Gå til innhold

Katten er så redd for samboeren

Fremhevede innlegg

Skrevet

Den ene katten min er så redd samboeren min, er han i nærheten av soverommet hører jeg på krafsing i parketten at samboer er på vei ut fra soverommet, da katten hører ham bevege seg der inne. 
Jeg er i ferd med å flytte ut, bare så det er sagt. 
Den reddeste katten er i utgangspunktet litt skvetten, men veldig kjærlig og hengiven når han først blir litt varm i trøyen og får litt kos og klapp. Men min snart ex-samboer er aldri hyggelig med dem, eneste oppmerksomheten de får fra ham er husjing og jaging. Sitter han lenge stille i sofaen går de gjerne bort og snuser på ham, de kan invitere til lek, men han later bare som de ikke er der. 

Nå lurer jeg på om jeg skal skaffe pass til dem inntil jeg får meg et annet sted å bo?
Jeg har så dårlig samvittighet. Jeg føler jeg overkompenserer for ham, og tilbringer mest mulig tid med dem etter jobb. Han synes jo selvsagt at de er bortskjemt og at jeg ikke er streng nok med dem og lar dem få slippe unna med alt når jeg heller bare løfter de ned ti ganger, fremfor å fekte, trampe og heve stemmen...

Og ja, det er han som liksom er blitt allergisk. 

Anonymkode: bcce1...cd3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud godt du skal flytte. Jeg hadde vært så forbanna! Man er ikke stygg med dyr bare fordi man brått har gått lei. Om noen kunne passet dem hadde det vært godt for dem tror jeg, de har det jo ikke så godt når de konstant blir jaget i eget hjem. 

Anonymkode: 79961...9c5

• Liker 8
Skrevet

Så fælt! Bra du skal flytte fra han. Hvor lenge er det til du skal flytte? 

Tror jeg ville prøvd å finne pass til dem. Tenk så forferdelig for dem å være redde hele tiden:( Eventuelt at du og kattene har et eget rom hvor eks-samboer ikke er velkommen. Men siden katten reagerer bare ved at mannen er i samme område, så er det nok best for dem å være et helt annet sted som er trygt. 

Anonymkode: 3a7ab...bb1

• Liker 4
Skrevet

Om det går i orden med den jeg har fått tilslag på (forkjøpsrett må avklares), går det 3-4 uker. Da får jeg pusset opp badet før jeg flytter inn. 
Jeg spør foreldrene mine om de kan ha dem inntil jeg har flyttet igjen. De har passet dem for meg tidligere, og virker som de koser seg der, med større plass og selskap hele dagen :) 

De er ikke redd når han ikke er her, men den ene spesielt gjemmer seg når han kommer hjem. Kommer frem etter en stund eller om jeg lokker ham frem. 
Samboeren er ikke her så mye, og er for det meste på soverommet når han er hjemme. 

• Liker 5
Skrevet

Håper du aldri går tilbake il denne fjotten uansett hvor mye han sier at han skal forandre seg. Slett og glem! 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om det går i orden med den jeg har fått tilslag på (forkjøpsrett må avklares), går det 3-4 uker. Da får jeg pusset opp badet før jeg flytter inn. 
Jeg spør foreldrene mine om de kan ha dem inntil jeg har flyttet igjen. De har passet dem for meg tidligere, og virker som de koser seg der, med større plass og selskap hele dagen :) 

De er ikke redd når han ikke er her, men den ene spesielt gjemmer seg når han kommer hjem. Kommer frem etter en stund eller om jeg lokker ham frem. 
Samboeren er ikke her så mye, og er for det meste på soverommet når han er hjemme. 

Dette synes jeg høres ut som super løsning for kattene og for deg. Da slipper kattene å bli urolige sånn som stemningen i huset er akkurat nå, og siden dine foreldre og kattene liker hverandre så blir det hyggelig for alle parter ❤️

Anonymkode: 7da30...a68

• Liker 3
Skrevet

Kan han ha vært slem mot kattene?

Anonymkode: 21ce8...35d

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Håper foreldrene dine kan ha dem til flytter. Synes 3-4 uker er for lenge for kattene å «holde ut». 

Håper alt ordner seg for deg og kattene! Slemme mannen kan seile sin egen sjø. 

Anonymkode: 3a7ab...bb1

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan han ha vært slem mot kattene?

Anonymkode: 21ce8...35d

Jeg spurte ham om det, han svarte nei. Men han føyser de gjerne ned fra bordet, jeg pleier å løfte dem ned, jeg tramper, fekter og brøler ikke, og beveger meg ikke like brått som ham. Også koser jeg med dem, det gjør ikke han. 
Nå er de vel installert hos foreldrene mine, og der skjemmes de enda mer bort enn det jeg angivelig gjør 🤪 

Jeg kommer til å bli så jævlig skuffet om den leiligheten glipper på forkjøpsretten... Der får de hage å være ute i (de er innekatter) 

• Liker 2
Skrevet

Jævla idiot, jeg hadde kasta ut gubben. Eller funnet meg et sted å bo alene med kattene asap

Skrevet
Akkurat nå, Sjokoladefruen skrev:

Jævla idiot, jeg hadde kasta ut gubben. Eller funnet meg et sted å bo alene med kattene asap

Jeg jobber med saken. Nå er de flyttet. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spurte ham om det, han svarte nei. Men han føyser de gjerne ned fra bordet, jeg pleier å løfte dem ned, jeg tramper, fekter og brøler ikke, og beveger meg ikke like brått som ham. Også koser jeg med dem, det gjør ikke han. 
Nå er de vel installert hos foreldrene mine, og der skjemmes de enda mer bort enn det jeg angivelig gjør 🤪 

Jeg kommer til å bli så jævlig skuffet om den leiligheten glipper på forkjøpsretten... Der får de hage å være ute i (de er innekatter) 

Ville flyttet dem, så de for finne roen før enn ny heim ☺️ 

Anonymkode: 910bb...ef6

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville flyttet dem, så de for finne roen før enn ny heim ☺️ 

Anonymkode: 910bb...ef6

De har bodd der før, og de slår seg fort til ro på nye steder. Har tatt de med på besøk siden jeg fikk dem, de hopper opp i reiseburet selv når jeg finner det frem, for da skal vi på eventyr :) 

Skrevet

Huff, godt du flytter. Jeg hadde definitivt tatt dem med til foreldrene dine om kattene har vært der før og trives der, de har jo ikke godt av å leve slik selv om det bare er for noen uker til. Og kattene vet jo ikke at det "bare" er for noen uker, så ville ha fjernet dem fra situasjonen om du har mulighet til det :)

Min katt er generelt redd menn, og var litt redd for kjæresten når han flyttet inn, men han har tatt seg tid til å bli kjent med henne, gitt henne masse oppmerksomhet og trygghet. De er nå perlevenner, og jeg er veldig glad for det. Hadde vært uaktuelt å bo med noen som ikke var villig til å behandle kattene med respekt.

Anonymkode: 498ea...f40

• Liker 1
Skrevet

Mine elsker når det kommer folk, spretter opp og løper til døren. Men de skjønner når det er ham, han ene løper gjerne og gjemmer seg. Han samme som ble SÅ glad når min søster kom for å hjelpe meg med å flytte dem i dag. 
Nå ligger de lang som de er i sofaen og sover. 

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mine elsker når det kommer folk, spretter opp og løper til døren. Men de skjønner når det er ham, han ene løper gjerne og gjemmer seg. Han samme som ble SÅ glad når min søster kom for å hjelpe meg med å flytte dem i dag. 
Nå ligger de lang som de er i sofaen og sover. 

Bra du har fått kattene bort fra han. Nå mangler bare du 🙌🏼

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...