Gå til innhold

Trett i trafikken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

To ganger denne uken har jeg blitt så himla trett på vei hjem fra jobb. Begge gangene har jeg blitt brått trett og var ikke forbered på det før jeg satte meg til å kjøre. Synes det er skummelt. Hva skal man egentlig gjøre i slike situasjoner? Jeg må jo komme meg hjem

Begge gangene har jeg blitt trett etter ca. 20 minutter i bilen. Da har jeg 15 minutter igjen til jeg er hjemme. Ingen busser i området. Kunne tatt toget og så en buss, men det går ikke noe så tidlig.

Anonymkode: 2c125...cea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Før du begynner å kjøre så prøver du å hvile litt. Kanskje 10-15 minutter før du kjører. 

Anonymkode: 003cc...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kjører en inn til egnet plass og hviler litt

Å kjøre trett tilsvarer å kjøre i fylla

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du stoppe et sted å hvile litt, strekke litt på beina og få deg litt frisk luft evt. Det er vel strengt talt noe man lærer (burde lære) på kjøreskolen (vi gjorde hvertfall det). 

Anonymkode: 3cda5...346

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Før du begynner å kjøre så prøver du å hvile litt. Kanskje 10-15 minutter før du kjører. 

Anonymkode: 003cc...c15

Jeg kan prøve på det, takk :).

4 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Da kjører en inn til egnet plass og hviler litt

Å kjøre trett tilsvarer å kjøre i fylla

Ja, jeg er klar over det, men det har skjedd ganske plutselig begge gangene. Det er ingen busstopp eller lignende på den veien. Det er en bensinstasjon, men da er jeg jo nesten hjemme.

-Ts

Anonymkode: 2c125...cea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan prøve på det, takk :).

Ja, jeg er klar over det, men det har skjedd ganske plutselig begge gangene. Det er ingen busstopp eller lignende på den veien. Det er en bensinstasjon, men da er jeg jo nesten hjemme.

-Ts

Anonymkode: 2c125...cea

Ville likevel kjørt inn på bensinstasjonen og hvilt.

Har selv måtte gjøre det noen ganger, surt når en blir trøtt rett før en er hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber skift og har god erfaring med å bli trøtt i bilen.

Da er det air condition på det kaldeste rett mot ansiktet, høy musikk, sitte å synge av full hals, riste som en gal på hodet og komme seg hjem til senga 😄 det fu gerer såklart ikke på lange turer, men for 15 min for å nå hjem 👌🏻

For lengre turer da stopper man og sover om det er nødvendig :) 

Anonymkode: ea110...d46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden du byttet luftfilter? AC anlegget i tipp topp stand?

 

Anonymkode: 265fb...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stopp, hopp opp og ned med å slenge armer og bein, til pumpa går.  Er du fortsatt farlig trett etter det, oppsøk lege.

Anonymkode: 06657...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er anbefalt å sove en powernap på 15 min før du kjører videre.

Anonymkode: 65cda...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kald luft skal jeg også prøve! I går tok jeg meg en tur rundt jobben før jeg dro for å våkne litt og merket ikke noe tretthet på vei hjem, men det kan også ha vært tilfeldig. Er for tiden satt på et prosjekt med svært bråkete maskiner som durer hele dagen som sikkert har bidratt noe til denne trettheten også.

Bilen skal på EU kontroll i mars, så da blir filteret sjekket. Aner ikke når det ble byttet sist. Innbiller meg de gjorde det forrige gang, men kan være det var noe annet filter også.

Anonymkode: 2c125...cea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...