Gjest Rubinrød Skrevet 3. juni 2005 #1 Skrevet 3. juni 2005 Hei! Er du en typisk husmor?Liker du å være hjemme å stulle og stelle, vaske og rydde, ha maten klar hver dag når din mann kommer hjem... Jeg hadde aldri planlagt at jeg skulle havne i den situasjonen, men fikk barn og da fikk jeg jo husmorrollen på kjøpet. Trives ikke med det!
Gjest spinnvil| i i Skrevet 3. juni 2005 #2 Skrevet 3. juni 2005 Jeg er ikke husmor selv om jeg liker meg veldig godt hjemme. Rydding, vasking ol kan jeg være foruten, men det gjør seg ikke selv, dessverre..
Gjest Porselen Skrevet 3. juni 2005 #3 Skrevet 3. juni 2005 Har prøvd det i kortere perioder og føler hver gang at jeg synker inn i en vegeterende såpeoperatittende livsform som tapper meg for energi. Tømme skittenstøykurven, vaske klær, henge opp klær, ta ned klær for å få hengt opp nye, legge sammen klær, stryke klær, tømme skittentøyskurven, vaske klær....... osv. Og hva skal vi ha til middag i dag? Pannekaker? Igjen! Æsj, liker ikke....... kliss klass, sitter fast i saftflekker på gulvet, å så flink - lagde du deg saft selv Hemmafru, jeg? No thanks, har innsett mine begrensninger der, er faktisk mere effektiv med husarbeidet når jeg jobber ute.
Gjest SumoBryter Skrevet 3. juni 2005 #4 Skrevet 3. juni 2005 Jeg er møkka lei av å være hjemmeværende... vasking er ikke noe for meg nei, jeg kunne aldri vært en sånn Bree type, finne ingen glede i å ha perfekt hjem, dessverre. Dette skal bli mine siste 2 år hjemme! Barna mine gleder meg, men de kjeder seg hjemme og trenger å leke med barn på sin egen alder, gudsjelov begynner skolen her i 4-5 års alderen.
Arwen Skrevet 3. juni 2005 #5 Skrevet 3. juni 2005 Jeg kunne tenkt meg å være hjemmeværende jeg. Stelle og stulle og vaske og fikse hadde passet meg enormt bra :D Har på en måte prøvd det ogs, så vet at jeg ikke kjeder meg
Arkana Skrevet 3. juni 2005 #6 Skrevet 3. juni 2005 Nei, jeg er ingen typisk husmor (selv om leiligheten blir vasket, av begge, hver uke og jeg elsker å lage mat), og jeg kunne aldri vært husmor.
Cr@sh Skrevet 3. juni 2005 #7 Skrevet 3. juni 2005 Jeg kunne tenkt meg å være husmor. Jeg kunne tenkt meg å gå hjemme sammen med sønnen min. Jeg kunne tenkt meg å stulle og stelle hjemme - lage boller og middag. Men vi har ikke anledning til det økonomisk sett nå. Tenker kanskje det kan bli noe sånt hvis vi får flere barn. Dessuten syntes jeg man kan dele på husvasken selv om den ene er hjemme. Det er jo en jobb å passe barn også...
Gjest Gjesta Skrevet 3. juni 2005 #8 Skrevet 3. juni 2005 To dager hjemme, og jeg har fått evig nok. Nei, jeg må ha impulser utenfra for at jeg ikke skal bli en belastning for mine omgivelser.
amarq Skrevet 3. juni 2005 #9 Skrevet 3. juni 2005 Det som er kjedelig er at selv om man jobber ute så må man også gjøre husarbeidet hjemme. Det blir fort stress.
Letti Skrevet 3. juni 2005 #10 Skrevet 3. juni 2005 Jeg har vært hjemme tilogfra i nesten ti år og stortrives....! Her blir det sjelden bakt boller og hybelkaninene vokser, men jeg har glade fornøyde barn, som slipper stress og mas om morgenen. Det er stort sett alltid noen hjemme når de kommer fra skolen. De får alltid hjelp med lekser. Og jeg har et godt forhold til min mann. Han forventer ikke maten på bordet når han kommer hjem, men han vet at en gang i løpet av kvelden blir det middag. Hender han må lage den selv, men han koser seg masse på kjøkkenet. Kjede meg? Nei det er sjelden. Shopping og kjøpesentre er ikke noe for meg. Men jeg er mye ute og går lange turer og har masse tid til det jeg vil. Men skulle gjerne hatt en jobb hvor jeg fikk "voksen sosiale antenner", og hvor jeg følte at jeg gjorde nytte for meg. Og hvor jeg kunne dratt og trent rett etter jobb og gjort andre ting enn og "bare være hjemme". Men jeg trives og det er dette livet jeg lever nå. En dag blir det min tur til og gjøre det dere alle andre gjør nå.
Gjest gjest1 Skrevet 4. juni 2005 #11 Skrevet 4. juni 2005 Jeg håper jeg aldri ender opp slik, ikke for at det er noe galt i det, men ble skikkelig skremt da jeg så det for meg.. Jeg er en sånn person som liker å fly hit og dit og husarbeid er noe jeg tar når det trengs, og da bør det trenges grundig og :o
Angelheart Skrevet 5. juni 2005 #12 Skrevet 5. juni 2005 Overhodet ingen hjemmefrue, jeg, nei! Da jeg hadde permisjon med den lille, så tok vi ut tidskonto etter 5 mnd. Denne fordelte vi slik at jeg var hjemme i 2 dager, mens sambo var hjemme en dag i uken. Etter 2 mnd. hadde jeg fått nok av hjemmelivet og ønsket å gå tilbake i full jobb. Så nå er sambo husfar og trives med det, mens jeg går på jobb hver morgen og koooooser meg med mann og barn når jeg kommer hjem! :-)
Gjest Helga the Hotwaxer Skrevet 5. juni 2005 #13 Skrevet 5. juni 2005 Min kjære kaller meg en hybrid mellom en 50 talls husmor og en moderne kvinne. Jeg liker å ha det ryddig og rent, holde middagsselskaper, stryke klær og holde orden samtidig som jeg arbeider og studerer. Min huslige sans har jeg arvet fra moren min, jeg var ikke store jenta da jeg begynte å hjelpe til hjemme.
Gjest Sukkerert Skrevet 5. juni 2005 #14 Skrevet 5. juni 2005 Absolutt ikke. Husarbeidet deles likt mellom meg og samboeren.
Krølltoppen Skrevet 5. juni 2005 #15 Skrevet 5. juni 2005 Tror jeg hadde kjedet meg hvis jeg kun skulle ha vært bare house wife. Jeg bruker nemlig ikke lang tid på rydding og vasking sånn til daglig så jeg aner ikke hva jeg skulle ha fylt dagen med hvis det skulle ha vært min eneste oppgave. Det samme gjelder med middager. Vi har stadig vekk middagsgjester vi, og forberedelsene tar ikke lengre tid enn vanlig. Hvis jeg skulle ha vært hjemmeværende så måtte jeg nok hatt masse hobbier! Men så har jeg ikke unger da... Kanskje det blir mer vask og stell med de i huset.....
Gjest Gjesta Skrevet 5. juni 2005 #16 Skrevet 5. juni 2005 Skulle gladelig gått hjemme. Og fått et par unger til også. Men det ser ikke ut til at det blir sånn, nei.....
Gjest Mayamor Skrevet 5. juni 2005 #17 Skrevet 5. juni 2005 Jeg trives godt som hjemmeværende husmor. Men noen Bree i Frustrerte Fruer er jeg definnitivt ikke... Hybelkaninene mine får stort sett være i fred... Det er ikke derfor jeg er hjemme... Er dagmamma på deltid 3-5 dager i uken. Har i tillegg en biinntekt på salg på nettet. Så jeg er ikke "bare" hjemme, men jeg styrer dagene mine selv. Synes det er kjekt å vandre litt i "nettverden" i tillegg til kontakt med venninner; både med og uten barn! Mayamor
Gjest Helga the Hotwaxer Skrevet 5. juni 2005 #18 Skrevet 5. juni 2005 Bree er jo en skikkelig nazi på orden og renhold, det er ikke jeg.
Gjest Tristessa Skrevet 5. juni 2005 #19 Skrevet 5. juni 2005 Jeg liker å lage mat når jeg har god tid eller lager til andre enn bare meg selv, og er avhengig av å ha rene klær som det er orden i. Ellers er jeg lite huslig, men jeg liker å ha det rent og ryddig rundt meg. :sløv:
Gjest Embla s Skrevet 5. juni 2005 #20 Skrevet 5. juni 2005 Jeg kunne sikkert trivdes med å være hjemme en stund, men da måtte jeg vite at det var tidsbegrenset og at jeg hadde en jobb som ventet! Skulle gjerne vært mer husmor en jeg syns jeg har tid og overskudd til akkurat nå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå