste utleveringssted, eller ett utleveringssted i nabokommunen. Det kan hende de ikke engang gidder bremse ned forbi boligen og bare sender deg sms om at du ikke var hjemme, det kan hende dem ikke gidder prøve levere engang bare sender rett til utleveringssted. Dette gitt at dem faktisk finner pakken på terminalen.

Anonymkode: 12a95...32c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for alle svar, viste seg at vi faktisk har fått levert hjem før, men var inne på PostNord og valgte at de skulle levere til nærmeste PostNord utleveringssted isteden som er rett borti gata her heldigvis😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HA HA HA HA lykke til. 
Postnord SUGER! Så du vet aldri når, hvor eller hvordan. Du kan få sms varslingen fire dager senere og da er pakken stjålet fra døren din. Du kan få melding klokken 4 om morningen og den har ligget der siden 11 tiden på kvelden. Du kan få melding om at den er der NÅ og den kommer ikke før om noen timer. Alle tall de oppgir er bare fiktive fantasi-tall som har null rot i virkeligheten. 
Du vet absolutt aldri når, hvor eller hvordan, samme hva de sier.

Kanskje du er en av de som blir betalt for å snakke fint og flott om postNord på nettet. For jeg har en teori om at de er så ubrukelige at alle solskinn historiene kommer fra folk som er kjøpt og betalt. For jeg har aldri opplevd noe bittelitt positivt med postNord. Aldri. Jeg har avbestilt pakker fordi jeg har oppdaget i ettertid at de sender med postnord, jeg hater dem som pesten og unngår dem med all min makt. 
Så lykke til med møkka PostNord. 😂

Anonymkode: c7057...ca3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest så utrolig mye negativt om PostNord, og de har jo helt krise dårlige vurderinger. Vi har så langt ikke hatt noen dårlige erfaringer heldigvis.. Krysser fingrene for at det går greit for seg nå og😊

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har lest så utrolig mye negativt om PostNord, og de har jo helt krise dårlige vurderinger. Vi har så langt ikke hatt noen dårlige erfaringer heldigvis.. Krysser fingrene for at det går greit for seg nå og😊

Hvor mye fikk du betalt for å skrive dette? :skratte:

Du må være gullmedlem eller noe, så du får spesial behandling helt gratis. Mens alle oss andre har stygge navn eller adresser, så de gjør livet vårt vanskelig med vilje. Hvem vet, det er postnord det er snakk om, bare de veit hva som skjer. 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor mye fikk du betalt for å skrive dette? :skratte:

Du må være gullmedlem eller noe, så du får spesial behandling helt gratis. Mens alle oss andre har stygge navn eller adresser, så de gjør livet vårt vanskelig med vilje. Hvem vet, det er postnord det er snakk om, bare de veit hva som skjer. 😂

Jøss. Skulle gjerne fått betalt for å snakke fint om de (er det i det hele tatt en greie?), men det er ikke tilfellet her i alle fall. Og han som leverte pakken hjem til oss sist var en kjempe hyggelig mann. Har stort sett bestilt alt av barneutstyr fra Jollyroom som bruker PostNord siden tidlig 2016. Og har som nevnt ingen negative erfaringer med dem så langt 😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for alle svar, viste seg at vi faktisk har fått levert hjem før, men var inne på PostNord og valgte at de skulle levere til nærmeste PostNord utleveringssted isteden som er rett borti gata her heldigvis😊

Veldig lurt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...