Gå til innhold

Midlertidlige skallfasetter, helt gule??

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, jeg satt inn midlertidlige skallfasetter for 3 dager siden, frem til jeg får de ekte om 8-9 dager.

Men når jeg våknet imorges så merket jeg at de 4 som er satt inn er helt gule i fargen nå? De var hvite igår? Spiste gulerøtter før leggetid om det har noe å si.

Men dem er helt gule. Hva skyldes det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som vet hvordan jeg kan få vekk gulfargen asap? Regner jo med de midlertidlige greiene jeg har satt inn ikke er ekte tenner.. :)

AnonymBruker
Skrevet

Det skjedde ei jeg kjenner også, hun spiste karri. De midlertidige tar visst veldig lett til seg farge, så man bør holde seg unna all sterk farget mat når man har dem. Hun hadde fått beskjed om å ikke spise blåbær og drikke så mye kaffe osv, men kom ikke på at gurkemeie i karri avgir masse farge. Kanskje betakaroten gjør det også. 

Anonymkode: 4520a...3be

Skrevet

Det er ikke så mye du får gjort med fargen nå. Du kan prøve å gurgle med hydrogenperoksid. Lag gurglevann som angitt på flaska. Men jeg har ikke større tro på at det funker.

Det er ikke så lenge til du får dine nye tenner, så du må nesten bare stå i det.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er fordi materialet de er laget er er veldig porøst og lett tar til seg farge. Ikke noe å gjøre med det når skaden er skjedd.

Anonymkode: 2ea25...021

Skrevet
41 minutter siden, Ulven skrev:

Det er ikke så mye du får gjort med fargen nå. Du kan prøve å gurgle med hydrogenperoksid. Lag gurglevann som angitt på flaska. Men jeg har ikke større tro på at det funker.

Det er ikke så lenge til du får dine nye tenner, så du må nesten bare stå i det.

Virker som liiiiit av fargen er mindre gul. Har prøvd å pusse vekk fargen ekstremt skånsomt med børsten nå.

Skrevet

Oppdatering:

Tror den ene fasetten har falt av nå? Eller plastikken som var på tanna? Iser litt i den ene tanna, og mye mindre enn den originale tanna før. Må jeg til tannlegen?

AnonymBruker
Skrevet

SPØR TANNLEGEN I STEDET FOR OSS!!

Anonymkode: 99d36...45b

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Lættis

Anonymkode: d0202...fd7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er fordi de er midlertidige, sånn at du skal slippe å se rar ut og kan spise vanlig mat. 

Når de ekte er på plass så vil du ikke tenke mer på saken. 

Anonymkode: 514e0...e97

Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er fordi de er midlertidige, sånn at du skal slippe å se rar ut og kan spise vanlig mat. 

Når de ekte er på plass så vil du ikke tenke mer på saken. 

Anonymkode: 514e0...e97

Ja, men er det vanlig at den "plasten" foran detter av? Noe har falt av, fordi jeg føler endel ising i den ene  tanna. Så jeg kjenner bare den slippete tanna nå, ikke noe fasett. Tanna er og betydelig mindre enn de tre andre med fasettene.

De andre tre tennene ser er gule, så limet er enda limt fast på dem.

Endret av iskremm
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, iskremm skrev:

Ja, men er det vanlig at den "plasten" foran detter av? Noe har falt av, fordi jeg føler endel ising i den ene  tanna. Så jeg kjenner bare den slippete tanna nå, ikke noe fasett.

De andre tre tennene ser er gule, så limet er enda limt fast på dem.

Du får skylde deg selv, når du er så dum og spiser gulrøtter med midlertidige fasetter.

Anonymkode: d13f6...1a7

• Liker 6
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får skylde deg selv, når du er så dum og spiser gulrøtter med midlertidige fasetter.

Anonymkode: d13f6...1a7

Spiste dem med jekslene, så er jo ikke pga det. 

Men må jeg til tannlegen?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, iskremm said:

Spiste dem med jekslene, så er jo ikke pga det. 

Men må jeg til tannlegen?

Jo, ja.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, ja.

Kan jeg ikke ha den tanna slik da? Skal sies den iser endel, så limet har vel muligens falt ut.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, iskremm said:

Kan jeg ikke ha den tanna slik da? Skal sies den iser endel, så limet har vel muligens falt ut.

Ja :)

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja :)

Er det ikke farlig at den iser da?

AnonymBruker
Skrevet
Just now, iskremm said:

Er det ikke farlig at den iser da?

Ja, jo...

Skrevet

Leste at å spise gulerot ødelegger for de fremtidige skallfasettene også og at du aldri mer kan spise det eller paprika, pastinakk, tyggis med jordbærsmak, mintdrops, kaffe latte, bløtkokt egg, lakris-is, kakestrø, tang, brun banan eller jalapenos. Kjedelig hvis en har noe av dette som favorittmat da,

Tulla

• Liker 6
Skrevet
5 minutter siden, SupaWoman skrev:

Leste at å spise gulerot ødelegger for de fremtidige skallfasettene også og at du aldri mer kan spise det eller paprika, pastinakk, tyggis med jordbærsmak, mintdrops, kaffe latte, bløtkokt egg, lakris-is, kakestrø, tang, brun banan eller jalapenos. Kjedelig hvis en har noe av dette som favorittmat da,

Tulla

😂😂👍👍

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...