Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg finner også alt jeg trenger på limewire så er fornøyd jeg også. ;)

morpheus finner flere kilder, og er følgelig raskere også ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Seleena
Skrevet

morpheus finner flere kilder, og er følgelig raskere også ;)

Merka det ;)

Skrevet

hjelper med fasttrack, neonetwork, BitTorent osv ja :)

Skrevet

Teknisk babbel:

FastTrack bør man holde seg unna, og hva har BitTorrent med Morpheus og gjøre? Og Edonkey er sitt eget nettverk.

Skrevet
Teknisk babbel:

FastTrack bør man holde seg unna, og hva har BitTorrent med Morpheus og gjøre? Og Edonkey er sitt eget nettverk.

man kan koble seg på eDonkey ja.

Får inn BT filer også med Morpheus ja.

Det om Fasttrack står jo enn så lenge for din regning...

Du vet ikke helt hva Morpheus er?

Gjest P2P-gjest
Skrevet
Gnutella er vel det nettverket som brukes av sharesa' date=' edonky, Morpheus og LimeWire?[/quote']

Nope, Gnutella er nettverket som brukes av LimeWire, BearShare, Morpheus, Shareaza og flere. Morpheus og Shareaza kobler seg samtidig til Edonkey2000-nettverket (tidligere kalt Overnet), og Shareaza bruker også det nyere Gnutella2-nettet. Vet ikke om Morpheus eller andre bruker sistnevnte.

Andre nettverk er FastTrack (et proprietært og udokumentert nettverk som brukes av KaZaA og Grokster), DirectConnect, Ares og SoulSeek (som brukes av programmer med samme navn) og sikkert flere.

En bra oversikt finnes på http://www.sluck.com.

Gjest Kari N
Skrevet

Har brukt Morpheus noen år, men har i det siste avinstallert den. Ble jo så irriterende med alle disse 3rd part-greierne. Var utrolig så mange program som skulle kjøres og mange selskaper som skulle hente inn info. Største problemet var at det låste seg veldig ofte. Av og til etter 40 min. og noen ganger etter 2 min.

Skrevet
Har brukt Morpheus noen år' date=' men har i det siste avinstallert den. Ble jo så irriterende med alle disse 3rd part-greierne. Var utrolig så mange program som skulle kjøres og mange selskaper som skulle hente inn info. Største problemet var at det låste seg veldig ofte. Av og til etter 40 min. og noen ganger etter 2 min.[/quote']

Jeg bruker Firefox og adware, så jeg merker ikke noe til slikt :)

Firefox har færer hull, og den som kommer fjernes med adware.

Om det var vanlig spyware du mente. Jeghar imidlertid ikke fått mer spyware etter jeg begynte bruke Morph.

Jeg har aldri opplevd at den låser seg jeg, men det er vanlig med noen sekunders stillstand når ting kompleteres.

Gjest Spacegirl
Skrevet

Morpheus låser seg hos meg også, og jeg bruker Firefox og Adaware så det er ikke pga av søppelprogrammer som har kommet inn på maskinen. Det låser seg selv om maskinen nettopp er formattert. Irriterende! Men jeg er nå veldig fornøyd med Bearshare, så det gjør ikke så mye :wink:

Gjest Kari N
Skrevet

Bruker Firefox og Adaware jeg også, i tilegg til en god brannmur. Har ikke spyware, men det er alltid spyware som prøver å komme seg inn når jeg starter Morpheus.

Jeg vet ikke årsaken til at Morpheus kræsjer, men det er KRÆSJ, ikke stillstand noen sekunder.

Ellers er Morpheus grei å bruke, både med tanke på søk, "tilgjengelighet" og hastighet. Men det hjelper lite når det kræsjer hele tiden.

Skrevet
Ellers er Morpheus grei å bruke' date=' både med tanke på søk, "tilgjengelighet" og hastighet. Men det hjelper lite når det kræsjer hele tiden.[/quote']

har du siste versjon da?

Kan også skyldes liten maskin om man har det.

Skrevet
Bruker Firefox og Adaware jeg også, i tilegg til en god brannmur. Har ikke spyware, men det er alltid spyware som prøver å komme seg inn når jeg starter Morpheus.

Det er en kjent sak at Morpheus inneholder ad-ware. Altså tredje-parts sponsorprogrammer. Det er slik StreamCast Networks (som eier Morpheus) betaler for utgiftene sine (i tillegg til at noen kjøper ultra-versjonen). Men det er fortsatt slik at Morpheus er uglesett i de fleste seriøse p2p-miljøer. Ikke dermed sagt at Morpheus ikke fungerer.

Skrevet

Hun skriver at hun får spyware, og det du riktig skriver, er at gratisversjonen viser en stripe med reklame på siden.... Det er jo to forskjellige ting.

Gjest Kari N
Skrevet

Neida, jeg har stooor maskin jeg. Tar opp hele plassen på kontorpulten vår. :tunge1:Måtte bare.

Seriøst, så har jeg to maskiner (vel, tre om man regner med den jeg bruker som slave), en stasjonær og en bærbar. 3,2 MHz, 1 Gb RAM og 250 Gb harddisk er den stasjonære som jeg bruker oftest til å lase ned. Har ikke problem med noen andre programmer, så det er nok ikke min maskin. Har lest at det er en del som sliter med samme kræsjproblemene som jeg, så da byttet jeg.

Det er ikke snakk om bare reklamen som man ser, reklamevindu kan jo være irriterende, men er jo ganske harmløse så fremt det ikke går over til spyware. Når brannmuren er på, så ser en jo alle spyware som prøver å komme i kontakt med min maskin. Egentlig liker jeg ikke så godt. Egentlig liker jeg ikke så godt adware heller, men det må en jo finne seg i om en skal bruke gratisversjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...