Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg var så heldig å få blå vestfoldbunad i fjor, men har hittil fått låne søljer. Jeg vil nå gå til innkjøp av egne, og vurderer å gå for gull. Jeg har sett dette på den sorte varianten av bunaden, men har googlet meg i hjel og finner ingen bilder for dette til blå bunad, og klarer ikke helt se for meg om dette egentlig vil passe til eller ikke. 

Noen som har gått for gull til blå bunad og kan dele bilde? Trenger ikke være Vestfoldbunaden. Eller om noen som har mer peil på farger kan komme med sine meninger. På forhånd tusen takk for svar!☺️

Endret av Didaheart
Videoannonse
Annonse
Skrevet
13 timer siden, Didaheart skrev:

Jeg var så heldig å få blå vestfoldbunad i fjor, men har hittil fått låne søljer. Jeg vil nå gå til innkjøp av egne, og vurderer å gå for gull. Jeg har sett dette på den sorte varianten av bunaden, men har googlet meg i hjel og finner ingen bilder for dette til blå bunad, og klarer ikke helt se for meg om dette egentlig vil passe til eller ikke. 

Noen som har gått for gull til blå bunad og kan dele bilde? Trenger ikke være Vestfoldbunaden. Eller om noen som har mer peil på farger kan komme med sine meninger. På forhånd tusen takk for svar!☺️

gult og blått er komplementærfarger, så det blir selvfølgelig fint med gull til blått. 

Anonymkode: 666ba...a5b

• Liker 1
Skrevet

Maljer/beltespenne/capespenne er i sølv på Vestfold-bunaden, så jeg tenker at det kanskje vil se rart ut med gullsøljer? Bare min personlige mening selvfølgelig :) 

Anonymkode: 1c71e...61f

• Liker 1
Skrevet

Gull og blått er kjempefint sammen. Gå for det du ønsker.

Skrevet

Ta deg en tur innom Husfliden, der vet de hvilke søljer som hører til Vestfoldbunaden. Man kan ikke bare velge akkurat som man vil, hehe.

• Liker 1
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Maljer/beltespenne/capespenne er i sølv på Vestfold-bunaden, så jeg tenker at det kanskje vil se rart ut med gullsøljer? Bare min personlige mening selvfølgelig :) 

Anonymkode: 1c71e...61f

dette visste jeg ikke da jeg svarte at det blir fint med gull. Men det er en løsning på det og. Selv har jeg Rogalandsbunad som skal ha sølvfarget eller oksidert sølv. Men jeg liker gull best, og har dessuten arvet et belte med forgylte beltestøler. Så min løsning ble en sølje der basen er sølv og løvene er forgylt. Den er virkelig fin!! og den passer fint til resten av sølvet som ikke er forgylt.

Se på den fra Åmli til venstre - den har begge deler: http://solvsmed.no/#/ms-1/5

Anonymkode: 666ba...a5b

Skrevet

Jeg har gull til blå Nordlandsbunad. 

image.jpeg.58d63431de5af2b8b2494f002e00e550.jpeg

Anonymkode: 5b49b...901

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...