Gå til innhold

Er fitte et stygt ord?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Mange snerper her...

Anonymkode: 56d5f...67f

4 hours ago, AnonymBruker said:

Veldig mange, ungdommen er blitt utrolig snerpete og "korrekt"

Anonymkode: f5cb4...b00

Er ikke nødvendigvis ungdommer som misliker ordet.

Jeg liker det ikke og er ikke ungdom.

Anonymkode: 761f8...134

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Paramount skrev:

Synes fitte er et supert ord som beskriver noe helt fantastisk. Jeg ville aldri hatt sex med ei høne, en jentetiss eller en vagina. Fitta kan nytes på utallige måter. Å sleike ei høne gir meg frysninger og idiotiske assosiasjoner. Ei fitte derimot, da snakker vi om indrefilet.

Signerer denne . Det finnes da ingenting vakrere enn en nydelig fitte, på en, om mulig, enda nydeligere dame. Så vittig. Dere damer er så lettkrenkede, allikevel blir dere så fort irriterte for småting =( 

Anonymkode: ec8b3...bc5

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg synes det. Når det brukes som et skjellsord sier det seg selv at ikke positivt. Blir faktisk fornærmet når noen kaller kjønnsorganet mitt for fitte. Det føles nedverdigende på en måte. Noe som skal være deilig og gi glede skal ikke være synonymt med et skjellsord. Men det er min mening.

Anonymkode: c041f...85d

• Liker 2
Gjest Syngemann
Skrevet

Ordet fitte kommer fra norrønt og betyr eng ved vann eller vått myrlent gress.

Det har sin opprinnelse i noe poetisk og har en kjærlig betydning 

Vakkert!

Det samme kan ikke sies om skamlepper og brystvorter

AnonymBruker
Skrevet

Det er et stygt ord om man bruker det som skjellsord. Da kan alle ord bli stygge. 

Anonymkode: a03e2...799

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig mange, ungdommen er blitt utrolig snerpete og "korrekt"

Anonymkode: f5cb4...b00

Må jo passe på så ingen havner på krenkebenken......

Anonymkode: 56d5f...67f

Skrevet

Kommer alt ann på settingen. Er det i en seksuell setting så virker det ofte veldig bra, feks «jeg vil kjenne deg dypt i fitta mi», men hvis noen kaller deg ei fitte så er det et stygt ord. Det er mitt synspunkt, vær enig eller uenig om du vil😉😂

Anonymkode: 35a40...054

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
På 10.1.2020 den 10.13, AnonymBruker skrev:

Kommer alt ann på settingen. Er det i en seksuell setting så virker det ofte veldig bra, feks «jeg vil kjenne deg dypt i fitta mi», men hvis noen kaller deg ei fitte så er det et stygt ord. Det er mitt synspunkt, vær enig eller uenig om du vil😉😂

Jeg er enig med deg.

Anonymkode: f9f27...361

• Liker 1
  • 3 år senere...
Skrevet

Jeg bruker alltid ord på våre edlere ting som pikk, kuk og fitte. Syns ikke det er stygt. Kaller aldri den pene fitta mi noe så rart som vagina eller skjede.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.1.2020 den 0.29):

Signerer denne . Det finnes da ingenting vakrere enn en nydelig fitte, på en, om mulig, enda nydeligere dame. Så vittig. Dere damer er så lettkrenkede, allikevel blir dere så fort irriterte for småting =( 

Ikke merkelig, når noen kvinner til og med føler det nedverdigende å ta på den. Da er vi virkelige tilbake i Victoriatiden.

Anonymkode: b994d...0fd

AnonymBruker
Skrevet

Ordet er innarbeidet i språket (gjennom lanvarig og ensartet prakisis) som et vulgært og nedsettende uttrykk. Når det brukes om det kvinnelige kjønnsorganet har det en vulgær og skitten klang, og når det brukes om personer fungerer det et rent skjellsord. Den negative ladningen knytter seg altså til begge bruksmåter.

Anonymkode: 076f2...aed

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ordet er innarbeidet i språket (gjennom lanvarig og ensartet prakisis) som et vulgært og nedsettende uttrykk. Når det brukes om det kvinnelige kjønnsorganet har det en vulgær og skitten klang, og når det brukes om personer fungerer det et rent skjellsord. Den negative ladningen knytter seg altså til begge bruksmåter.

fungerer det som*

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.1.2020 den 0.29):

Hvorfor slenger dere menn da ut av dere under en krangel eller for å være ufin mot noen på gata "Jævla fitte" eller "jævla fittetryne"? Det er jo ikke for å slenge ut noen vakre ord til kvinnen. Det BLIR stort sett brukt som et skjellsord, uansett hva dere mennene her i tråden prøver å si.

Anonymkode: f184e...40b

• Liker 1
Skrevet
On 1/10/2020 at 10:13 AM, AnonymBruker said:

... feks «jeg vil kjenne deg dypt i fitta mi»

Hadde kona mi sagt det tror jeg at jeg hadde snudd meg rundt og lagt meg til å sove, heldigvis er ingen av oss noe særlig glad i dirty talk (det at jeg anser det som dirty talk er vel kanskje bevis for det).

Ellers er "snerk" et mye verre ord.

Skrevet

Pussig at noe som er så vakkert og herlig skal ha fått et «navn» som mange synes er stygt og vulgert.

Hva skal vi kalle den?
«Den rosa blomsren», «redet» «musa», vet det er flere som synes disse «navnene» er håpløse også..

Skrevet

Syns fitte og pikk er helt ålreite navn å bruke. Er ingen dirty talker selv, men om jeg skulle spesifikt si noe om, vel fitta, så hadde jeg brukt det ordet. Vagina og skjeden og alle de ordene blir for kliniske.

Musa kan være for humoristiske sammenhenger, men aldri rundt sex.
Bruker aldri fitte si som sjellsord. Blir vulgært og platt å kalle noen "ei jævla fitte".

On 1/10/2020 at 10:13 AM, AnonymBruker said:

Kommer alt ann på settingen. Er det i en seksuell setting så virker det ofte veldig bra, feks «jeg vil kjenne deg dypt i fitta mi»,

Hadde kona sagt det, så hadde hun fått kjenne meg dypt i fitta ganske så fort :D
Tilsvarende om hun hadde sagt hun "hadde lyst på pikken min"...

Skrevet

Hørte noen veldig unge jenter (de var nok under 16 ja)
rope «din jævla flittesleiker» etter en gutt, kunne ikke annet en å humre litt formeg selv å tenke at om noen år er det ikke sikkert dere synes det er så gslt om han er en fittesleiker 🤣

kjenner flere som bruker «fitte» som banneord støtt og stadig.
litt pussig å bruke det beste og mest herlige som finnes, til banneord synes jeg.

Kona liker ikke at jeg omtaler hennes edlere deler som fitte, hun synes det er et stygt ord. Hun bruker heller ikke ordet pikk.

Vi behøver sjelden bruke noe ord for det, hun trenger ikke si hvor, det holder hun visker «du må slikke meg» da vet jeg akkurat hva og hvor hun vil ha det 🥰

• Hjerte 1
Skrevet
Geojak skrev (9 minutter siden):

Hørte noen veldig unge jenter (de var nok under 16 ja)
rope «din jævla flittesleiker» etter en gutt, kunne ikke annet en å humre litt formeg selv å tenke at om noen år er det ikke sikkert dere synes det er så gslt om han er en fittesleiker 🤣

kjenner flere som bruker «fitte» som banneord støtt og stadig.
litt pussig å bruke det beste og mest herlige som finnes, til banneord synes jeg.

Kona liker ikke at jeg omtaler hennes edlere deler som fitte, hun synes det er et stygt ord. Hun bruker heller ikke ordet pikk.

Vi behøver sjelden bruke noe ord for det, hun trenger ikke si hvor, det holder hun visker «du må slikke meg» da vet jeg akkurat hva og hvor hun vil ha det 🥰

Det er ikke alle kvinner som liker fittesleikere heller

Skrevet
Hmmmmmm skrev (52 minutter siden):

Det er ikke alle kvinner som liker fittesleikere heller

Neida sant det, var ikke meningen og generalisere.

Var mer det «artige» i at noen bruker et uttrykk de ikke egentlig vet hva er, men tror det må være noe stygt. 😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...