Gå til innhold

vondt under helen

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest tinius

for ca to uker siden var jeg på en lang handletur, masse trasking! selv i lave sko... det resulterte i et par gnagsår og vannblemmer og generell "vondt" under foten. + gangsperre i leggene neste dag....

men også en slags vondt under helen lang bake, like før kanten av foten bake. det er mest vondt om morgenen når jeg først begynner å bevege meg rundt, etter en time eller så så kjenner jeg det ikke. noen som vet hva dette kan være? har kjent etter om det er noe fotvorte der men det er ikke det. litt ru hud kanskje men det er fordi jeg slurver med fotfila. ikke fikk jeg gnagsår eller blemmer på det aktuelle stedet den dagen jeg gikk så langt. kanskje ikke all verdens til problem men litt rart, morgenvondt under helen? typen min foreslo at jeg hadde mista litt fett under helen slik at det er mindre støtdemping for skjelettet når jeg tråkker foten nedi bakken :tunge1: fin teori men kanskje ikke helt sannsynlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest synseren

Har av og til hatt vondt i helen etter å ha gått tur. Det tror jeg kommer av feil sko. Når jeg bruker skikkelige joggesko får jeg ikke vondt under helen.

Kanskje det kan være et tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den teorien til typen er ikke helt borte vekk, men heller ikke helt presis. Under hælen har vi alle flere kammere eller puter med fett, som virkeer støtdempende. Veggene til disse putene kan få rifter ved hard belastning, og da oppstår det som kalles en fettputeruptur. Dette skjedde med meg da vi flyttet for et par år siden, mye trasking og bæring osv. førte til overbelastning på hælen.

Dette går over av seg selv, men kan ta litt tid. Bruk gode sko, gjerne med en støtdempende gelesåle inni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...