Gjest dark an. Skrevet 3. juni 2005 #1 Skrevet 3. juni 2005 Jeg begynnte i jobb midten av mai. tar ferie slutten av aug, begynnelsen av sept. får jeg lønn for det? (tar fri en uke i juli og)
Gjest Turi Skrevet 3. juni 2005 #2 Skrevet 3. juni 2005 Nei, det gjør du nok ikke. Men du får feriepenger fra tidligere arbeidsgiver da.
tommeline Skrevet 3. juni 2005 #3 Skrevet 3. juni 2005 Du bør høre hvordan arbeidsgiveren din gjør dette med feriepenger. Du har jo ikke noe opptjent der du er nå, så du får ikke feriepenger derfra. I juni får jo man normalt bare utbetalt feriepenger, så du må høre hvordan det blir for deg slik at du ikke går konk i sommer (jeg fikk i alle fall en ordning på det da jeg ikke hadde noe opptjent).
Gjest dark an. i.i. Skrevet 3. juni 2005 #4 Skrevet 3. juni 2005 Jeg får ikke noe feriepenger. Regnet ikke med jeg fikk lønn. kanskje jeg skal spare skattepengene mine... hvis jeg klarer..
Gjest Turi Skrevet 3. juni 2005 #5 Skrevet 3. juni 2005 Ikke lett det der nei. Men første året i jobb er alltid tøft i ferieperioden, hadde ikke ferie i det hele tatt da jeg... Som Tommeline sier, trekkes de som har vært ansatt lenge gjerne for all ferie i juni. For nyansatte uten opptjente feriepenger er det vanlig å trekke ferien fra lønn når den faktisk tas ut. Du vil altså få lavere lønn enn normalt for juli og august (sannsynligvis utbetalt i august og september)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå