Gå til innhold

Noen med peiling på brilleseddel?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg tenker å bestille meg nye briller på nettet, men har litt problemer med å skjønne brillekortet mitt og hva som er hva. Er det noen som klarer å se om jeg har fylt inn riktig her? :) Har lagt ved bilde av siste brillekortet mitt og det jeg har fylt inn på Lensway.

Skjermbilde 2020-01-12 kl. 11.01.31.png

fullsizeoutput_92d.jpeg

Anonymkode: 46e52...0c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er riktig. Men min anbefaling er å kjøpe linsene som optikeren anbefaler deg, ikke billige tilfeldige fra nett. Det kan ødelegge øynene dine over tid, og gjorde det med mine.

Anonymkode: 643b9...e72

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er riktig. Men min anbefaling er å kjøpe linsene som optikeren anbefaler deg, ikke billige tilfeldige fra nett. Det kan ødelegge øynene dine over tid, og gjorde det med mine.

Anonymkode: 643b9...e72

Tenker du på kontaktlinser? Pleier å bestille kontaktlinser på nettet ja, men bestiller det samme merket som optikeren min har anbefalt. :) I dette tilfellet er det nye briller jeg ønsker.

TS

Anonymkode: 46e52...0c7

Skrevet

Du må fylle inn vinkel også (145 på høyre, 10 på venstre). Ellers støtter jeg å kjøpe i butikk for å få hjelp med å justere brillene helt til deg. Det er ikke sikkert øyene dine er symmetriske f.eks, og da blir det isåfall feil å dele PD på to som du har gjort.

Anonymkode: b737d...c5b

Skrevet

Du må fylle inn aksene også, 145 og 10 på riktige øyne, men jeg ville ikke kjøpt briller på nett fordi i tillegg til styrke, cylinder og akse, så markerer også optiker *hvor* på brilleglasset pupillene dine sitter, slik at du får klarsyn på riktig sted på brilleglasset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...