Gå til innhold

Operert hund.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hunden min er nyoperert i går og hun har fått på seg en Body. Hunden vasker seg oppå bodyen hele tiden og da mener jeg Hele tiden. Hun er helt besatt. Er det noe jeg bør gjøre? Hun klør nok i sårene men nå blir hun helt utslitt av å konstant vaske seg. Er dette normalt? 

Anonymkode: a2e50...986

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bør jeg kontakte veterinæren? Aner ikke om det er vanlig eller om det er noe galt.

AnonymBruker
Skrevet

tenker kanskje det er det eneste som kan røe et mammahjerte

Anonymkode: 1b2a3...68b

Gjest Snorkfrøken36
Skrevet

Vel kontakt vetrinær, spør om råd der. Den kan ha smerter og mulig du må bruke skjerm også. Viktig hun ikke kommer til såret. Men ring veterinæren. 

AnonymBruker
Skrevet

Hun kommer ikke til såret siden hun har bodyen på seg. Hun klarer ikke å få av seg bodyen. Heldigvis.

Skrevet

Det er ikke godt å vite. Hun kan føle trang til å slikke fordi såret/sårene er irritert og klør/væsker eller hun kan gjøre det fordi hun kan og blir mer stresset jo mer hun slikker. Uansett er det ikke uvanlig at hunder vil forsøke å slikke på sår. 

Først og fremst må du se på sårene evt. se om det væsker gjennom bandasjen hvis du har fått beskjed om å ikke ta av bandasjen/skifte på sårene. Hvis det ser greit ut kan du sette på henne en krage, gjerne av den typen som er oppblåsbar og kan minne om en badering, og se om hun slapper bedre av når hun ikke får til å slikke. Hvis det ikke ser greit ut bør du selvfølgelig kontakte veterinæren igjen. 

Skrevet

Hei.

Det kommer jo an på hvor og hva hunden har operert, men det viktigste er at hun ikke kommer til operasjonssåret mtp økt fare for infeksjon. Sjekk innimellom at såret ser greit ut (ingen puss eller aktiv blødning, veldig rødt eller irritert, om noen sting har gått opp). Du kan evt. prøve med krage hvis hunden slikker seg utslitt. Operasjonssår blir «stramme» når de begynner å gro, og det vil klø noe. Ser såret unormalt ut og det virker som hunden har smerter (selv med smertestillende) ville jeg ringt vakthavende veterinær. Ro og hvile er utrolig viktig etter en operasjon, så prøv å tilrettelegge så godt som mulig.

Hilsen dyrepleier

Anonymkode: 60992...956

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...