Gå til innhold

Frisørtime for 908 kroner??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor går ikke flere til innvandrerfrisører? Klipper meg der for 150-300 kr.

Anonymkode: ba41d...a10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var dyrt, men som forventet - om det gir mening?

Frisørpriser varierer mye, og spesielt finere frisører, de som holder til i bysentrum eller kjøpesenter er ofte dyre. Leieprisene på disse stedene er skyhøye.

Til stuss og vedlikehold bruker jeg kun lokale frisøren her i bydelen. Ikke så fancy, men mye hyggeligere priser, og de får jobben gjort.

 

Anonymkode: c8e22...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Dere som klager over frisørpriser. Sutrer dere like mye over andre håndtverker-priser ? ( elektrikere, tømrere og frisører har alle samme typen utdanning i sitt felt med fagbrev ) å kjøpe tjenester med kvalitet koster penger .  
 

Anonymkode: 10c65...737

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler 1100 for farging av ettervekst (en halv cm). Det er på bygda, ingen kjede. Det er dødsdyrt. 

Anonymkode: 56383...08f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg betaler 1100 for farging av ettervekst (en halv cm). Det er på bygda, ingen kjede. Det er dødsdyrt. 

Anonymkode: 56383...08f

Husk at frisører / fagpersoner har timespris i tillegg til bruk av produkter. 

Anonymkode: 10c65...737

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som klager over frisørpriser. Sutrer dere like mye over andre håndtverker-priser ? ( elektrikere, tømrere og frisører har alle samme typen utdanning i sitt felt med fagbrev ) å kjøpe tjenester med kvalitet koster penger .  
 

Anonymkode: 10c65...737

Det jeg stusser over er at en time hos privat psykolog, lege eller advokat koster det samme som frisør. Her snakker vi universitetsutdannelse på seks år + etter allmennfag med studielån for hvert år og ofte lav lønn i begynnelsen av karrieren. Hvorfor skal en rørlegger tjene bedre enn en psykolog? 

Anonymkode: 56383...08f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Husk at frisører / fagpersoner har timespris i tillegg til bruk av produkter. 

Anonymkode: 10c65...737

Det tar 1,5 time og mesteparten av tiden sitter jeg alene mens frisøren har andre kunder. 

Anonymkode: 56383...08f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det tar 1,5 time og mesteparten av tiden sitter jeg alene mens frisøren har andre kunder. 

Anonymkode: 56383...08f

Ja men du tar opp en stol i salongen å da løper timespris. Frisører er noen av de absolutt dårligst betalte yrkene i Norge , likevel får vi så forbanna mye piss ang pris. Spør om pris på forhånd , er det for dyrt så gjør det selv . Det er faktisk ingen som tvinger dere. 

Anonymkode: 10c65...737

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.1.2020 den 18.59, AnonymBruker skrev:

Nettopp på grunn av de ville prisene, så går jeg kun til cutters o.l. Der har de fastpris og gjør en like god jobb!

Anonymkode: 871f3...804

Mulig det fungerer om du har tynt hår eller skal ha en veldig enkel frisyre. Sist jeg klipte meg satt jeg ca en time i stolen. Har masse tykt hår som skal klippes opp, graderes og tynnes. Ikke snakk om at de hadde klart å gjøre det ordentlig på 15 minutter hos Cutters!

Betalte 600 kroner. Ikke så ille for en times jobb. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.1.2020 den 18.59, AnonymBruker skrev:

Nettopp på grunn av de ville prisene, så går jeg kun til cutters o.l. Der har de fastpris og gjør en like god jobb!

Anonymkode: 871f3...804

Jeg og :)   Jeg har en svært enkel frisyre som bare skal klippes rett av, og hadde lenge fast frisør på en salong som tok ca 850,- kun for klipp. Forrige gang jeg trengte en klipp ble det så mye stress med å få en time som passet, så da tok jeg sjansen på Cutters. Det fungerte helt fint, og jeg kommer til å fortsette å klippe meg der :) 

Anonymkode: eebd4...e85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vil ikke

Jeg har kort hår og har krav til at frisøren skal være dyktig. Det er alt for mange som er middelmådige. Jeg betaler gjerne for en som er flink i faget. Nå skal jeg teste ut en ny frisør som tar 900 kr klippen. Om hun er dyktig nok så får hun en trofast kunde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske vanlig pris ja. Derfor har ikke jeg vært hos frisør på mange år.

Anonymkode: 0b9be...137

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som klager over frisørpriser. Sutrer dere like mye over andre håndtverker-priser ? ( elektrikere, tømrere og frisører har alle samme typen utdanning i sitt felt med fagbrev ) å kjøpe tjenester med kvalitet koster penger .  
 

Anonymkode: 10c65...737

Du sammenligner virkelig ikke håndverkere med frisør? Fagbrev ja, men arbeidet er en hel verden i mellom. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, dillyduzit skrev:

Du sammenligner virkelig ikke håndverkere med frisør? Fagbrev ja, men arbeidet er en hel verden i mellom. 

Mener åpenbart ikke at arbeidet er det samme .....men samme type utdanning , alle er yrkesfag . Alle krever en hel del teknisk erfaring , osv . Å være frisør er faktisk en del mer enn å bare klippe hår ... 

Anonymkode: 10c65...737

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja men du tar opp en stol i salongen å da løper timespris. Frisører er noen av de absolutt dårligst betalte yrkene i Norge , likevel får vi så forbanna mye piss ang pris. Spør om pris på forhånd , er det for dyrt så gjør det selv . Det er faktisk ingen som tvinger dere. 

Anonymkode: 10c65...737

Tar opp en stol? Jeg tar opp stoler på venterommet hos legen, tannlegenog psykologen også. 

 

Anonymkode: 56383...08f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker said:

Det jeg stusser over er at en time hos privat psykolog, lege eller advokat koster det samme som frisør. Her snakker vi universitetsutdannelse på seks år + etter allmennfag med studielån for hvert år og ofte lav lønn i begynnelsen av karrieren. Hvorfor skal en rørlegger tjene bedre enn en psykolog? 

Anonymkode: 56383...08f

Fordi rørleggeren må betale for materialer og verktøy. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mener åpenbart ikke at arbeidet er det samme .....men samme type utdanning , alle er yrkesfag . Alle krever en hel del teknisk erfaring , osv . Å være frisør er faktisk en del mer enn å bare klippe hår ... 

Anonymkode: 10c65...737

En elektriker sikrer deg at huset ditt ikke brenner ned, en rørlegger passer på så du ikke får oversvømt hele kjelleren, en tømrer fikser så huset bokstavelig talt står oppreist. En frisør klipper hår og styler. Joda, de gjør kompliserte ting, men 850 for en elektriker i en time vs 908 for en frisør i ti minutter? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tar opp en stol? Jeg tar opp stoler på venterommet hos legen, tannlegenog psykologen også. 

 

Anonymkode: 56383...08f

Her missa du poenget litt. I en salong skal hver plass ha en timespris på x antall kroner for å nå budsjett. Derfor blir ikke du fritatt å betale for tiden bare hvis frisøren klipper en annen i mellomtiden . 

Anonymkode: 10c65...737

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, dillyduzit skrev:

En elektriker sikrer deg at huset ditt ikke brenner ned, en rørlegger passer på så du ikke får oversvømt hele kjelleren, en tømrer fikser så huset bokstavelig talt står oppreist. En frisør klipper hår og styler. Joda, de gjør kompliserte ting, men 850 for en elektriker i en time vs 908 for en frisør i ti minutter? 

Ja helt riktig . Flaks det er valgfritt å gå til frisøren da ;) derfor forstår jeg virkelig ikke sutringen over pris. 

Anonymkode: 10c65...737

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja helt riktig . Flaks det er valgfritt å gå til frisøren da ;) derfor forstår jeg virkelig ikke sutringen over pris. 

Anonymkode: 10c65...737

Fordi 908kr for ti minutter er et ran. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...