Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest alfa-alfa1
Skrevet

er det noen som vet hvordan arbeidsmarkedet er for lærere for tiden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en kamerat som nettopp er ferdig utdanna lærer. Han søkte overalt (!) og så relativt mørkt på det en stund, men plutselig fikk han tilbud om to jobber. Tror det er hardt nå, men om du er villig til å flytte på deg, får du nok jobb.

Gjest gjest1
Skrevet

Spørs hvor du er det :) Noen steder er det alltid bruk for lærere

Gjest Gjesta
Skrevet

Det er mange lærere uten fast jobb for tiden, men hvis man har mulighet til å flytte på seg så lar det seg nok gjøre å få en jobb.

Ei venninne av meg flyttet 250 mil for et års vikariat! :wink:

Skrevet

Jeg er lærer og har ennå ikke fått jobb.

Var ferdig med studiene i 2003... fikk jobb et annet sted enn i skolen, har fått barn... og skal nå ut og søke igjen. Ikke lett!

Men.... det er forgubbing i skolen nå og mange som skal ut i pensjonisttilværelse i løpet av noen år... så jeg tror nok det vil snu.... *håper*håper*

Skrevet

Tror det er ganske vanskelig å få jobb med mindre man er villig til å dra til "utkantstrøka" ja. Men på skolen jeg jobber er nesten 1/3 av lærerne over 58 år nå så om ett par år er det nok gode muligheter...

Skrevet (endret)

slettet

Endret av gaja
Gjest Berry
Skrevet

Jeg var ferdig utdannet i fjor og fikk jobb med en gang. For meg virker det som om det ikke er så vanskelig å få jobb, iallefall ikke her. (Bor like utenfor Oslo) I år tror jeg vi har ansatt 10 nye!

Gjest Primula
Skrevet

Det er vanskelig å få seg fast jobb som lærer. jeg har søkt massevis av jobber i midt- norge, men det er vasneklig å få noe. Har hatt et års vikariat nå, men er på jobbsøk igjen. Det er noen vikariater som lyses ut, men de faste jobbene går som regel til de som allerede har en fot innenfor skolen/ kommunen.

Man må nok være villig til å flytte litt på seg og opptjene seg litt annsinitet.

For å ta et eks.: i trondheim er det ca 300-450 søkere på en lærerjobb!!

Men som noen over her sa; det er mange lærere i aldreren 55-62, så det kan kanskje se lysere ut om noen år.

Gjest Gjesten
Skrevet

Ein reknar med at innan 5 år når vi eit pensjonistrush i vidaregåande, og om 5-7 år vil det same skje i grunnskulen. Eg veit om skular der den yngste læraren er 54 år.

Å få fast jobb med ein gong kan du ikkje rekne med. Ta vikariat nokre år, før eller seinare vil eit av vikariata føre til fast jobb. Som regel har folk jobba eit år eller to på ein skule før dei får fast jobb der. Bruk dei du kjenner til å få vikariat. Dersom nokre på ein skule går god for deg, vil din søknad bli leita fram i søkarbunken. Dette er i skulen som over alt ellers...

Skrevet

De aller fleste steder er det vanskelig å få seg jobb som lærer nå. Som andre også sier vil det nok i løpet av noen år forhåpentlig vis bli lettere, men jeg vet ikke helt hvilken tro jeg har på det.. :roll:

Jeg var ferdigutdannet for et år siden, og var heldig å få et årsvikariat dette skoleåret. Denne skolen har ikke noe å tilby meg neste år, så jeg måtte ut å søke på nytt nå. Var heldig denne gangen også, og har fått jobb på en annen skole i nærheten. Mye av grunnen til at jeg har vært så heldig er valg av fordypningsfag. Tror man bør være ganske bevisst på valg av fag når man studerer - det er større behov for lærere i noen fag enn andre.

-Som f.eks realfag og data.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...