Gå til innhold

Trump gjør noe riktig!


Druid

Anbefalte innlegg

Jeg er en av de som er kritisk til Trump og stort sett kritiserer han. Og jeg er spesielt kritisk til Twitter-kloakken hans. ( Nei, en enslig svane, gjør ingen sommer!)

Men akkurat denne er relativt gjennomtenkt, og har positive effekter, samtidig som den er geopolitisk korrekt :

https://www.nettavisen.no/nyheter/trump-med-stotteerklaering-til-det-iranske-folk---pa-persisk/3423908409.html

La oss håpe denne typen twittermeldinger kan prege kommunikasjonen fra det hvite hus framover...

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

47 minutter siden, Slaskete Maskot skrev:

Det hadde vært flott om det ble demokrati i Iran, god taktikk fra Trump ja.

Slik det har blitt "demokrati" i Irak og Libya? Ukraina (det var jo et demokrati, om enn litt skakkjørt)? Misforstå meg rett, prestestyret i Iran er noe dritt men det er  USA som er skyld i at det er der i utgangspunktet. Det er ikke Trump sin feil, men å presse på folk "demokrati" fungerer sjelden.

Nå stemte nylig "demokratiet" Irak for at USA og venner skulle dra, etter at de hadde henrettet noen som var der som diplomat i et flyangrep, men da sa USA bare at det bestemmer ikke Irak.

Jeg er en av de som ikke har vært så kritisk til Trump og hele tiden har sett på Hillary "we came, we saw, he died" Clinton som verre, men jeg er lei av at USA og vassalstatene skal være verdenspoliti. Mens de demonstrerer litt i Iran nå, er det fullt opprør i Frankrike og landet er jo helt krise. Hvor er støtten til dem? Der Trump faktisk har gjort det bra er på økonomidelen, og han har i alle fall ikke staret en ny storkrig...

Jeg har kjent noen Iranere (som ikke bor i Iran), og alle har ønsket Shah'en tilbake. De er nok ikke nødvendigvis representative, men jeg støtter på ingen måte prestestyret og håper at de klarer å få det bedre der, men å henrette Suleimani har bare ført til mer hat mot vesten og USA.

I Syria har de Assad, som har omtrent 100% støtte fra ikke-jihadister. Før 2011 var det langt lavere, men USA og vesten skulle på død og liv ha statskupp og støtte "moderate rebeller" med våpen. Vi får håpe de/vi ikke gjør samme feil igjen.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtidig så horer han ut amerikanske styrker til Saudi Arabia. Tenker alt som har skjedd den siste tiden er kjøpt og betalt av dem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, likestilling said:

Slik det har blitt "demokrati" i Irak og Libya? Ukraina (det var jo et demokrati, om enn litt skakkjørt)? Misforstå meg rett, prestestyret i Iran er noe dritt men det er  USA som er skyld i at det er der i utgangspunktet. Det er ikke Trump sin feil, men å presse på folk "demokrati" fungerer sjelden.

Nå stemte nylig "demokratiet" Irak for at USA og venner skulle dra, etter at de hadde henrettet noen som var der som diplomat i et flyangrep, men da sa USA bare at det bestemmer ikke Irak.

Jeg er en av de som ikke har vært så kritisk til Trump og hele tiden har sett på Hillary "we came, we saw, he died" Clinton som verre, men jeg er lei av at USA og vassalstatene skal være verdenspoliti. Mens de demonstrerer litt i Iran nå, er det fullt opprør i Frankrike og landet er jo helt krise. Hvor er støtten til dem? Der Trump faktisk har gjort det bra er på økonomidelen, og han har i alle fall ikke staret en ny storkrig...

Jeg har kjent noen Iranere (som ikke bor i Iran), og alle har ønsket Shah'en tilbake. De er nok ikke nødvendigvis representative, men jeg støtter på ingen måte prestestyret og håper at de klarer å få det bedre der, men å henrette Suleimani har bare ført til mer hat mot vesten og USA.

I Syria har de Assad, som har omtrent 100% støtte fra ikke-jihadister. Før 2011 var det langt lavere, men USA og vesten skulle på død og liv ha statskupp og støtte "moderate rebeller" med våpen. Vi får håpe de/vi ikke gjør samme feil igjen.

 

 

Trengte ikke skrive en hel artikkel, skrev bare at det hadde vært fint med demokrati ikke noe mer. Du kan spekulere så mye du vil, men ikke legg ord i munnen på meg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Slaskete Maskot skrev:

Trengte ikke skrive en hel artikkel, skrev bare at det hadde vært fint med demokrati ikke noe mer. Du kan spekulere så mye du vil, men ikke legg ord i munnen på meg :) 

Det var ikke meningen å tillegge deg alt jeg skrev, beklager om det ble oppfattet slik. Det var egentlig bare første setning som var direkte tilsvar, og resten var meninger og refleksjoner...

Uansett, som jeg også skrev så er jeg ikke en av dem som har gått rundt og huffet meg over Trump siden han ble valgt. Det meste av kritikk mot ham har vært i beste fall overreaksjoner, i verste fall løgn. Hele "Russiagate" er jo helt vanvidd. For meg er det omvendt, jeg har vært ganske nøytral til Trump, men liker ikke den nye retningen med eksport av "demokrati".

Når det er sagt, det kunne vært langt verre, og han har håndtert de siste ukene veldig bra, langt bedre enn fryktet, men det er vel så mye Iran som skal takkes for at det ikke ble storkrig, siden de i realiteten bare gjorde et symbolsk angrep tilbake etter at Suleimani ble drept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som ikke er så lettpåvirkelige av media (mao svært få her til lands) skjønner at Trump gjør mye bra. Den beste presidenten på lenge. Hyll Alpha Trump!

Endret av Jegern Puahate
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, likestilling said:

 

Nå stemte nylig "demokratiet" Irak for at USA og venner skulle dra, etter at de hadde henrettet noen som var der som diplomat i et flyangrep, men da sa USA bare at det bestemmer ikke Irak.

 

Kommenterer bare dette... Ordlyden var " U.S. and other foreign troops ". Så skal Norge nå kalle tilbake sine?

https://www.nrk.no/urix/norske-styrker-i-irak-hever-beredskapen-1.14849747

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...