AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #1 Skrevet 9. januar 2020 Hva kan man forvente som ventetid når man sliter med alvorlig depresjon, selvmordstanker og er nære å droppe ut av studier? hvor lenge måtte du vente og hva var dine plager? Anonymkode: 421aa...b73
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #2 Skrevet 9. januar 2020 Jeg hadde selvmordstanker og planer som jeg holdt på å forberede. Var helt nedbrutt og levde i et destruktivt forhold, med barn. Ventet i 3 mnd. Anonymkode: 76b18...a3c
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #3 Skrevet 9. januar 2020 Hver gang jeg har vært alvorlig deprimert og har hatt selvmordstanker/planer har jeg kommet inn på dagen. Har vell vært heldig således. Og fått være der til jeg har følt jeg kan dra hjem. Anonymkode: 45db3...142
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #4 Skrevet 9. januar 2020 6 uker som alle andre. Det skal veldig mye til for å kunne snike i helsekøen. Anonymkode: 07c25...4f3
Gidavmeg Skrevet 9. januar 2020 #5 Skrevet 9. januar 2020 Litt på siden av det du spørr om, men ser du er student. Da jeg studerte hadde studentskibnaden dropp inn psykolog. Er det noe sånt tilbud der du bor? 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #6 Skrevet 9. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde selvmordstanker og planer som jeg holdt på å forberede. Var helt nedbrutt og levde i et destruktivt forhold, med barn. Ventet i 3 mnd. Anonymkode: 76b18...a3c Fy faen.. man mister jo nesten håpet før man i hele tatt har fått startet da Anonymkode: 421aa...b73
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #7 Skrevet 9. januar 2020 2 minutter siden, Gidavmeg skrev: Litt på siden av det du spørr om, men ser du er student. Da jeg studerte hadde studentskibnaden dropp inn psykolog. Er det noe sånt tilbud der du bor? Nei de har dessverre ikke det, de tar ikke imot studenter med alvorlige plager. Anonymkode: 421aa...b73
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #8 Skrevet 9. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fy faen.. man mister jo nesten håpet før man i hele tatt har fått startet da Anonymkode: 421aa...b73 Rekner med du spør for å samenligne med egen situasjon for å få vite hvor lang tid du sannsynligvis må vente? Vil bare si at det er så utrolig individuelt både ut i fra den enkelte person, lege/psykolog som vurderer deg og det enkelte DPS. Har opplevd både å bli tatt inn på dagen og måtte vente i lengre tid, så du burde ta kontakt med fastlege eller DPS direkte for å få vite. Anonymkode: c905f...3b3 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #9 Skrevet 9. januar 2020 Lengste jeg har ventet er 6 uker. Ellers er det korteste jeg har ventet er 4 dager. Anonymkode: 45db3...142
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #10 Skrevet 9. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Rekner med du spør for å samenligne med egen situasjon for å få vite hvor lang tid du sannsynligvis må vente? Vil bare si at det er så utrolig individuelt både ut i fra den enkelte person, lege/psykolog som vurderer deg og det enkelte DPS. Har opplevd både å bli tatt inn på dagen og måtte vente i lengre tid, så du burde ta kontakt med fastlege eller DPS direkte for å få vite. Anonymkode: c905f...3b3 Ja det er derfor jeg spør. Jeg er allerede så langt nede og klarer ikke mer uten hjelp. Så er så redd for å måtte vente i flere uker, da vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Anonymkode: 421aa...b73
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #11 Skrevet 9. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja det er derfor jeg spør. Jeg er allerede så langt nede og klarer ikke mer uten hjelp. Så er så redd for å måtte vente i flere uker, da vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Anonymkode: 421aa...b73 Er veldig forståelig, men ta kontakt og forhør deg så vet du i alle fall, gjør det ofte verre å ikke vite noe om hvor lenge en må vente eller ikke. Vet ikke om du har kontakt med noen andre som du kan snakke med? Som f.eks fastlege, studentrådgiver, venn eller noen andre du føler du kan snakke åpent med? Har selv fått god hjelp av både fastlege og studentrådgiver i tiden før jeg fikk behandler på DPS. Anonymkode: c905f...3b3 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #12 Skrevet 9. januar 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei de har dessverre ikke det, de tar ikke imot studenter med alvorlige plager. Anonymkode: 421aa...b73 Fikk samme beskjed, var for komplisert hos studentpsykologen. Måtte da vente en stund på dps. Og der var Jeg for frisk for vanlig dps, men for syk til å jobbe😔 skjønn det den som kan... Anonymkode: bce12...dde
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #13 Skrevet 9. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fikk samme beskjed, var for komplisert hos studentpsykologen. Måtte da vente en stund på dps. Og der var Jeg for frisk for vanlig dps, men for syk til å jobbe😔 skjønn det den som kan... Anonymkode: bce12...dde Helt håpløst Søk hjelp sier de, men den er jo så vanskelig å få.. Anonymkode: 421aa...b73
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #14 Skrevet 9. januar 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er veldig forståelig, men ta kontakt og forhør deg så vet du i alle fall, gjør det ofte verre å ikke vite noe om hvor lenge en må vente eller ikke. Vet ikke om du har kontakt med noen andre som du kan snakke med? Som f.eks fastlege, studentrådgiver, venn eller noen andre du føler du kan snakke åpent med? Har selv fått god hjelp av både fastlege og studentrådgiver i tiden før jeg fikk behandler på DPS. Anonymkode: c905f...3b3 Har ingen. Anonymkode: 421aa...b73
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #15 Skrevet 9. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva kan man forvente som ventetid når man sliter med alvorlig depresjon, selvmordstanker og er nære å droppe ut av studier? hvor lenge måtte du vente og hva var dine plager? Anonymkode: 421aa...b73 Det er individuelt fra by til by og sak til sak. Jeg fikk snakke med fastlegen min en gang i uken frem til jeg fikk psykologtime. (Det var hennes forslag). Ganske mange kommuner har nå også «Rask Psykisk Helsehjelp», og de kan man ta kontakt direkte med (eller bli henvist fra lege) - det er lavterskel og gratis. Kan kanskje være ett alternativ til man får time hos psykolog ? Så har man også alle hjelpe telefoner, chat, osv. Har du venner eller familie du kan snakke litt med ? Sender deg varme tanker ❤️ søk hjelp, ventetiden er kjip men det blir bedre, snakker av erfaring. Anonymkode: 8a128...edf 1
Sliten&kjørt52 Skrevet 9. januar 2020 #16 Skrevet 9. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva kan man forvente som ventetid når man sliter med alvorlig depresjon, selvmordstanker og er nære å droppe ut av studier? hvor lenge måtte du vente og hva var dine plager? Anonymkode: 421aa...b73 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hver gang jeg har vært alvorlig deprimert og har hatt selvmordstanker/planer har jeg kommet inn på dagen. Har vell vært heldig således. Og fått være der til jeg har følt jeg kan dra hjem. Anonymkode: 45db3...142 Jeg har seff. ikke en fasit, -Tror dette varierer veldig,-fra distrikt til distrikt. -Seff. urettferdig, og feil som faen, -men det er min erfaring når jeg har prøvd å skaffe folk hjelp. Har erfart å "møte veggen" 100%, -har og opplevd det samme som A.B. ..... 142. Dritt att det er sånn, -men. ... a.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2020 #17 Skrevet 9. januar 2020 Må da være bedre å løse de praktiske problemene isteden. Anonymkode: a92b9...c34
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå