Gå til innhold

Hva har yoga gjort for deg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trenger motivasjon til å komme meg på yogamatten. Det føles veldig godt når jrg først gidder. Hva har yoga gjort for deg?

Anonymkode: a1072...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk meg til å starte å trene. Fikk meg til faktisk å bli kvitt plager fra to skader (nakke og skulder). Fra å være aktiv i alpinbakken og klatring og være helt ute i mange mange år, er jeg tilbake helt uten smerter. 

Jeg var sykemeldt i to år pga smerter og følger av smertene. Starta med yoga og er tilbake i full jobb også nå. Jeg kan ikke takke yoga nok for å få tilbake livet. 

Yoga alene gjorde ikke dette men yoga ga meg verktøyene jeg trengte for å komme tilbake. 

Anonymkode: 37bef...caf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yoga gjorde lite for meg. Var jo deilig å tøye på seg på matten der og da, men følte etterhvert at det var bortkastet tid og ikke minst penger. 

Anonymkode: b5a98...492

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mental velvære, først og fremst. Ble kvitt psykiske problemer. Fysisk - not so much. Men det forventer jeg ikke heller. Kroppen vedlikeholder jeg gjennom tung styrketrening.

Anonymkode: cd818...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg som sliter med angst og depresjon har yoga hjulpet meg til å bli roligere og slappe av bedre, noe som har gjort angsten bedre og at jeg har klart å utfordre angsten sånn at jeg kan overvinne den. Jeg er gladere og tenker ikke som at jeg er i et fengsel mer. Jeg er mer åpen.

Anonymkode: 100de...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke yoga flow, er jævlig å stå i down dog halve timen når du sliter med kronisk hodeverk. Men liker yin joga og skal på det idag, er litt irriterende med all pustinga og maset om positiv tenkning fra instruktøren men sliter med ekstrem stivhet i spesielt hoftene og mange av øvelsene hjelper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, SupaWoman skrev:

Liker ikke yoga flow, er jævlig å stå i down dog halve timen når du sliter med kronisk hodeverk. Men liker yin joga og skal på det idag, er litt irriterende med all pustinga og maset om positiv tenkning fra instruktøren men sliter med ekstrem stivhet i spesielt hoftene og mange av øvelsene hjelper. 

Sånn skal det ikke være. Jeg går mye på yin og har gjort det i flere år, og litt av cluet er nettopp at man ikke skal styre verken pust eller tanker så mye. Ville prøvd å finne timer hos andre instruktører, for meg har en dyktig instruktør alt å si for at jeg skal ha fullt utbytte av timen.

Anonymkode: cd818...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst min egen lille pause hvor jeg kan koble av, noe jeg som er veldig nødvendig i en hektisk hverdag. Jeg sliter med mye hodepine og i perioder jeg gjør mye yoga merker jeg stor bedring. Jeg holder også ryggsmertene mine i sjakk på denne måten. Synes den hjelper i forhold til kjernemuskulatur, men ikke så stor treningseffekt ellers kanskje. Så jeg trener bl.a. styrke ved siden av.

Anonymkode: 82626...9ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil først si at det er veldig stor forskjell på intstruktører og yogaform. Finn en god instruktør og en type yoga du liker. Jeg liker f. eks ikke Ashtanga, en tung form for yoga med krevende øvelser og høye krav til fleksibilitet. For noen funker det kanskje fint, men jeg vil ha en yoga hvor jeg klarer å skru av hodet.

Det aller viktigste yoga gjør for meg er å hjelpe meg med å skru ned tempoet,  og puste dypere. Etter en time føles kroppen som gele, og jeg sover tyngre den natten. Men jeg blir også mer fleksibel. Styrkemessig gjør det ikke så mye for meg, men det er et fantastisk supplement til annen styrketrening.

Anonymkode: a128b...f9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...
AnonymBruker

Yoga har ført til at jeg er mye sjeldnere syk (fordi yoga har lært meg blant annet stressmestring som gjør at jeg sjeldent blir stresset og får lavere immunforsvar), å akseptere øyeblikket jeg er i, men også hvor jeg er i livet akkuratt nå (jobb, sosiale relasjoner etc.). Yoga har også hjulpet meg i å bli bedre kjent med meg selv, hva som er drømmene mine osv. Yoga har også ført til at jeg har fått bedre kondisjon, fleksibilitet, balanse og styrke. 

Jeg startet en youtube kanal for 1 måned siden, "Yoga med Victoria". Hvis du er interessert, er du hjertelig velkommen til å sjekke den ut. Jeg har mye å lære som yogalærer, men jeg har hørt fra andre at de har likt videoene mine, så prøver derfor å nå ut til enda flere ❤

Anonymkode: b5f85...354

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...