Gå til innhold

Hva burde jeg gjøre? Redd for daten!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har vært på en date med en fyr som virket veldig hyggelig. Han har to barn fra før og jeg har også barn. Vi bor ca 45 min unna hverandre og med travle hverdager så har det ikke vært så lett å møtes. Plutselig har han begynt å sende stygge meldinger til meg (kommer helt ut av det blå) så jeg skjønner at det er noe virkelig galt med han. Nå ser jeg på Happn at vi har passert hverandre mange ganger i nærheten av hjemmet mitt den siste tiden. Vi møttes et helt annet sted for daten og der jeg bor er et boligområde som ligger litt spesielt til, så ikke et sted man drar til, og særlig ikke han som bor og jobber et helt annet sted. I går hadde jeg besøk av bestekameraten min, og i løpet av tiden han var her fikk jeg plutselig en haug med stygge meldinger, og så står det på Happn at vi har passert hverandre. Får veldig følelsen av at han stalker meg. Har sendt melding om at jeg ikke vil ha noe med han å gjøre, og blokkert han etter det. Hva mer burde jeg gjøre? Er ganske redd nå, og får barna hjem i dag. Vurderer å få vennen min til å bo her noen dager 😞

Anonymkode: 95675...49a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville kontakta politiet!

Anonymkode: e71b3...bcb

• Liker 6
Skrevet

Ingen grunn til panikk. Kutt all kontakt og ta vare på alle henvendelser du får (slik at du kan dokumentere om det skulle bli noe).

Mest sannsynlig så gir vedkommende seg når han ikke får noe "næring" ut av deg. Psykopater feks, er ganske iherdige en god stund men finner nye offer dersom de ikke får noe ut av insatsen sin. 

Det aller beste en å kutte ut all kontakt konsekvent.

Anonymkode: 33c09...bf2

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ingen grunn til panikk. Kutt all kontakt og ta vare på alle henvendelser du får (slik at du kan dokumentere om det skulle bli noe).

Mest sannsynlig så gir vedkommende seg når han ikke får noe "næring" ut av deg. Psykopater feks, er ganske iherdige en god stund men finner nye offer dersom de ikke får noe ut av insatsen sin. 

Støtter denne. 

Politi blir neste steg hvis det da ikke har gitt seg. 

• Liker 1
Skrevet

Du har gjort det riktige,  ikke unblock han, og ignorer om du får nye venneforespørsler fra ukjente. Jeg hadde slettet happn for en stund. 

Hvis noen av meldingene er direkte trusler hadde jeg gått til politiet,  men de fleste gir seg med hekten og aktiv stalking etter en måneds tid ignorering. Om du mistenker at han fortsetter å stalke deg så meld han til politiet med en gang. 

Det er nok godt for deg å få besøk av en trygg og god venn i noen dager nå. Oppfør dere normalt, ikke kikk masse ut fra gardinene osv, men hold overblikk. En farlig stalker elsker spenningen av å se at han er fryktet og får oppmerksomhet, og det gir han mer bensin på bålet om han ser deg være redd, på vakt,  se etter han osv

Anonymkode: 788be...87d

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig i denne. Blokkér, la være å svare ham på meldinger, overse ham totalt. Jeg datet en som holdt på med det samme, men han ga seg til slutt.

Anonymkode: aa89b...9ce

• Liker 1
Skrevet

Ville også fjernet alle muligheter for at apper/andre kan se sporene og hvor du er på gps.

Skrevet

Tusen takk for gode råd! Jeg har slettet Happn og tatt screen shots av meldingene. Det er ingen direkte trusler i de, men veldig ubehagelig. Ble ganske lei meg også for vi har hatt mye kontakt og jeg trodde han var et ordentlig godt menneske.

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for gode råd! Jeg har slettet Happn og tatt screen shots av meldingene. Det er ingen direkte trusler i de, men veldig ubehagelig. Ble ganske lei meg også for vi har hatt mye kontakt og jeg trodde han var et ordentlig godt menneske.

Skjønner så utrolig godt hva du mener. Rart hvordan noen kan virke så oppegående og gode, for så å snu totalt. Men trøsten er at de viser denne negative siden FØR man går inn i et forhold med dem, og da unngår man vanvittig mye dritt. Jo før noe slikt kommer frem, jo bedre.

Anonymkode: aa89b...9ce

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ville kontakta politiet!

Anonymkode: e71b3...bcb

Da håper jeg politiet er bedre enn her,for her gjør de ikke en dritt! Fikk alvorlige trusler mot meg men politiet gjorde ikke en dritt! Ikke fikk jeg innvilget besøkforbud mot oss heller.  En dame i samme kommune fikk også trusler men politiet gjorde ingenting! Nå er huset hennes brent ned å han som kom med truslene arrestert for brannen.

Anonymkode: 62161...b40

• Liker 2
Skrevet

Jeg har også vært borti flere sånne, på Happn og Tinder. Virker som det er et samlingspunkt for psykopater 😮 

Fikk flere meldinger om at jeg var stygg og burde ta selvmord. Norske menn er så utrolig slemme, jeg sliter skikkelig med angst pga det her. Jeg hengte ut de som var slemme på Facebook, med fullt navn. Sendte også meldinger til familie/venner der jeg forklarte hva slags rasshøl de hadde til venn/familiemedlem. Sånne folk fortjener offentlig uthengning! De burde skamme seg! 

Så de kan anbefales ts, hvis ikke politiet gjør noe. Lurer seriøst på hvorfor det er så mange slemme menn i Norge? Hva slags oppdragelse er det man har hatt om man oppfører seg sånn? 

Anonymkode: daba6...8c7

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også vært borti flere sånne, på Happn og Tinder. Virker som det er et samlingspunkt for psykopater 😮 

Fikk flere meldinger om at jeg var stygg og burde ta selvmord. Norske menn er så utrolig slemme, jeg sliter skikkelig med angst pga det her. Jeg hengte ut de som var slemme på Facebook, med fullt navn. Sendte også meldinger til familie/venner der jeg forklarte hva slags rasshøl de hadde til venn/familiemedlem. Sånne folk fortjener offentlig uthengning! De burde skamme seg! 

Så de kan anbefales ts, hvis ikke politiet gjør noe. Lurer seriøst på hvorfor det er så mange slemme menn i Norge? Hva slags oppdragelse er det man har hatt om man oppfører seg sånn? 

Anonymkode: daba6...8c7

Herregud, ja det er mange slemme men det der tok kaka! Kjempe bra at du sendte det til familie og venner! 

Anonymkode: 788be...87d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...