Gjest lillemy36 Skrevet 10. januar 2020 #1 Skrevet 10. januar 2020 Har noen her mister sinnsykt mye hår og blodprøvene alltid er fine... Ikke mangler på noen ting og uansett hvor mye b vitaminer osv osv du knasker så hjelper det ingen ting? Tenker som så at jeg sikkert har genetisk håravfall... Siden dette har pågått i mange mange år og alle på Mamma sin side har tynt hår. spørsmålet mitt er... Er det noen som vet om det er noe som kan gjøres da pistrehåret mitt ødelegger livet mitt 😪
tussi84 Skrevet 10. januar 2020 #2 Skrevet 10. januar 2020 (endret) Stiller deg noen rare spm, som du sikkert vil synes er rare, men noen sykdommer har håravfall som typisk symptom. Har du mensen jevnlig? At du blør ca hver 4 uke, med en varighet på 4 til 6 dager? Om mensen er sjeldent, så kan det være tegn på en kvinnesykdom som gjør at du mister mye hår blandt annet på hodet. .... Når det gjelder hva du kan gjøre med selve tynne håret er først og fremst å bruke riktig shampoo og balsam for håret ditt. Bruk gjerne volum shampoo og balsam. Ikke bruk balsam i hodebunn,.kun i lengdene. Du burde Også bruke hårkur med jevne mellomrom, og håret bør ikke være lenger en ca skulderhøyde langt om det er veldig tynt. Det finnes også flere typer av volum spray og volum moouse du kan bruke. Stylr håret for å gi det volum..da ser det tjukkere ut. Hvis ikke kan du jo vurdere å sette på extentions, men det er mye dyrere enn alternativ 1. Hair extentions kan koste alt fra et par tusen og opp til 10000 for å sette på, men ofte er det billigste håret det som er dårligst kvalitet på. Du kan velge mellom keratin, mikro ringer, tape eller clip on hos frisøren. Du må heise opp håret med jevne mellomrom, dette koster gjerne mellom 1000 og 3000. Endret 10. januar 2020 av tussi84
Gjest lillemy36 Skrevet 10. januar 2020 #3 Skrevet 10. januar 2020 Jeg har PCOS. Så sleit med og få mensen regelmessig. Og for mye mannlig hormon pga dette. Jeg går på p pillen Yasmin som skal regulere dette. Mensen får jeg hver mnd nå.
tussi84 Skrevet 10. januar 2020 #4 Skrevet 10. januar 2020 2 minutter siden, lillemy36 skrev: Jeg har PCOS. Så sleit med og få mensen regelmessig. Og for mye mannlig hormon pga dette. Jeg går på p pillen Yasmin som skal regulere dette. Mensen får jeg hver mnd nå. Ok der har du svaret på håravfallet ditt mest sannsynlig. Jeg har også pcos. Kvinner med pcos mister mye mer hår pga de mannlige hormonene som du er inne på. P piller hjelper mot noen av symptomene men ikke alle. Ofte når det gjelder hår anfall så starter det gjerne i ungdomsårene, og bygger seg gradvis oppover jo eldre man blir dessverre. Derfor får pcos kvinner gjerne viker, og veldig tynt hår. Kunne ønske jeg hadde noe å trøste deg med, men mitt hår har også bare blitt tynnere med årene Jeg må i teorien vaske håret mitt hver dag fordi håret mitt ser veldig fort fett ut, fordi det er så tynt. Jeg liker heller ikke mitt eget hår lenger. Min løsning ble å sette på tape extentions, men av og til må jeg la håret få en pause fra det også,.både fordi håret trenger det og fordi det blir så dyrt. 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #5 Skrevet 10. januar 2020 Samme her, pga lavt stoffskifte. Fått sjekka det? Ellers ingen råd, bare medfølelse :( Anonymkode: ab2c5...4bc
Gjest lillemy36 Skrevet 10. januar 2020 #6 Skrevet 10. januar 2020 Jeg også mååå vaske håret hver dag for at det skal legge seg igjen ellers står pistre håret opp. Det er så Pistrette nå at 0jeg kan ikke ha det løst, jeg må ha det i hestehale eller lage sånn ball i bakhodet. Jeg sliter seriøst skikkelig psykisk pga dette. Det ligger går OVERALT i leiligheten... Jeg blir så lei meg 😩😩😩
Gjest lillemy36 Skrevet 10. januar 2020 #7 Skrevet 10. januar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samme her, pga lavt stoffskifte. Fått sjekka det? Ellers ingen råd, bare medfølelse Anonymkode: ab2c5...4bcikke noe galt med stoffskiftet heller... Sjekket i ma ge mange år nå😪
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #8 Skrevet 10. januar 2020 Datteren min mistet mye hår under en periode med mye stress. Kan det være det hos deg også? Anonymkode: caf21...b24 1
Gjest lillemy36 Skrevet 10. januar 2020 #9 Skrevet 10. januar 2020 Jeg sliter med angst også... Men tenker det må være genetisk siden alle på Mamma sin side har tynt hår. PCOS greiene gjør jo at jeg får mye hårvekst på kroppen... Off blir gal. Mye hår på kroppen og nesten ikke noe på hodet off
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2020 #10 Skrevet 10. januar 2020 Samme her. Pga fødsel. Fordelen er at det som oftest er forbigående men fy så fortvilende. Føler virkelig med deg. Bestilte selv extensions nå i håp om å dekke over alle flekkene i tiden til håret kommer tilbake, kjenner selvfølelsen er helt i dass når det ser sånn her ut. Stor klem til deg. Anonymkode: f2548...adf
Spiteful Skrevet 10. januar 2020 #11 Skrevet 10. januar 2020 Retter du håret mye? Da jeg sluttet med det, minsket hårtapet mitt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå