Gå til innhold

Fant ut jeg er gravid

Fremhevede innlegg

Skrevet

Okey, jeg har nettopp tatt en test som ble positiv... men er virkelig ikke klar for barn er bare 20 og ennå ikke ferdig med videregående. 
sliter veldig med depresjon og mange ganger dessverre prøvd å ta livet mitt. Fant også ut at en god venninne av meg hadde tatt livet sitt... så er veldig deprimert i det siste. 

vet abort er helt mulig, men jeg hadde ikke klart det hadde følt meg helt jævlig også tenker jeg på gi barnet på adopsjon.. men man vet aldri hvem som hadde blitt foreldrene. 

jeg bare sitter her og gråter og aner ikke hva jeg skal gjøre av meg, er bare så deppa og skjønner ikke hvordan dette skjedd hvis jeg brukte alltid kondom. Uansett det er ikke noe jeg kan gjøre noe med skjedd er skjedd. Hva gjør jeg nå? 

Anonymkode: a326c...3d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring Amathea - 90 65 90 60 💛

• Liker 5
Skrevet

Du kan snakke med helsestasjon for ungdom, studenthelsetjenesten om du studerer, amathea eller fastlegen din for eksempel. Lykke til.

Anonymkode: 36875...184

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, NewInTown skrev:

Ring Amathea - 90 65 90 60 💛

Hei, hva er amathea og hva kan de hjelpe med?? Kan sikkert bare søke på nettet, men er det bare amathea man søker ?

Skrevet

Skulle ønske jeg kunne gitt deg en god klem og en hjelpende hånd ❤️ Tok nylig abort selv, du kan sende meg en melding om du ønsker 😊

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hei, hva er amathea og hva kan de hjelpe med?? Kan sikkert bare søke på nettet, men er det bare amathea man søker ?

Det er en organisasjon som kan veilede deg rundt graviditet. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du kan snakke med helsestasjon for ungdom, studenthelsetjenesten om du studerer, amathea eller fastlegen din for eksempel. Lykke til.

Men er jeg ikke for gammel får helsestasjon for ungdom?🤔🤔 tør ikke kontakte fast legen min egentlig 

Skrevet

De har en nettside. Amathea.no, der står det masse om hva de driver med. Men det er for dem som måtte være gravid og usikker, trenger litt råd og veiledning og en upartisk person å snakke med. Det er ikke alltid så enkelt å snakke med nære og kjære, da kan det være fint å snakke med noen som snakker med flere gravide, usikre jenter hver eneste dag. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De hjelper deg med og snakke ut og finne ut av hva som skjer videre ❤️ 

Jeg brukte de selv som 18-åring, veldig fornøyd, kjempe hyggelige mennesker der ❤️

• Liker 1
Skrevet

Men er jeg ikke for gammel får helsestasjon for ungdom?🤔🤔 tør ikke kontakte fast legen min egentlig 

Noen kommuner har aldersgrense til og med 20, noen har 23 og noen 25. Du er ikke for gammel med andre ord.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Erika; skrev:

Skulle ønske jeg kunne gitt deg en god klem og en hjelpende hånd ❤️ Tok nylig abort selv, du kan sende meg en melding om du ønsker 😊

Vet ikke helt hvordan man sender mld her :) men er det vondt å ta abort? Jeg vet ikke ennå om det er det jeg vil.. men vet godt jeg ikke hadde klart barn nå er ikke på en bra posisjon i livet uansett😢 og takk for at du bryr deg setter pris på det 

Skrevet
6 minutter siden, NewInTown skrev:

De har en nettside. Amathea.no, der står det masse om hva de driver med. Men det er for dem som måtte være gravid og usikker, trenger litt råd og veiledning og en upartisk person å snakke med. Det er ikke alltid så enkelt å snakke med nære og kjære, da kan det være fint å snakke med noen som snakker med flere gravide, usikre jenter hver eneste dag. 

Ok, takk skal søke det nå. 

Skrevet

Jeg var i samme situasjon som deg da jeg var 19. Uansett hva du velger, finn i alle fall noen som kan støtte deg og hjelpe deg gjennom, for det er tøft der og da. Men uansett hva du velger og samme hvor tøft det føles der og da, vil det faktisk gå helt bra. Jeg tenker aldri på det lenger. Masse lykke til ❤️

Anonymkode: 57f46...1bf

Gjest Warrior
Skrevet

Hvorfor var du ikke mer forsiktig hvis du absolutt ikke er klar for barn? Tror abort er det beste siden du ikke er klar, men det bestemmer du selv. Kun du som vet hva du klarer og ikke klarer. Ikke hør på folk som sier «du dreper et barn når du tar abort». Det er ikke blitt til et barn en gang.

Trist med venninnen din💔Kondolerer. 

Skrevet

Vet ikke helt hvordan man sender mld her :) men er det vondt å ta abort? Jeg vet ikke ennå om det er det jeg vil.. men vet godt jeg ikke hadde klart barn nå er ikke på en bra posisjon i livet uansett😢 og takk for at du bryr deg setter pris på det 

Skal ikke lyve, abort er stort sett veldig vondt, for min del var det veeldig vondt i 2-3 timer (skal sies at jeg spydde opp alle smertestillende jeg hadde fått og tatt), du blør masse, gjerne opp til en uke etterpå men selvfølgelig verst dagen du gjennomfører.

For min del har det gått veldig greit psykisk, men det er mange som synes det er veldig tungt også. Det viktigste er at du ikke tenker på det som at du har tatt livet av et barn, for det har du ikke. 

For å sende melding trykker du inn på profilen også sender du en melding detfra 😊

Anonymkode: 2d3c6...de3

Skrevet
8 minutter siden, Warrior said:

Hvorfor var du ikke mer forsiktig hvis du absolutt ikke er klar for barn? Tror abort er det beste siden du ikke er klar, men det bestemmer du selv. Kun du som vet hva du klarer og ikke klarer. Ikke hør på folk som sier «du dreper et barn når du tar abort». Det er ikke blitt til et barn en gang.

Trist med venninnen din💔Kondolerer. 

Man dreper kanskje ikke et barn per definisjon, men man dreper et menneske per definisjon.

Anonymkode: 271ca...a38

Gjest Warrior
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man dreper kanskje ikke et barn per definisjon, men man dreper et menneske per definisjon.

Så tidlig kan det ikke kalles menneske en gang.

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fastlegen din har taushetsplikt uansett så kan du kontakte hvilket som helt sykehus direkte og avtale time der om du bestemmer deg for Abort, du behøver ikke å gå igjennom fastlegen din. Da vil du få en samtale med en sykepleier og en pille som stopper utviklingen av fosteret. Du blir spurt flere ganger om dette er noe du ønsker og de er veldig hyggelige og dømmer ikke. Husk at dette er jobben dems, og de har gjort det flere ganger. 

Lykke til, og lytt til hva hjertet ditt sier. Det er ingen andre som skal ta dette valgte enn du selv ♥️

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, Warrior said:

Så tidlig kan det ikke kalles menneske en gang.

Per definisjon, jo.

Gjest Warrior
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Per definisjon, jo.

Men nå bryr ikke jeg meg om hva han Per definisjon mener.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...