AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #1 Del Skrevet 10. januar 2020 Hvis man har en kne skade men er med på ALT selv om det får konsekvenser for deg selv etter gymmen og du gjør alt du kan. Er det da rettferdig å få en 4 i gym? Anonymkode: 8815b...be8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #2 Del Skrevet 10. januar 2020 Altså du gjør ditt aller beste. Og du har i tillegg altid blitt fortalt at du er god i gym. Anonymkode: 8815b...be8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #3 Del Skrevet 10. januar 2020 Gym er et tullefag nettopp på grunn av greier som dette. Ja, det er normalt. Gymfaget og karakteren er en vits, og det er dessverre lite å gjøre med det... Anonymkode: 261bb...843 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #4 Del Skrevet 10. januar 2020 Som i alle andre fag så måles man på ferdighet og ikke bare deltagelse. Fire er en god karakter. Men ønsker du høyere karakter kan du spørre gymlæreren din va som skal til for å få en femmere til våren, så kan du jobbe mot det Anonymkode: 51605...d53 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #5 Del Skrevet 10. januar 2020 Ok takk😊 Anonymkode: 8815b...be8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Forumhei Skrevet 10. januar 2020 #6 Del Skrevet 10. januar 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis man har en kne skade men er med på ALT selv om det får konsekvenser for deg selv etter gymmen og du gjør alt du kan. Er det da rettferdig å få en 4 i gym? Anonymkode: 8815b...be8 Snilt å gi deg 4 om du ikke presterer optimalt😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #7 Del Skrevet 10. januar 2020 Jeg har lang erfaring fra hva som gjør at man får gode karakterer i de ulike fag. Har både vært elev og lærer. Dessverre er det mange lærere som bedømmer mer på personlighet og måten en er, enn på ferdigheter. Man ser mer positivt på resultatene til noen man liker (har bestemt seg for å like). Det er urettferdig, da en som ikke blir likt kan ha bedre prestasjoner men allikevel få dårligere sluttkarakterer. Anonymkode: 1d7e6...af3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ireko Skrevet 1. februar 2020 #8 Del Skrevet 1. februar 2020 Gym er litt ulikt andre fag fordi innsats kan telle, men ferdighet skal også måles. Gymlærer skal måle deg ut i fra kompetansemål. Man kan jo også tenke «er det rettferdig at en med dysleksi som jobber hardt og gjør alt han/hun kan får 3 i norsk?» Men sånn er det jo.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #9 Del Skrevet 1. februar 2020 3 minutter siden, Ireko said: Gym er litt ulikt andre fag fordi innsats kan telle, men ferdighet skal også måles. Gymlærer skal måle deg ut i fra kompetansemål. Man kan jo også tenke «er det rettferdig at en med dysleksi som jobber hardt og gjør alt han/hun kan får 3 i norsk?» Men sånn er det jo.. En som får dårlig karakter i gym har ikke nødvendigvis en fysisk sykdom eller lidelse. Det blir ikke det samme. Samt at de fleste jobber trenger ikke en fysisk trent kropp, så karakteren er irrlevant for videre utdanning. De få yrkene som krever fysisk form har egne krav og de fleste som har 6er i gym består ikke de kravene uansett. Så karakteren er verdiløs uansett hvilken vinkel du ser den fra. Den garanterer ikke at du er i så god fysisk form som du trenger for å for eks bli politi, og dårlig karakter betyr ikke at du har en kroppsavvik som gjør at du ikke kan studere videre eller ha en normal jobb. En med dysleksi som gjør det dårlig er mer innafor, fordi den dårlige karakteren har direkte relevans for personens evner i videre studier. Gjør han det dårlig i matte på vgs vil han gjøre det dårlig i fysikk på universitetet. En som har dårlig karakter i gym kan studere hva som helst uten problemer. Anonymkode: 261bb...843 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ireko Skrevet 2. februar 2020 #10 Del Skrevet 2. februar 2020 På 1.2.2020 den 13.35, AnonymBruker skrev: En som får dårlig karakter i gym har ikke nødvendigvis en fysisk sykdom eller lidelse. Det blir ikke det samme. Samt at de fleste jobber trenger ikke en fysisk trent kropp, så karakteren er irrlevant for videre utdanning. De få yrkene som krever fysisk form har egne krav og de fleste som har 6er i gym består ikke de kravene uansett. Så karakteren er verdiløs uansett hvilken vinkel du ser den fra. Den garanterer ikke at du er i så god fysisk form som du trenger for å for eks bli politi, og dårlig karakter betyr ikke at du har en kroppsavvik som gjør at du ikke kan studere videre eller ha en normal jobb. En med dysleksi som gjør det dårlig er mer innafor, fordi den dårlige karakteren har direkte relevans for personens evner i videre studier. Gjør han det dårlig i matte på vgs vil han gjøre det dårlig i fysikk på universitetet. En som har dårlig karakter i gym kan studere hva som helst uten problemer. Anonymkode: 261bb...843 Ikke uenig med deg på en måte, for mye av det du sier om viktigheten av karakterene fremover er helt riktig. Samtidig snakket jeg om vurderingskriteriene som blir lagt til grunn, og da mener jeg fortsatt at det er slik at ikke alle kan få toppkarakter i gym om man skal måle etter ferdigheter, på samme måte som at ikke alle kan få toppkarakter i norsk. Diskusjonen om hvor viktig en karakter er for videre utdanning er forøvrig veldig interessant. Trenger man gym for å henge med i høyere utdanning? Hva med kunst&håndtverk? Musikk? Mat&helse? Synes du har et godt poeng her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunset90 Skrevet 2. februar 2020 #11 Del Skrevet 2. februar 2020 (endret) Husker jeg var i samme situasjon da jeg gikk på vgs. Da jeg tråkket over på våren, og måtte bruke skinne og opptrening til fysioterapaut. Var ikke med på alt opplegget i gymen det semeteret, da jeg var på opptrening, eller fikk kjøre eget opplegg. jeg alltid fått 5 i gym tidligere, men den sommeren fikk jeg 4. Uansett gikk jeg ut med 5 i sluttkarakter i gym på vgs. Endret 2. februar 2020 av Sunset90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #12 Del Skrevet 2. februar 2020 4 betyr god! Det er ikke en dårlig karakter. Anonymkode: c0580...bf5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå