Gå til innhold

Hva er dette? Tegn på stress?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har siden våren i fjor vært plaget med en slags følelse av å ha en klump i halsen. Det kjennes ut som en slags luftboble/klump som beveger seg oppover i halsen og som jeg må svelge ned.

Den er der ikke konstant men jeg kjenner den flere ganger daglig. I høst forsvant denne følelsen men så kom den tilbske for fullt før jul.

Grunnen til at jeg spør om det er tegn på stress er fordi da dette oppstod så ble en av mine nærmeste alvorlig syk. Dette har ført til mye bekymring. Det forsvant i høst som sagt da denne personen som står meg nær hadde en god periode. Så kom denne alvorlige sykdommen tilbake før jul og vips så hadde jeg denne klumpen i halsen gjen.. Den kommer HVER gang jeg tenker på situasjonen vår..

Hva kan jeg gjøre? Det er skikkelig plagsomt 😕

Anonymkode: 6ba42...1e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oppsøk lege, ellers blir det bare gjetning her.

Anonymkode: 26134...5d1

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oppsøk lege, ellers blir det bare gjetning her.

Anonymkode: 26134...5d1

Har vært hos lege. Han ga meg syrenøytraliserende. Det er ikke halsbrann så det hjalp jo selvfølgelig ikke.

Det er ingen fysisk klump i halsen min. Det er som om det er en stor rap på vei opp øverst i halsen. 

Lurer på om noen andre har kjent på noe ligende og aom de vet er psykisk betinget/stress.

Skrevet

Det kan være det, men det kan også være noe helt annet og mer alvorlig. Ikke engang en lege kan svare deg på det uten å ha undersøkt deg. Så mitt råd til deg er: dra til legen.

Anonymkode: a50e4...095

Skrevet

Dette er det som kalles globusfølelse. Det kan være mange årsaker til dette, men ja det kan være et symptom på stress. Det kan uansett være en god ide å ta en tur til legen for å sjekke om det er noen annen årsak. 

Litt info om globusfølelse kan du lese her:

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Globus_pharyngis

Skrevet
18 minutter siden, studerende skrev:

Dette er det som kalles globusfølelse. Det kan være mange årsaker til dette, men ja det kan være et symptom på stress. Det kan uansett være en god ide å ta en tur til legen for å sjekke om det er noen annen årsak. 

Litt info om globusfølelse kan du lese her:

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Globus_pharyngis

Takk! Ikke hørt om dette før men er ganske sikker på at det er dette jeg har.

Er så påfallende at dette skulle oppstå akkurat når jeg har en del utfordringer i livet så er ganske sikker på at det er psykisk betinget. 

Skrevet

Det er visst ganske vanlig ved psykiske problem som angst f.eks. Jeg har hatt det i så mange år at jeg ikke vet når det dukket opp, har PTSD og hadde grådig mye angst før, har ikke funnet noe som bedrer det dessverre.

Anonymkode: 6130e...1cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...