Gå til innhold

Hvordan legge på seg?

MorningStar

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd å spise matvarer med mye sukker og fett, mellomspising med potetgull og drikker iste. Inntil jeg glemmer å spise på den måten bare i 1 uke, og jeg trener fast 3 ganger i uka - så raser jeg ned igjen. Jeg er 168 cm og veier bare 57 kg. Jeg har spist 370 gr biff med tilbehør og det virker som alt bare går ut igjen den andre enden. Det fins grenser for hvor slank man kan være, og dette syns jeg er altfor risky. Jeg må vedlikeholde kondisen og utholdenheten min så jeg må beholde treninga mi. Men hva annet kosthold kan hjelpe å få opp vekta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke spis sukker og usunt fett for å gå opp i vekt!

Tren heller styrketrening - tung sådan (få reps, tunge vekter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Enig med Petzl, ikke kast deg over fett og sukker, det vil bare gi deg dårlige konsekvenser. Spis heller proteiner, langsomme karbohydrater, og prøv å spise hver tredje time. Ellers kan du bruke gainer/proteintilskudd i tillegg til maten, for å legge på deg på en sunn måte.

Styrketrening fører også til at du ikke ser så spinkel ut.

(Selv er jeg forøvrig ca like høy som deg, men veier enda fem kilo mindre, men føler ikke at jeg er spesielt mager, eller noe. Men for min del har styrketrening, spesielt for overkroppen, ført til at kroppen ser litt mer balansert ut).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leola

Hvis man følger lavkarbo-dietter ala Atkins, Eat, osv - så fører det til at overvektige går ned og undervektige legger på seg ... Det viser igrunnen at slikt kosthold er bra for alle ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare si at 1,68 og 57 kg. hørtes ut som en grei vekt jeg....

Jeg er 1,73 og veier 63 kg.

Tror ikke du trenger å bekymre deg...spis normalt og tren med jevne mellomrom, men vektmessig høres du helt normal ut....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ikke så ille ut den vekta der synes nå jeg..

selv er jeg 158 cm og veier 46kg (noen sier jo at man skal trekke vekk 110 fra høyden sin, og der har man ideal vekta,,, men om det er riktig aner jeg ikke... så ikke skyt meg der)

Men klart.. du kan jo ha mye muskler som veier en del da,,og ellers være tynn..

men hvordan du skal legge på deg aner jeg ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...