Gå til innhold

Staffordshire Bull Terrier med liten hund?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Har noen erfaringer med staffordshire bull terrier med små hunderaser som chihuahua ? 
 

Anonymkode: 0e7c5...18d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp... Jeg vil aldri glemme det synet noen gang. En chihuahua som hadde blitt bitt i ansiktet av en staff den kjente. Kraniebrudd og det ene øyet hang ut og måtte fjernes. Helt jævlig. Galskap å ha sånne raser sammen.

Anonymkode: 37f3b...f3c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jepp... Jeg vil aldri glemme det synet noen gang. En chihuahua som hadde blitt bitt i ansiktet av en staff den kjente. Kraniebrudd og det ene øyet hang ut og måtte fjernes. Helt jævlig. Galskap å ha sånne raser sammen.

Anonymkode: 37f3b...f3c

Gi deg!! Denne grufulle situasjonen  er ikke representativt. 

SELVFØLGELIG  går det med stor sannsynlig bra! Helt opp til hundene og hvor flinke eiere er!   Mye erfaring med pitbulls ,American Staffordshire terrier.

Nå skal det sies at norskinger ikke er spesielt gode med hunder.  Veldig mange er jo ikke spesialisert jo! 

 

Anonymkode: dacc1...5e3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gi deg!! Denne grufulle situasjonen  er ikke representativt. 

SELVFØLGELIG  går det med stor sannsynlig bra! Helt opp til hundene og hvor flinke eiere er!   Mye erfaring med pitbulls ,American Staffordshire terrier.

Nå skal det sies at norskinger ikke er spesielt gode med hunder.  Veldig mange er jo ikke spesialisert jo! 

 

Anonymkode: dacc1...5e3

Er det du som bor i Spania eller omkringliggende land? 

Mulig «norskinger» ikke er spesielt flinke med hund. Samtidig stiller jeg spørsmålstegn ved din kompetanse når du langt på vei hevder at det er opp til hundeeierne, hvorvidt det går bra eller ikke. Alle raser har sine iboende særtrekk,uavhengig av eier. For å si det litt annerledes: en hund er ikke en hund. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker det mest kommer an på alderen og hvor leken og "brulten" staffen er. Staffer kan leke og bryte ganske voldsomt, noe som kan skade eller skremme små chi'er, selv om staffen bare vil leke. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Julie said:

Er det du som bor i Spania eller omkringliggende land? 

Mulig «norskinger» ikke er spesielt flinke med hund. Samtidig stiller jeg spørsmålstegn ved din kompetanse når du langt på vei hevder at det er opp til hundeeierne, hvorvidt det går bra eller ikke. Alle raser har sine iboende særtrekk,uavhengig av eier. For å si det litt annerledes: en hund er ikke en hund. 

Ha! Du bor i gokk skjønner jeg! 

Du får bære fantasere videre om hvor jeg bor. Gjett videre du! Og JA!! 99% av staffer er gode  sosiale om eier er beviset fra tidlig av

Ellern er kun de mindre staffene i Norge mer uberegnelige mener  du ?...

Sammenlignet med de større utgavene..?

Jeg vet jeg har mye mer erfaring enn de aller aller fleste mht disse rasene.

JA NORGE ER IKKE kjent for god kompetanse mht hunder og er rett og slett usiviliserte i sin omgang med hunder!

 Jeg kjenner mange innenfor omplassering og veterinærer som også har bodd i utlandet som mener Norge er dårligst i Norden mht hunder OG kattehold 

Naivt og tro Norge er "best på alt ". Nei det er ikke gatehunder i Norge men det er mange  aggressive hunder sammenlignet med andre steder.  Enorm forskjell.

 

Anonymkode: dacc1...5e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier seg selv at man nøye vurderer og observerer når to hunder møtes.

Anonymkode: dacc1...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ha! Du bor i gokk skjønner jeg! 

Du får bære fantasere videre om hvor jeg bor. Gjett videre du! Og JA!! 99% av staffer er gode  sosiale om eier er beviset fra tidlig av

Ellern er kun de mindre staffene i Norge mer uberegnelige mener  du ?...

Sammenlignet med de større utgavene..?

Jeg vet jeg har mye mer erfaring enn de aller aller fleste mht disse rasene.

JA NORGE ER IKKE kjent for god kompetanse mht hunder og er rett og slett usiviliserte i sin omgang med hunder!

 Jeg kjenner mange innenfor omplassering og veterinærer som også har bodd i utlandet som mener Norge er dårligst i Norden mht hunder OG kattehold 

Naivt og tro Norge er "best på alt ". Nei det er ikke gatehunder i Norge men det er mange  aggressive hunder sammenlignet med andre steder.  Enorm forskjell.

 

Anonymkode: dacc1...5e3

Har ingen meninger om større vs mindre staffer. Tror heller ikke at Norge er best i verden på hunde- eller kattehold. Har aldri tenkt på det som et slags verdensmesterskap. 
 

Eier har selvsagt stor påvirkning på hvordan en hund blir, men samtidig må en anerkjenne de ulike rasenes særegenheter. En vokterrase vil med stor sannsynlighet ikke kunne preges og dresseres til å bli supersosial med fremmede (som f.eks en labrador). En selskapshund vil med stor sannsynlighet aldri kunne preges og dresseres til å bli en jakthund. En kan selvsagt mene og prøve noe annet, men det blir å jobbe mot vindmøller spør du meg. 
 

Enig med Tabris i at det spørs hvor «brulten» staffen er. I tillegg ville jeg unngått å ev velge en av samme kjønn som chi’en. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare dårlige erfaringer med staffer sammen med andre hunder. Har sett de angripe uprovosert mange, mange ganger, selv om de er sosialisert. 

Anonymkode: 48c22...6bd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for mange svar her. 
Vi har mange hunder i familien, både meg og samboer. 
Min bror har også en staff tispe som går veldig godt overens med hunden vår som er tispe av chi/tibetansk spaniel. 
Forstår at det selvsagt ikke er noe fasit på hvordan ting går da hvert enkelt individ er forskjellige. 
Har også hørt mye om at man ikke bør ha to hannhunder eller to tisper sammen. 
Vi har begge god erfaring med hunder fra før, men vi vil jo ikke ta sjansen dersom det er sannsynlig eller en sannsynlighet for at dette vil ende dårlig. 
 

TS
 

Anonymkode: 0e7c5...18d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uavhengig av gemytt og væremåte, synes jeg man skal ta størrelse og styrke med i beregninga.

Knuffing, krangling og slåssing kan forekomme blant alle hunder, også godt sosialiserte og hunder som vanligvis er venner. Det er individer med egne meninger, ikke roboter, og man kan aldri være helt sikker. Sykdom, stress, hormoner og ytre påvirkninger kan påvirke hundene våre uten at vi kan se noen åpenbar årsak. 

Skulle en krangel oppstå mellom en staff og en chihuahua kan det bli svært dramatisk for den minste, i større grad enn ved en krangel mellom to staffer eller to chi'er. 

Jeg sier ikke at raser av ulik størrelse ikke burde være sammen, men jeg ville i alle fall vært mer forsiktig. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.1.2020 den 15.06, AnonymBruker skrev:

Gi deg!! Denne grufulle situasjonen  er ikke representativt. 

SELVFØLGELIG  går det med stor sannsynlig bra! Helt opp til hundene og hvor flinke eiere er!   Mye erfaring med pitbulls ,American Staffordshire terrier.

Nå skal det sies at norskinger ikke er spesielt gode med hunder.  Veldig mange er jo ikke spesialisert jo! 

 

Anonymkode: dacc1...5e3

Rart at det er så mye lignende problemer i USA da, som er ekspert på disse bullerasene?

På 10.1.2020 den 15.48, Julie skrev:

Er det du som bor i Spania eller omkringliggende land? 

Mulig «norskinger» ikke er spesielt flinke med hund. Samtidig stiller jeg spørsmålstegn ved din kompetanse når du langt på vei hevder at det er opp til hundeeierne, hvorvidt det går bra eller ikke. Alle raser har sine iboende særtrekk,uavhengig av eier. For å si det litt annerledes: en hund er ikke en hund. 

Kunne ikke vært mer enig. Staff innehar en genetisk pakke som tilsier at andre hunder og spesielt samme kjønn er noe negativt, og det synes gjennom ofte.99

På 10.1.2020 den 18.27, AnonymBruker skrev:

Ha! Du bor i gokk skjønner jeg! 

Du får bære fantasere videre om hvor jeg bor. Gjett videre du! Og JA!! 99% av staffer er gode  sosiale om eier er beviset fra tidlig av

Ellern er kun de mindre staffene i Norge mer uberegnelige mener  du ?...

Sammenlignet med de større utgavene..?

Jeg vet jeg har mye mer erfaring enn de aller aller fleste mht disse rasene.

JA NORGE ER IKKE kjent for god kompetanse mht hunder og er rett og slett usiviliserte i sin omgang med hunder!

 Jeg kjenner mange innenfor omplassering og veterinærer som også har bodd i utlandet som mener Norge er dårligst i Norden mht hunder OG kattehold 

Naivt og tro Norge er "best på alt ". Nei det er ikke gatehunder i Norge men det er mange  aggressive hunder sammenlignet med andre steder.  Enorm forskjell.

 

Anonymkode: dacc1...5e3

99%? Beklager, men jeg har aldri møtt en staff med godt språk. Stiv holdning, mye bølling og mobbing under lek, bikker lett over i stress som ender med jokking og utfall. 

Og tro meg, de har vært sosialiserte. Problemet er at eiere har sosialisert dem fra valper og så tenkt at "nå kan de være med alt og alle", så blir de voksne, og den genetiske pakken slår gjennom. Staff er ikke en hund du slipper ukritisk inn i en hundepark. For å sitere noen rasekjennere godt, "staff pleier ikke nødvendigvis å starte bråk, men de avslutter det" og det er helt rykende feil i mitt hode. Jeg foretrekker hunder som trekker seg fra konflikter og søker eier eller andre ting istedenfor å svare på ufint språk hos andre hunder.

Anonymkode: 37f3b...f3c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, AnonymBruker said:

Rart at det er så mye lignende problemer i USA da, som er ekspert på disse bullerasene?

Kunne ikke vært mer enig. Staff innehar en genetisk pakke som tilsier at andre hunder og spesielt samme kjønn er noe negativt, og det synes gjennom ofte.99

99%? Beklager, men jeg har aldri møtt en staff med godt språk. Stiv holdning, mye bølling og mobbing under lek, bikker lett over i stress som ender med jokking og utfall. 

Og tro meg, de har vært sosialiserte. Problemet er at eiere har sosialisert dem fra valper og så tenkt at "nå kan de være med alt og alle", så blir de voksne, og den genetiske pakken slår gjennom. Staff er ikke en hund du slipper ukritisk inn i en hundepark. For å sitere noen rasekjennere godt, "staff pleier ikke nødvendigvis å starte bråk, men de avslutter det" og det er helt rykende feil i mitt hode. Jeg foretrekker hunder som trekker seg fra konflikter og søker eier eller andre ting istedenfor å svare på ufint språk hos andre hunder.

Anonymkode: 37f3b...f3c

Vel.

Du har mest sannsynlig meget begrenset erfaring.

Du tar fullstendig feil mht USA.

Problemet som ressurssterke mennesker jobber med der er MISHANDLINGEN , tortur, hundekamp og annen ondskap som SPESIELT amstaff, pit er utsatt for. 

Raser som blir drept i million tall på sheltere hver år takket være råtne mennesker.

Pluss avsindig idiot oppfatninger om disse rasene. ! Ressurssterke folk er meget lei av det. Hint hint 

Du burde også være klar over at på temperaments tester skårer de høyere enn de fleste 

Norge henger etter når det gjelder kastrering også 

 

 

Anonymkode: dacc1...5e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vel.

Du har mest sannsynlig meget begrenset erfaring.

Du tar fullstendig feil mht USA.

Problemet som ressurssterke mennesker jobber med der er MISHANDLINGEN , tortur, hundekamp og annen ondskap som SPESIELT amstaff, pit er utsatt for. 

Raser som blir drept i million tall på sheltere hver år takket være råtne mennesker.

Pluss avsindig idiot oppfatninger om disse rasene. ! Ressurssterke folk er meget lei av det. Hint hint 

Du burde også være klar over at på temperaments tester skårer de høyere enn de fleste 

Norge henger etter når det gjelder kastrering også 

 

 

Anonymkode: dacc1...5e3

Vær så snill og vis meg disse testene hvor de scorer høyere enn de fleste.

Anonymkode: 37f3b...f3c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 12.1.2020 den 21.19, AnonymBruker skrev:

Rart at det er så mye lignende problemer i USA da, som er ekspert på disse bullerasene?

Kunne ikke vært mer enig. Staff innehar en genetisk pakke som tilsier at andre hunder og spesielt samme kjønn er noe negativt, og det synes gjennom ofte.99

99%? Beklager, men jeg har aldri møtt en staff med godt språk. Stiv holdning, mye bølling og mobbing under lek, bikker lett over i stress som ender med jokking og utfall. 

Og tro meg, de har vært sosialiserte. Problemet er at eiere har sosialisert dem fra valper og så tenkt at "nå kan de være med alt og alle", så blir de voksne, og den genetiske pakken slår gjennom. Staff er ikke en hund du slipper ukritisk inn i en hundepark. For å sitere noen rasekjennere godt, "staff pleier ikke nødvendigvis å starte bråk, men de avslutter det" og det er helt rykende feil i mitt hode. Jeg foretrekker hunder som trekker seg fra konflikter og søker eier eller andre ting istedenfor å svare på ufint språk hos andre hunder.

Anonymkode: 37f3b...f3c

Du har virkelig ikke peiling. Du har aldri møtt en staff med godt språk?? 😂 😂 Da har du møtt svært få staffer, eller så evner du ikke å lese hundespråk. Det er sånne som deg som ødelegger for en fantastisk fin rasehund. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er oppvokst med staffordshire, har hatt MANGE, og sett mange i forbindelse med treff o.l. 
 

aldri vært noe problem med små hunder, staffen er bare tøff i utseende :) våre har vært både mørkeredde, redde for regn, mammadalter, livredd naboens pomeranian, og er rolig på kommando. Jeg har en dvergdachs og en chihuahuablanding (1,5 kilo) som går helt fint sammen med staffene. Hun minste var skeptisk i begynnelsen, men ble tøffere og tøffere. En kollega har og staff, som jeg går mye tur med sammen med mine, igjen, de små er litt skeptiske, og hennes staff veldig leken og litt voldsom, men gjør dem aldri noe vondt, han synes bare de små er kjedelige og pripne 😂

Anonymkode: 0c1ff...657

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En staff kan være så snill som dagen er lang, men det endrer ikke på det faktum at rasen har en voldsom lekestil, som gjør at alt under 10 kilo som tilfeldigvis er i veien står i fare for å bli kvestet.

Anonymkode: 489fe...09c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Vær så snill og vis meg disse testene hvor de scorer høyere enn de fleste.

Anonymkode: 37f3b...f3c

Med glede.

Her er forenklet info. Søk gjerne opp selv.

Overall lite aggressive.

 

PITBULL-TYPE DOGS ACHIEVE EXCELLENT TEMPERAMENT SCORES

 

 
dog breed temperament scores
 
According to the latest ATTS breed temperament test data, the unique breeds commonly assigned to the broad "pitbull-type" category (including the American Pit Bull Terrier, American Staffordshire Terrier, and the Staffordshire Bull Terrier) continue to achieve excellent temperament scores - scoring in the top 23% of all breeds tested. Not only do pitbull-type dogs have excellent temperament scores, they continue to be successful as service dogstherapy dogsK9 police dogs, and as family pets - validating their status as outstanding canine citizens in millions of U.S. households. Furthermore, the ATTS (American Temperament Test Society, Inc.) data reflects similar conclusions found in scientific studies about the positive temperament of pitbull-type dogs and it also provides further evidence that the behavior, trainability, and overall disposition (all factors related to temperament) of pitbull-type dogs is excellent. The temperament test scores are provided below.

Anonymkode: dacc1...5e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...