Bamseklemmer Skrevet 13. juni 2023 #41 Skrevet 13. juni 2023 (endret) Geojak skrev (2 timer siden): Hørte noen veldig unge jenter (de var nok under 16 ja) rope «din jævla fittesleiker» etter en gutt, kunne ikke annet en å humre litt formeg selv å tenke at om noen år er det ikke sikkert dere synes det er så galt om han er en fittesleiker 🤣 kjenner flere som bruker «fitte» som banneord støtt og stadig. litt pussig å bruke det beste og mest herlige som finnes, til banneord synes jeg. Kona liker ikke at jeg omtaler hennes edlere deler som fitte, hun synes det er et stygt ord. Hun bruker heller ikke ordet pikk. Vi behøver sjelden bruke noe ord for det, hun trenger ikke si hvor, det holder hun visker «du må slikke meg» da vet jeg akkurat hva og hvor hun vil ha det 🥰 Haha.. de har nok overhørt den strofen fra sin mor😅 Endret 13. juni 2023 av Bamseklemmer
Bamseklemmer Skrevet 13. juni 2023 #42 Skrevet 13. juni 2023 Hmmmmmm skrev (2 timer siden): Det er ikke alle kvinner som liker fittesleikere heller Nja, men det er sannelig ikke mange av disse kvinnene igjen😅
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #43 Skrevet 14. juni 2023 Av alle benevnelser som finnes på det kvinnelige kjønnet, så synes jeg fitta er det ordet som fungerer best i en seksuell sammenheng. Det er et fint og kraftfullt ord som akkurat beskriver hva jeg ønsker når jeg vil ha sex, for jeg vil ikke ha mus, dåse, høne, blomst, bever, sklie, slufse, glufse, kuse, eller vagina, jeg vil ha den deilige fitta. Mange reagerer også på at det blir brukt som skjellsord/banneord, men det er jo på grunn av at ordet har slik kraft i seg. Og det er banningens natur. Banning kan deles opp i to hovedgrupper, som er seksuelle hentydninger og religiøse hentydninger, eller en blanding av begge. Eksempel på blandet bannord er satans fitte. Mens satans dåse ikke gir verken effekt eller mening, og kan kun brukes som dåsemikkel, og jeg vil anta at en dåsemikkel er en fittetjuv. Men her skal jeg avslutte så ikke alle som bruker uttrykket dåsa og tissen får dånedippen. Anonymkode: 220fc...be9 1
Gjest Lurven Skrevet 14. juni 2023 #44 Skrevet 14. juni 2023 Ordet i seg selv er ikke stygt. Det er bare hva Man selv tillegger det. Der betyr jo egentlig våtmark eller myr.
Sølvi Normalbakken Skrevet 14. juni 2023 #45 Skrevet 14. juni 2023 Det er find på en fin ting. I alle fall hvis den refererer til kjønnsorganet mitt. For mange her i verden er jo fitta det beste man kan få. Den gir glede, gode følelser og den føder. Men når ei på byen kalte meg ei jæv.. fitte fordi jeg hadde pult mannen hennes, da hadde jo ikke ordet en veldig positiv betydning fra hennes side.
senior Skrevet 14. juni 2023 #46 Skrevet 14. juni 2023 Forslag til bedre ord når man er i intim situasjon med noen . . . ? Det blir lett litt feil med "finere" ord da vel . ? Men å kalle en person for fitte, det er både ufint og vulgært.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #47 Skrevet 14. juni 2023 Sølvi Normalbakken skrev (7 minutter siden): Det er find på en fin ting. I alle fall hvis den refererer til kjønnsorganet mitt. For mange her i verden er jo fitta det beste man kan få. Den gir glede, gode følelser og den føder. Men når ei på byen kalte meg ei jæv.. fitte fordi jeg hadde pult mannen hennes, da hadde jo ikke ordet en veldig positiv betydning fra hennes side. Nei men i den sammenhengen kan man jo heller ikke forvente at hun ikke kom til å skjelle deg ut. Sier ikke at mannen hennes ikke har noe ansvar i situasjonen og jeg setter mer ansvar på den som er utro med partner enn den de er utro med. I dit tilfelle også var det vel også ment direkte, siden det var den tingen du brukte på mannen hennes. Hun kalte sikkert mannen sin for en kuk eller hestkuk. Husker når jeg var ung og gikk på skolen kunne folk bruke kuk eller fitte som skjellsord uten at det var kjønnsbasert overhode, begge hadde samme mening som var at du var en drittsekk. I voksen alder er de ordene noe jeg nesten barer hører eller sier på soverommet i positive kontekster. Har ikke lyst å si "ta vaginaen min" når jeg er kåt, vi snakker skikkelig dirty og han tar meg hard bakfra. Når jeg slipper hemningen løs vil jeg fortelle han at dette er fitta som han eier og kan gjøre hva han vil med når han vil bare han fortsetter når jeg er skikkelig desperat og er nær å komme. Men kan også like greit si at jeg trenger kuken hans, det har på nytt samme mening bare forkskjellig kontekst, at jeg trenger å komme uansett hva som kreves. Kan også være mer kjærlig med ordene når vi tar det sakte, men høres fortsatt dumt ut å si "jeg elsker tissen din?" For meg høres det ut som jeg håner han, da jeg alltid hørte det orde i forbinnelse med liten størrelse. Er synd vi ikke har et ord synonym ord som høres like bra ut på norsk, som pussy gjør på engelsk. Det høres mindre agressivt ut siden fitte oversatt blir you C-ordet som engelske kvinner ikke liker å høre. Anonymkode: 1438e...650
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #48 Skrevet 14. juni 2023 senior skrev (3 minutter siden): Forslag til bedre ord når man er i intim situasjon med noen . . . ? Det blir lett litt feil med "finere" ord da vel . ? Men å kalle en person for fitte, det er både ufint og vulgært. Som jeg sa over, vi burde funnet et synonymt ord som høres like bra ut på norsk som pussy gjør på engelsk. Mus funker bare ikke, og puse eller pusekatt eller ikke veldig sexy. Jeg og kjæresten min har dager hvor vi bare snakker engelsk til hverandre fordi jeg gjerne vil bli kvitt dialekten min når jeg snakker med halve familien hans. Mens han kan snakke 3-4 engelske dialekter, av en eller annen grunn har vi ikke brakt det inn på soverommet, kanskje burde prøvd Anonymkode: 1438e...650
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #49 Skrevet 14. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei men i den sammenhengen kan man jo heller ikke forvente at hun ikke kom til å skjelle deg ut. Sier ikke at mannen hennes ikke har noe ansvar i situasjonen og jeg setter mer ansvar på den som er utro med partner enn den de er utro med. I dit tilfelle også var det vel også ment direkte, siden det var den tingen du brukte på mannen hennes. Hun kalte sikkert mannen sin for en kuk eller hestkuk. Husker når jeg var ung og gikk på skolen kunne folk bruke kuk eller fitte som skjellsord uten at det var kjønnsbasert overhode, begge hadde samme mening som var at du var en drittsekk. I voksen alder er de ordene noe jeg nesten barer hører eller sier på soverommet i positive kontekster. Har ikke lyst å si "ta vaginaen min" når jeg er kåt, vi snakker skikkelig dirty og han tar meg hard bakfra. Når jeg slipper hemningen løs vil jeg fortelle han at dette er fitta som han eier og kan gjøre hva han vil med når han vil bare han fortsetter når jeg er skikkelig desperat og er nær å komme. Men kan også like greit si at jeg trenger kuken hans, det har på nytt samme mening bare forkskjellig kontekst, at jeg trenger å komme uansett hva som kreves. Kan også være mer kjærlig med ordene når vi tar det sakte, men høres fortsatt dumt ut å si "jeg elsker tissen din?" For meg høres det ut som jeg håner han, da jeg alltid hørte det orde i forbinnelse med liten størrelse. Er synd vi ikke har et ord synonym ord som høres like bra ut på norsk, som pussy gjør på engelsk. Det høres mindre agressivt ut siden fitte oversatt blir you C-ordet som engelske kvinner ikke liker å høre. Anonymkode: 1438e...650 Må si meg enig med deg, det finnes ikke noen god erstatning for ordet fitte, alle de andre ordene anser jeg som mer kleine i en seksuell sammenheng, herunder tiss og musa. Så flere burde ta eierskap til ordet fitta og lage sin egen positive definisjon på det. Jeg foretrekker jenter som bruker ordet fitte, det forteller meg at hun ikke er så jævla sart, og at hver lille ord du skulle si ikke blir overtolket, eller tolket i verste mening. Tror rett og slett at dere er enklere og forholde seg til. Angående banning og sterke uttrykk, det er faktisk gjort forskning som viser at de som banner og bruker sterke uttrykk faktisk er ærligere enn de som ikke banner. Så tenk på det neste gang du møter noen som ikke vil ta stygge ord i sin munn, kanskje ikke andre ting heller. Men kuk har fått et synonym som er mer aksepter blant de sarte sjelene, og det er pikk. Men jeg kan ærlig talt ikke forstå hvorfor pikk skal være så mye mindre vulgært enn kuk. Pikk er også et banneord på lik linje med kuk, alle plasser du sier kuk kan du erstatte med pikk som hestpikk, jævla pikk, pikkhue, osv. Anonymkode: 220fc...be9
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #50 Skrevet 14. juni 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Av alle benevnelser som finnes på det kvinnelige kjønnet, så synes jeg fitta er det ordet som fungerer best i en seksuell sammenheng. Det er et fint og kraftfullt ord som akkurat beskriver hva jeg ønsker når jeg vil ha sex, for jeg vil ikke ha mus, dåse, høne, blomst, bever, sklie, slufse, glufse, kuse, eller vagina, jeg vil ha den deilige fitta. Mange reagerer også på at det blir brukt som skjellsord/banneord, men det er jo på grunn av at ordet har slik kraft i seg. Og det er banningens natur. Banning kan deles opp i to hovedgrupper, som er seksuelle hentydninger og religiøse hentydninger, eller en blanding av begge. Eksempel på blandet bannord er satans fitte. Mens satans dåse ikke gir verken effekt eller mening, og kan kun brukes som dåsemikkel, og jeg vil anta at en dåsemikkel er en fittetjuv. Men her skal jeg avslutte så ikke alle som bruker uttrykket dåsa og tissen får dånedippen. Anonymkode: 220fc...be9 Jeg tror analysen din er feil. At ordet fungerer «seksuelt» har det felles med en rekke andre tabuord, som hore, slut osv. det er ikke fordi ordene er «kraftfulle» at de fungerer slik (for enkelte), men nettopp fordi de er stygge, nedsettende, skitne og tabuorienterte. Anonymkode: 076f2...aed 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #51 Skrevet 14. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror analysen din er feil. At ordet fungerer «seksuelt» har det felles med en rekke andre tabuord, som hore, slut osv. det er ikke fordi ordene er «kraftfulle» at de fungerer slik (for enkelte), men nettopp fordi de er stygge, nedsettende, skitne og tabuorienterte. Anonymkode: 076f2...aed Men ord som hore og slut er i en annen kategori, det er en lite flatterende merkelapp som skal fortelle noe om personen, mens fitta er et ord for en kroppsdel. Jeg kan jo si at jeg liker fitta til dama, men jeg ville aldri kalle henne en hore/slut for det. Så jeg holder uansett en knapp på ordet fitta som det beste uttrykket på vagina i seksuell sammenheng. Fordi om noen bruker ordet gris nedsettende sammenhenger, så kaller jeg fortsatt en gris for en gris, og griser er ålreite dyr. (Forbanna gris, grisegutt, jævla grisete osv) Det samme gjelder sau (jævla sauskalle, dum som en sau) men like fullt så synes jeg sauer er ålreite dyr. Anonymkode: 220fc...be9
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #52 Skrevet 14. juni 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Men ord som hore og slut er i en annen kategori, det er en lite flatterende merkelapp som skal fortelle noe om personen, mens fitta er et ord for en kroppsdel. Jeg kan jo si at jeg liker fitta til dama, men jeg ville aldri kalle henne en hore/slut for det. Så jeg holder uansett en knapp på ordet fitta som det beste uttrykket på vagina i seksuell sammenheng. Fordi om noen bruker ordet gris nedsettende sammenhenger, så kaller jeg fortsatt en gris for en gris, og griser er ålreite dyr. (Forbanna gris, grisegutt, jævla grisete osv) Det samme gjelder sau (jævla sauskalle, dum som en sau) men like fullt så synes jeg sauer er ålreite dyr. Anonymkode: 220fc...be9 Fitte er både et nedsettende ord for en kroppsdel og et seksuelt ladet skjellsord rettet mot personer. Det har omtrent samme undertone og konnotasjoner som ordet «cunt» har på engelsk. Som tabuord har det som sagt en seksuelt tennende effekt på noen, og den effekten kommer nettopp av den nedsettende, seksuelle ladningen. Anonymkode: 076f2...aed 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #53 Skrevet 14. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Fitte er både et nedsettende ord for en kroppsdel og et seksuelt ladet skjellsord rettet mot personer. Det har omtrent samme undertone og konnotasjoner som ordet «cunt» har på engelsk. Som tabuord har det som sagt en seksuelt tennende effekt på noen, og den effekten kommer nettopp av den nedsettende, seksuelle ladningen. Anonymkode: 076f2...aed Ord blir ofte hva man gjør det til selv, fordi om jeg bruker ordet fitta, så anser jeg det ikke som et nedsettende ord om en kroppsdel. Jeg klarer å skjelne mellom de forskjellige sammenhenger ordet er brukt, så å kalle noen ei forbanna fitte er stygt, ikke fordi fitta er stygg men fordi intensjonen fra avsender er stygt ment. Så da er vi tilbake på grisen igjen, selv at ordet blir brukt i mange nedsettende sammenhenger, så forandrer det ikke mitt syn på grisen. Griser er søte og morsomme dyr selv om noen skulle kalle meg en forbanna gris. Ordet blir brukt på to forskjellige måter, den ene i nedsettende mening når ordet er brukt i overført betydning. Men når ordet fitta er brukt i sin opprinnelige mening som er ordet for selve kjønnet, så er det som oftest fulgt av positive ord som deilig, herlig og fin. Anonymkode: 220fc...be9
Topsi Skrevet 14. juni 2023 #54 Skrevet 14. juni 2023 Fitte, kuk, knulle og pule er alle vulgære og stygge ord
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #55 Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 9.1.2020 den 23.24): Er det andre som har bedre ord å bruke i stedet? Anonymkode: f9f27...361 Vagina, tissen, dåsa, musa og mange flere bare fantasien som setter grenser, men fitte er det som jeg liker best 🙂 M46 Anonymkode: 1fca8...a4c
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #56 Skrevet 15. juni 2023 Topsi skrev (8 timer siden): Fitte, kuk, knulle og pule er alle vulgære og stygge ord De beskriver det beste ved livet og er ord som gjør mange kåte 🙂 når de brukes riktig M46 Anonymkode: 1fca8...a4c
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2023 #57 Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ord blir ofte hva man gjør det til selv, fordi om jeg bruker ordet fitta, så anser jeg det ikke som et nedsettende ord om en kroppsdel. Jeg klarer å skjelne mellom de forskjellige sammenhenger ordet er brukt, så å kalle noen ei forbanna fitte er stygt, ikke fordi fitta er stygg men fordi intensjonen fra avsender er stygt ment. Så da er vi tilbake på grisen igjen, selv at ordet blir brukt i mange nedsettende sammenhenger, så forandrer det ikke mitt syn på grisen. Griser er søte og morsomme dyr selv om noen skulle kalle meg en forbanna gris. Ordet blir brukt på to forskjellige måter, den ene i nedsettende mening når ordet er brukt i overført betydning. Men når ordet fitta er brukt i sin opprinnelige mening som er ordet for selve kjønnet, så er det som oftest fulgt av positive ord som deilig, herlig og fin. Anonymkode: 220fc...be9 Ord eksiterer ikkei et vakum, men i språkbrukende fellesskap. Måten du hevder du bruker ordet på, er dårlig i samsvar med vanlig språkbruk, men det står deg selvsagt fritt å bruke det som du vil. Anonymkode: 076f2...aed
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #58 Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 9.1.2020 den 18.11): Noen bruker ordet fitte som skjellsord. Er ikke det litt synd? Legemsdelen er i alle fall vakker. Jeg synes faktisk ordet er ganske fint også. Hva synes dere? Anonymkode: f9f27...361 bare stygt om det er en stygg fitte 🙂 Anonymkode: 96051...66f
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2023 #59 Skrevet 16. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 15.6.2023 den 13.55): Ord eksiterer ikkei et vakum, men i språkbrukende fellesskap. Måten du hevder du bruker ordet på, er dårlig i samsvar med vanlig språkbruk, men det står deg selvsagt fritt å bruke det som du vil. Anonymkode: 076f2...aed Kan være enig med deg at ord og språk ikke lever i et vakuum og at språket er i stadig forandring. Men ord er også veldig mye hva men selv legger i det, og ord kan også oppfattes forskjellig i enkelte grupper. Og visst du og din partner har helt forskjellig forståelse av ord, da blir det krasj når den ene sier fitte og den andre sier tiss. For min del så hadde det vært krasj visst samboer omtalte kjønnet sitt som tissen. For meg så hadde det vært direkte avtennende i en seksuell sammenheng, hadde gitt assossiasjoner til språket jeg brukte når jeg var barn. Hadde videre tenkt at vedkommende var veldig skjør og kanskje hadde en del hemninger i forhold til sex. Sex mellom to personer skal være en sone der man skal tørre og utfordre litt og kaste litt hemninger på bålet, oppnå litt frihet i forhold til alt det politiske korrekte ellers. Anonymkode: 220fc...be9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå