AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #1 Skrevet 7. januar 2020 Er det noen som har fjernet en cyste på livmoren som vil dele litt hvordan det var. Fikk høre at jeg har en stor cyste som må fjernes. Er litt nervøs. Anonymkode: db5d3...ca7
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #2 Skrevet 7. januar 2020 Jeg har gjort det to ganger. Andre gang gikk det veldig fint. Min erfaring er at det er viktig å være åpen om det som skremmer deg, slik at de kan gjøre det best mulig for deg. Det er vanlig å ha luftsmerter i etterkant, beveg deg så godt du kan. Be om smertestillende. Anonymkode: 12d32...539 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #3 Skrevet 7. januar 2020 Jeg har operert meg for cyste i eggstokk så jeg vil anta du får kikkhullsoperasjon. Du får narkose, magen blåses opp med en gass slik at de fører et apparat gjennom navlen slik at de kan fjerne cysten. Mye tryggere slik at de ikke må skjære opp større deler av magen. Du blir innlagt ett døgn på sykehuset. Såret gror ganske greit, eneste som er vondt er faktisk gassen i bukhulen som presses ut skuldrene i løpet av de første dagene. Men en slik operasjon går greit, ikke bekymre deg☺ Anonymkode: 01f89...d11 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #4 Skrevet 7. januar 2020 Min søster fjernet en cyste for et par år siden som hadde hår og tenner og slikt (usj), mens en venninne av meg fikk fjernet en godartet en for noen uker siden (ingen tenner ol. Visstnok). Begge er friske og spreke i dag, så det går nok helt fint. Jeg som brakk et ben i hånden for en liten stund siden fikk fem ganger så mye smertestillende med meg som venninnen min som fjernet en cyste. Anonymkode: 36f5a...00c 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #5 Skrevet 7. januar 2020 Har også fjernet fra eggstokken, det var dagkirurgi på Ullevål, men fikk overnatting på sykehushotellet pga lang reisevei. Gikk fint, narkose og kikkhull som andre har nevnt. Sykemeldt en uke, var vel to øker før jeg følte meg ovenpå, og 4-5 uker før jeg følte for tyngre trening 😊 går veldig fint. Mest plagsomme for meg var at jeg oppdaget at jeg er en av de "heldige" som blir skikkelig kvalm av narkose og morfin 😛 Husk å bruke solfaktor 50 på arrene i ett år etter operasjon når du soler deg for å unngå mørke arr i fremtiden. Mine er små og såvidt synlige nå, var bare et par sting her og der (navlen, høyre og venstre hoftekam, og i truselinningen) ikke 1 cm brede engang. Anonymkode: 6d967...0d7 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #6 Skrevet 7. januar 2020 Tusen takk for svar. Har vært utsatt for seksuell overgrep / voldtekt så bare undersøkelsen tok veldig mye av meg. Så det er mye av grunnen til at jeg gruer meg. Men de vet om det. Ts Anonymkode: db5d3...ca7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå