AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #1 Skrevet 12. januar 2020 Hei! Jeg tenker å bestille meg nye briller på nettet, men har litt problemer med å skjønne brillekortet mitt og hva som er hva. Er det noen som klarer å se om jeg har fylt inn riktig her? Har lagt ved bilde av siste brillekortet mitt og det jeg har fylt inn på Lensway. Anonymkode: 46e52...0c7
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #2 Skrevet 12. januar 2020 Ja det er riktig. Men min anbefaling er å kjøpe linsene som optikeren anbefaler deg, ikke billige tilfeldige fra nett. Det kan ødelegge øynene dine over tid, og gjorde det med mine. Anonymkode: 643b9...e72
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #3 Skrevet 12. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja det er riktig. Men min anbefaling er å kjøpe linsene som optikeren anbefaler deg, ikke billige tilfeldige fra nett. Det kan ødelegge øynene dine over tid, og gjorde det med mine. Anonymkode: 643b9...e72 Tenker du på kontaktlinser? Pleier å bestille kontaktlinser på nettet ja, men bestiller det samme merket som optikeren min har anbefalt. I dette tilfellet er det nye briller jeg ønsker. TS Anonymkode: 46e52...0c7
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #4 Skrevet 12. januar 2020 Du må fylle inn vinkel også (145 på høyre, 10 på venstre). Ellers støtter jeg å kjøpe i butikk for å få hjelp med å justere brillene helt til deg. Det er ikke sikkert øyene dine er symmetriske f.eks, og da blir det isåfall feil å dele PD på to som du har gjort. Anonymkode: b737d...c5b
Minya Skrevet 12. januar 2020 #5 Skrevet 12. januar 2020 Du må fylle inn aksene også, 145 og 10 på riktige øyne, men jeg ville ikke kjøpt briller på nett fordi i tillegg til styrke, cylinder og akse, så markerer også optiker *hvor* på brilleglasset pupillene dine sitter, slik at du får klarsyn på riktig sted på brilleglasset.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå