Gå til innhold

Skal jeg invitere henne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Meg og en veninne skal feire 30 år hjemme hos meg. Nå har hun veninnen min invitert en på jobben som har jobbet som vikar det siste året. 

Jeg har aldri møtt henne men veninnen min sier hun er veldig grei osv...

Men jeg er litt skeptisk til å Invitere personer hjem til meg som jeg aldri har møtt.

Er det dumt å si nei? Hun skal invitere en annen kollega, men hun kjenner begge.

Da blir hun "ukjente" kollegaen litt utenfor. Men jeg kjenner ikke hun. Derfor usikker om hun skal være hos meg. Er jeg teit? Skal jeg si ja ?

Anonymkode: e3f40...14e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når din vennene går god for henne, hvorfor er du skeptisk da? 

Hvem er det som har bursdag, dere begge?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er redd for at noe skal bi stjelt kan du jo bare låse verdigjenstander inn på ett eget rom. Eller fjerne det du er redd for fra f.eks badet og stuen?

Anonymkode: ac0d6...8b2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er absolutt ikke noe å være redd for. Du bør heller vurdere å søke profesjonell hjelp, for dette er ikke normalt 

Anonymkode: 0a8e9...d12

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje Ts ikke direkte er redd, men at grunnen er at du egentlig synes det er litt respektløst av venninnen din å invitere en annen hjem til deg, at du hadde lyst til å feire bare sammen med din venninne og de dere hadde blitt enige om sammen?

Jeg synes i hvert fall det er litt rart av venninnen å invitere med seg en annen venninne hjem til deg. Det hadde jeg kjent litt på, om det var meg. Men hadde nok sagt at det går fint, at det blir sikkert hyggelig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rabrabara

Hvis dere begge skal feire bursdag hjemme hos deg synes jeg hun bør få invitere noen selv og. Been there. (Og hun prøvde seg på mannen min da, men gikk fint likevel 😆)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sagt ja. En mulighet til å få en ny venn, og risikoen er jo liten når vennen din går god for henne. 

Anonymkode: 339ec...82a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, exictence skrev:

Kanskje Ts ikke direkte er redd, men at grunnen er at du egentlig synes det er litt respektløst av venninnen din å invitere en annen hjem til deg, at du hadde lyst til å feire bare sammen med din venninne og de dere hadde blitt enige om sammen?

Jeg synes i hvert fall det er litt rart av venninnen å invitere med seg en annen venninne hjem til deg. Det hadde jeg kjent litt på, om det var meg. Men hadde nok sagt at det går fint, at det blir sikkert hyggelig. 

Ja, det var slik jeg følte det. Hadde vært noe annet om hun spurte meg først. Det er jeg som må ha ansvar og rydde hele huset dagen etter. Jeg kjente jeg ble veldig sint. 

Men nå sa jeg ja, og håper hun lærte at hun må spørre meg først i slike situasjoner. Hun kan være litt sånn...  

Anonymkode: e3f40...14e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det var slik jeg følte det. Hadde vært noe annet om hun spurte meg først. Det er jeg som må ha ansvar og rydde hele huset dagen etter. Jeg kjente jeg ble veldig sint. 

Men nå sa jeg ja, og håper hun lærte at hun må spørre meg først i slike situasjoner. Hun kan være litt sånn...  

Anonymkode: e3f40...14e

Ja, hun burde ha spurt deg først. Da hadde det vært mer hyggelig, og du ville vært .mer åpen for det, sikkert.

Du kan jo si til henne: "Hyggelig at du vil invitere en ekstra venninne, men siden det er hjem til meg, kan snu gjerne høre med meg før du avtaler med henne

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør jo være greit tenker jeg, så lenge hun går god for henne. Om du vil være helt sikker, så kan du som andre foreslår ta forholdsregler og låse inn verdisaker du er spesielt redd for (men for øvrig uten å fortelle at du gjør det selvfølgelig). Gi folk en sjanse. Oppfører den nye gjesten seg som et hespetre så kan du heller droppe å invitere henne neste gang. 

Anonymkode: d5c48...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Meg og en veninne skal feire 30 år hjemme hos meg. Nå har hun veninnen min invitert en på jobben som har jobbet som vikar det siste året. 

Jeg har aldri møtt henne men veninnen min sier hun er veldig grei osv...

Men jeg er litt skeptisk til å Invitere personer hjem til meg som jeg aldri har møtt.

Er det dumt å si nei? Hun skal invitere en annen kollega, men hun kjenner begge.

Da blir hun "ukjente" kollegaen litt utenfor. Men jeg kjenner ikke hun. Derfor usikker om hun skal være hos meg. Er jeg teit? Skal jeg si ja ?

Anonymkode: e3f40...14e

Si ja, lurt å utvide vennekretsen sin

 

Anonymkode: 55dfb...5e4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skal bare dere to feire? Om ikke. Selvfølgelig kan hun invitere egne venner, om det er dobbel feiring.

Anonymkode: 7072c...869

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Du kan vel ikke nekte venninnen din å be noen i sin egen bursdag. Sånn er det å feire sammen med andre 😌 Jeg hadde ikke tenkt på det engang, hvis jeg liker venninnen min regner jeg med at de igjen har oppegående venninner 😉👌🏼

Anonymkode: 459d3...d43

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...