AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #1 Skrevet 10. januar 2020 Jeg er for tiden 20% sykemeldt fra en 100% stilling og jeg er sykemeldt en fast dag i uken pga behandling, onsdagen. Jeg skal på ferie til London en helg, dvs jeg tar en feriedag fredagen og er tilbake på søndag. Må dette meldes om til NAV, eller har jeg lov til å ta 1 feriedag og være i utlandet en helg? Anonymkode: b6dc8...aae
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #2 Skrevet 10. januar 2020 Det påvirker jo ikke sykemeldingsdagen din, så nei. Du har full mulighet til å ta en feriedag. Anonymkode: b37e6...638
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #3 Skrevet 10. januar 2020 Du bør ikke ha en vanlig, gradert sykemelding, men heller varianten med 'behandlingsdager'. Du bruker opp sykepengeretten din mye fortere på den måten du er sykemeldt på nå. Feks: for en måned trenger du å være sykemeldt fire behsndlingsdager og bruker fire dagers sykepengerett, slik du har det nå bruker du 30 dager av sykepengeretten din. Anonymkode: e9da3...cbf 4
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2020 #4 Skrevet 11. januar 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Du bør ikke ha en vanlig, gradert sykemelding, men heller varianten med 'behandlingsdager'. Du bruker opp sykepengeretten din mye fortere på den måten du er sykemeldt på nå. Feks: for en måned trenger du å være sykemeldt fire behsndlingsdager og bruker fire dagers sykepengerett, slik du har det nå bruker du 30 dager av sykepengeretten din. Anonymkode: e9da3...cbf Enig. Du bør være sykmld på behandlingsdag bare. Anonymkode: 41ee5...41f
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2020 #5 Skrevet 11. januar 2020 Det er ikke spørsmålet, og heller ikke relevant akkurat i dette tilfellet så det er ingen vits i å diskutere det videre. Spørsmålet er om jeg kan ta 1 dag feriedag og være en helg i utlandet uten å måtte opplyse arbgiver og nav om den lille helgereisen under 20% sykemelding? Anonymkode: b6dc8...aae
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2020 #6 Skrevet 11. januar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke spørsmålet, og heller ikke relevant akkurat i dette tilfellet så det er ingen vits i å diskutere det videre. Spørsmålet er om jeg kan ta 1 dag feriedag og være en helg i utlandet uten å måtte opplyse arbgiver og nav om den lille helgereisen under 20% sykemelding? Anonymkode: b6dc8...aae Hva er problemet med å informere Nav om du har vært i utlandet ei helg? Anonymkode: 09f75...cf4
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2020 #7 Skrevet 11. januar 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er problemet med å informere Nav om du har vært i utlandet ei helg? Det er ikke et problem, men jeg må det altså? Jeg vet ikke reglene rundt dette, derfor jeg spør. Jeg må opplyse Nav at jeg skal en helg til utlandet på en 20% sykemelding altså? Anonymkode: b6dc8...aae
Leo Skrevet 11. januar 2020 #8 Skrevet 11. januar 2020 (endret) Nei, du må ikke søke eller informere NAV om dette, men du bør uansett gjøre deg kjent med regelverket slik at du ikke gjør noe feil. Endret 11. januar 2020 av Leo
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå