AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #1 Skrevet 10. januar 2020 Skulle ha time på sykehuset kl 14... har vært her siden kl 13.30. Klokken er straks nå kl 16 og ser ikke ut til at de får hentet meg med det første. Hva skjer dersom jeg reiser hjem? Jeg er syk og blir veldig sliten av å vente så lenge. Anonymkode: a5fc8...6cb
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #3 Skrevet 10. januar 2020 2 minutter siden, Klott skrev: Spør en som jobber i skranken feks. Hun sa at de ikke hadde glemt meg da jeg spurte kl 15.25, at det hadde vært veldig stort trøkk idag men at de skulle hente meg. Hun i skranken har dratt hjem nå og jeg sitter her alene. Anonymkode: a5fc8...6cb 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #4 Skrevet 10. januar 2020 Reiser du hjem får du gebyr for ikke møtt. Det beløpet er vel nettopp økt til litt over 1000kr. Gå i skranken å spør om du kan få ny time eller hvor lenge det er til det blir din tur. Anonymkode: 73a06...008 3
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #5 Skrevet 10. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skulle ha time på sykehuset kl 14... har vært her siden kl 13.30. Klokken er straks nå kl 16 og ser ikke ut til at de får hentet meg med det første. Hva skjer dersom jeg reiser hjem? Jeg er syk og blir veldig sliten av å vente så lenge. Anonymkode: a5fc8...6cb Hvorfor spør du ikke noen som jobber der? Vi her inne kan ikke svare på spørsmålet ditt. Anonymkode: 45ee3...70a 3
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #6 Skrevet 10. januar 2020 Du burde spurt om du snart blir kalt inn når det hadde bikket en time. Det skjer vel ingenting om du reiser hjem, men du burde jo si fra først. Anonymkode: 6f075...e8e
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #7 Skrevet 10. januar 2020 Jeg spurte jo kl 15.25 Anonymkode: a5fc8...6cb 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #8 Skrevet 10. januar 2020 Spør den nye skrankepersonen. Si du hadde time for 2 timer siden og har avtale om å møte noen snart og spør om du kan gå hjem uten betale gebyr om du ikke vil vente lenger Anonymkode: a8724...1aa 2
Hedda79 Skrevet 10. januar 2020 #9 Skrevet 10. januar 2020 (endret) Du har allerede ventet en stund. prøv å holde ut litt til! Da slipper du den ekstra turen senere. Kan også hende du vil bli nedprioritert og må vente lenge på neste time hvis du uteblir nå. Endret 10. januar 2020 av Hedda79 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #10 Skrevet 10. januar 2020 Ja, kan sikkert vente litt til. Blir bare veldig dårlig av å ikke ta medisinene mine. Anonymkode: a5fc8...6cb
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #11 Skrevet 10. januar 2020 Jeg opplevde en gang det samme. Hadde time hos en spesialist på sykehuset, men måtte sitte i flere timer og vente. Damene i skranken beroliget meg flere ganger og sa at det snart var min tur. Dette sa de også da de gikk hjem for dagen. Jeg ventet enda en time, men da jeg så at legen forlot kontoret sitt ikledd yttertøy ble jeg oppgitt. Jeg spurte legen om det ikke snart var min tur, men han ignorerte meg og gikk. Da dro jeg hjem. En uke senere fikk jeg faktura i posten med gebyr for ikke-møtt til time! Anonymkode: c4ec9...d1c 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #12 Skrevet 10. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg opplevde en gang det samme. Hadde time hos en spesialist på sykehuset, men måtte sitte i flere timer og vente. Damene i skranken beroliget meg flere ganger og sa at det snart var min tur. Dette sa de også da de gikk hjem for dagen. Jeg ventet enda en time, men da jeg så at legen forlot kontoret sitt ikledd yttertøy ble jeg oppgitt. Jeg spurte legen om det ikke snart var min tur, men han ignorerte meg og gikk. Da dro jeg hjem. En uke senere fikk jeg faktura i posten med gebyr for ikke-møtt til time! Anonymkode: c4ec9...d1c Registrerte du deg ikke i skranken? Anonymkode: cba9f...eae 2
Hedda79 Skrevet 10. januar 2020 #13 Skrevet 10. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, kan sikkert vente litt til. Blir bare veldig dårlig av å ikke ta medisinene mine. Anonymkode: a5fc8...6cb Krysser fingrene for at du blir hentet snart da. Jeg har vært en del syk og hatt mange turer på legevakta. Er grusomt å vente når man er i dårlig form, spesielt når man ikke helt vet hvor lenge man blir sittende. 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #15 Skrevet 10. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Registrerte du deg ikke i skranken? Anonymkode: cba9f...eae Jo, jeg snakket jo med de damene som satt der mange ganger. Og jeg snakket jo også med legen. Så de visste at jeg var der, men forklaringen jeg fikk var det koster penger for sykehuset å måtte sette opp ny time til meg og det må de forsøke å tjene inn et sted og da krever de alltid gebyr av pasienten. Anonymkode: c4ec9...d1c
enkefru Skrevet 10. januar 2020 #16 Skrevet 10. januar 2020 Om lege/behandler blir mer enn en time forsinket, skal du ikke betale egenandel 3
Silva Pluvialis Skrevet 10. januar 2020 #17 Skrevet 10. januar 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg opplevde en gang det samme. Hadde time hos en spesialist på sykehuset, men måtte sitte i flere timer og vente. Damene i skranken beroliget meg flere ganger og sa at det snart var min tur. Dette sa de også da de gikk hjem for dagen. Jeg ventet enda en time, men da jeg så at legen forlot kontoret sitt ikledd yttertøy ble jeg oppgitt. Jeg spurte legen om det ikke snart var min tur, men han ignorerte meg og gikk. Da dro jeg hjem. En uke senere fikk jeg faktura i posten med gebyr for ikke-møtt til time! Anonymkode: c4ec9...d1c Det gebyret hadde jeg nektet å betale. Det var jo ikke din skyld at du ikke fikk timen. De kan ikke la deg betale for en time du har møtt opp til men der legen ikke har gitt deg behandling. 4
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #18 Skrevet 10. januar 2020 Er det planlagt behandling eller akuttbehandling? Hvis du skal et sted som må håndtere øyeblikkelig hjelp i tillegg til planlagt behandling blir det fort en del venting. Det er noe byråkratene og lederne på sykehuset synes er en god ide, og som personalet hater. Sparer budsjettet til lederne (de trenger ikke betale for to sett med folk), de som er på jobb må jo bare jobbe litt fortere. Klag til ledelsen hvis det er tilfelle. Anonymkode: a14f5...e68 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #19 Skrevet 10. januar 2020 De kom til slutt, de undersøkte meg og har bestemt seg for å legge meg inn noen dager.. vet ikke hvor lenge har aldri ligger i sykehus før Anonymkode: a5fc8...6cb
Hedda79 Skrevet 10. januar 2020 #20 Skrevet 10. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De kom til slutt, de undersøkte meg og har bestemt seg for å legge meg inn noen dager.. vet ikke hvor lenge har aldri ligger i sykehus før Anonymkode: a5fc8...6cb Bra du klarte å vente da 🙂 De er flinke på sykehuset, så du blir helt sikkert godt ivaretatt. God bedring! 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå