AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #1 Skrevet 10. januar 2020 Jeg skal undersøkes for endometriose og før operasjon, må jeg slutte på p piller. Jeg er nå 1 uke uten, og jeg kjenner jeg er litt stressa med at jeg ikke helt vet hva som kommer til å skje med kroppen videre. Det er stress å ikke vite når jeg kommer til å blø neste gang, men håper bare at kroppen sier i fra som vanlig med kramper. Er og redd at disse krampene og dem som føler under blødningen kommer til å gå tilbake til det det var før p pillen, oppkast, svimmelhet, og alt det der som store smerter fører med seg 😰 Men også andre ting som endrer seg. Jeg har en venninne som har sluttet med p piller og en ting hun opplevde var at hun ikke lengre var knusk tørr når hun og samboer har sex. Jeg har aldri hatt det problemer, heller motsatt, for våt, og aner ikke hva det kan bety nå, enda våtere 😳 Samme går for alt jeg leser om sexlyst, jeg har ikke kjent noe særlig på at jeg ikke har hatt det. Jeg begynte på p piller på ungdomsskolen, så lenge før jeg hadde sex, så jeg vet kanskje ikke hva jeg skal sammenligne med kanskje, kan det bli enda «verre», mer sexlyst enn jeg har nå? 😳 Generelt bekymret for alt som har med følelser og humør å gjøre. Jeg har alltid på p piller kjent mer aggresjon og sinne rett før blødningen startet, kan dette bli verre? Jeg gråter av så å si alt, kan dette bli verre? Videoen av koalaen som fikk vann av noen syklister = 😭😭😭 Ja jeg er litt stressa over alt mulig som kan endre på seg. Er godt 10 år siden jeg begynte på p piller, så aner egentlig nesten ikke hva det vil si å ha en normal syklus, er så lenge siden nå. Noen som ønsker å dele erfaringer med p pille slutt? Hva endringer skjedde med deg og din kropp? Takk for evt. svar som kan hjelpe litt på nervene jeg sitter med. Samtidig som jeg har never ovenfor en evt. laproskopi operasjon. Gruer meg, aller mest til å få resulatet, livredd de skal si de ikke finner noe, som så mange av historiene som man leser om, det etter en 2. operasjon så ble det funnet masse endo-vev i hele buken. Mye stress og følelser i kroppen akkurat nå 😥 Anonymkode: fc67f...f20
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #2 Skrevet 10. januar 2020 I dag når jeg sto opp kjente jeg en skarp smerte, varte i noen sekunder, på høyre side, og nå nettopp sa telefonen at eggløsning er estimert til å begynne på mandag. Kan jeg ha kjent noe i forhold til det? Vet at estimering ikke trenger å være 100% Vet at mange kan kjenne eggløsning og kjenne det godt. Føler jeg leser meg grønn på alt jeg kan finne 😬 kanskje en ide å slutte å lese, samtidig som jeg ikke klarer å la være, bare for å prøve å forberede meg til hva fremtiden kan bringe. Anonymkode: fc67f...f20
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #3 Skrevet 10. januar 2020 Jeg fikk masse cyster, akne, hår over hele kroppen, la på meg masse, ble deprimert, syklusen min var helt vill, blødde plutselig masse og så ikke I det hele tatt før masse blødninger igjen, det var helt jævlig. Er på P-piller igjen nå. Anonymkode: 9ddf9...d57
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #4 Skrevet 10. januar 2020 dette er veldig individuelt. jeg slutta for ca 6 måneder siden og har ikke fått noen bivirkninger unntatt kanskje littegrann mer hudormer og et par kviser. Anonymkode: b5b4b...3db
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #5 Skrevet 10. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk masse cyster, akne, hår over hele kroppen, la på meg masse, ble deprimert, syklusen min var helt vill, blødde plutselig masse og så ikke I det hele tatt før masse blødninger igjen, det var helt jævlig. Er på P-piller igjen nå. Anonymkode: 9ddf9...d57 Jeg har sluttet mest da jeg MÅ gjøre det før laproskopien. Det er noe slikt som dette jeg ser for meg 😰 Mens venninna mi gikk rett tilbake til en 28 dagerssyklus, rett på etter p-pille slutt, men mange positive erfaringer. Anonymkode: fc67f...f20
Gjest Hayworth Skrevet 11. januar 2020 #6 Skrevet 11. januar 2020 Har gått på pillen i 13 år før jeg sluttet for ca 9 mnd siden. FØR jeg begynte på p-piller hadde jeg sterke menstruasjonssmerter og kraftig blødning, nå har jeg ingen smerter og blør lite. Ingen bivirkninger etter at jeg sluttet. Det går nok helt fint
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2020 #7 Skrevet 11. januar 2020 8 timer siden, Hayworth skrev: Har gått på pillen i 13 år før jeg sluttet for ca 9 mnd siden. FØR jeg begynte på p-piller hadde jeg sterke menstruasjonssmerter og kraftig blødning, nå har jeg ingen smerter og blør lite. Ingen bivirkninger etter at jeg sluttet. Det går nok helt fint Hadde allerede relativt sterke kramper på p-pillene, som har gradvis utviklet seg, derfor jeg skal utredes for endometriose. Så jeg drømmer om en smertefri blødning, men klarer ikke helt se at det kommer til å skje 😕 Anonymkode: fc67f...f20
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #8 Skrevet 12. januar 2020 Har ikke endometriose, men opplevde store menssmerter før jeg startet på p-pillen, og hadde det også under. Men pleide å hoppe over mensen, hadde det bare rundt 4 ganger i året. Nå føler jeg at menstruasjonen er veldig regelmessig, har litt vondt, men ikke sånn at jeg kroker meg. Jeg synes at kroppen er lettere å lese nå, f. eks rundt eggløsning. Psykisk merker jeg lite, men jeg er mye mer lettrørt nå enn før. Anonymkode: f0064...774
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #9 Skrevet 12. januar 2020 Gikk ned i vekt igjen. La på meg fem kg på kort tid, etter at jeg sluttet, gikk jeg ned i vekt. Har alltid hatt lite kviser, så merket ingen forandring når det gjaldt hud. Anonymkode: 4e645...f2d
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #10 Skrevet 12. januar 2020 Jeg fikk ekstremt mye kviser, fet hud og fett hår. Det gikk ikke over heller, ble om mulig bare verre og verre. Etter flere måneder begynte jeg på p-piller igjen, taklet ikke ansiktet mitt. Jeg hadde ikke sex i månedene hvor jeg ikke gikk på p-piller. Men jeg blir til vanlig utrolig våt, så jeg håper virkelig ikke at jeg blir MER våt av å ikke gå på p-piller! Anonymkode: 9f5dd...9e5
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2020 #11 Skrevet 14. januar 2020 Helt ærlig, så har jeg virkelig glemt en del av hva en normal syklus er. Selv på p-piller så har jeg alltid hatt vondt i foten, venstre side av hofta som stråler nedover foten. Men nå er det værre enn før, og det holdt meg våken i natt. Er midt i en «eggløsnigns» fase etter hva appen sier. Google sier at symptomer kan bli berre med eggløsning. Ikke bare vondt i foten, men også kramper. Utenom blødningen 😣 Kjenner jeg gruer meg skikkelig til slutten av mnd. når blødning i teorien skal skje. Må se om jeg finner disse maxi-dag bindene i butikken, være klar for absolutt alt! Ta meg en reise for å handle inn litt ibux og paracet også tror jeg 😕 Om de ikke finner noe endometriosevev, vet jeg helt ærlig ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Anonymkode: fc67f...f20
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå