Gå til innhold

Alkoholgrensen ved bilkjøring


Titti72

Hva bøurd grensen være?  

  1. 1. Hva bøurd grensen være?

    • 0,0 totalavhold
      10
    • 0,2 som pr. i dag
      10
    • 0,5 som i gamledager
      4


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg sier total - selv om jeg en gang selv kjørte i fylla :oops:

Lurer på hva min promille var den gang. Jeg merket hvertfall selv at sansene mine ikke var helt på plass :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, ideelt sett synes jeg det burde være total avhold, men det er greit slik det er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig for totalt avhold. Men jeg syntes 0,2 som i dag er ok. Da slipper man kanskje å bli med på stasjonen for å ta blodprøve om man har spist geitost eller tygget en spesiell tyggis... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,2 som i dag.

Det er så lavt at de fleste ikke tør å ta en eneste øl før de skal kjøre.

Men høyt nok til at man kan kjøre sent på dagen dagen derpå. Også høyt nok til at man kan ta seg en likørsjokolade, drikke ulike typer hostesaft, ta seg en lettøl osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

0,2 er i praksis totalt avhold, siden man ikke kan ta et glass vin eller en øl uten å komme over den grensa. Om grensa hadde vært 0 hadde man ikke kunnet drikke en lettøl, spise en cognac-kule eller ta et glass surmelk uten å kjøre ulovlig, og det er ikke noe jeg ønsker. Grensa er jo ment for å hindre at folk drikker alkohol før de kjører, og det gjør den i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,2 er i praksis totalt avhold, siden man ikke kan ta et glass vin eller en øl uten å komme over den grensa. Om grensa hadde vært 0 hadde man ikke kunnet drikke en lettøl, spise en cognac-kule eller ta et glass surmelk uten å kjøre ulovlig, og det er ikke noe jeg ønsker. Grensa er jo ment for å hindre at folk drikker alkohol før de kjører, og det gjør den i dag.

Enig i dette, 0,2 er i hvert fall slik at jeg ikke kan ta meg en øl og kjøre etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bør ikke sammenblande alkohol og bilkjøring, derfor mener jeg total avhold. Det første som svikter hos mennesker som drikker, er vurderingsevnen, og for noen ligger kanskje den ved 0.2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...