Cherie Skrevet 4. juni 2005 #21 Skrevet 4. juni 2005 Når man skal tolke om en hund rir som følge av dominans...må man se på resten av hundens oppførsel. Vi har gjensidige.... fikk igjennom sterilisering vi....
Teddy Skrevet 4. juni 2005 #22 Skrevet 4. juni 2005 Og det er utrolig få hunder som virkelig er dominante. De fleste er "wannabe". En ekte dominant hund har heller ikke behov for å til stadighet vise at den er dominant. Har hørt om flere som har fått dekket sterilisering av tisper gjennom Gjensidige, kastrering av hannhunder derimot har jeg ikke hørt om.
Cherie Skrevet 4. juni 2005 #23 Skrevet 4. juni 2005 man kan jo evt skifte til if eller noe før man kastrerer. Det er jo wannebe'ene som er problemet. Modern har ei dominant tispe av en annen verden. De har aldri bårk med andre hunder eller problemer i forhold til folk... hun er så høy på pæra at hun ikke trenger å hevde seg på folk og hunder tror jeg hun rett og slett bare psyker ut.....
Teddy Skrevet 4. juni 2005 #24 Skrevet 4. juni 2005 man kan jo evt skifte til if eller noe før man kastrerer. Det er jo wannebe'ene som er problemet. Modern har ei dominant tispe av en annen verden. De har aldri bårk med andre hunder eller problemer i forhold til folk... hun er så høy på pæra at hun ikke trenger å hevde seg på folk og hunder tror jeg hun rett og slett bare psyker ut..... Ja hvis de er greiere så. Herlig. Hadde en sånn hund jeg og, han yppet aldri med noen. Usikre schæfere taklet ikke den selvsikre holdningen hans og knøvlet han da, det er en ulempe kan man si :-?
Cherie Skrevet 4. juni 2005 #25 Skrevet 4. juni 2005 med fare for å fornærme ganske så mange... schæfere <-- usje så og si alle jeg kjenner som har opplevd at hunder har gått til angrep på deres hund ...kan fortelle at denne rasen er skyld i det. Min har blitt angrepet to ganger .. ene gangen var hun 3mnd....
Teddy Skrevet 4. juni 2005 #26 Skrevet 4. juni 2005 Ja, Schæfere er litt spesielle sånn..De er jo så fryktelig usikre stakkars (*forbanne oppdrettere som avler på "vakre" mentale vrak*) også sier instinktene "jag vekk alt skummelt" Har hatt en sånn Schæfer selv jeg, det var et mareritt å gå tur. :-? Skal jeg ha den rasen igjen kjøper jeg definitivt bruksversjonen fra oppdrettere som ikke avler for utstilling!
Teddy Skrevet 7. juni 2005 #27 Skrevet 7. juni 2005 Enig med Swan. Men husk at det egentlig er ulovlig å kastrere hund i Norge, så finn en grei vett Og vær forberedt på at andre hannhunder kan bli litt forvirret og tro at hunden din er en tispe etter kastrering, pass på at han ikke blir ridd på.
Letti Skrevet 7. juni 2005 Forfatter #28 Skrevet 7. juni 2005 Enig med Swan. Men husk at det egentlig er ulovlig å kastrere hund i Norge, så finn en grei vett Og vær forberedt på at andre hannhunder kan bli litt forvirret og tro at hunden din er en tispe etter kastrering, pass på at han ikke blir ridd på. Hvorfor er det ulovlig? Jeg har egentlig bestemt meg for og kastrere han. Han har hatt noen fine dager nå, men sånn som han maser. Han var på vei til og stikke av forrige dagen, men ble stoppet av at porten var lukket på terrassen. Vanligvis ville han ha hoppet over, men nå tror jeg han rett og slett ble overrasket. Jeg er forbredt på mange argumenter MOT kastrering hos legen, men jeg har alle argumenten FOR.
Teddy Skrevet 7. juni 2005 #29 Skrevet 7. juni 2005 Aner ikke. Det henger igjen fra gammelt av at hunder ikke kan steriliseres/kastreres uten at det foreligger medisinske eller bruksmessige årsaker (f.eks. førerhunder). Men de fleste veterinærer utfører det uten å spørre så altfor mange spørsmål.
Cherie Skrevet 8. juni 2005 #30 Skrevet 8. juni 2005 Som trådstarter kanskje har skjønt allerede så er jeg for kastrering av hunder som ikke skal brukes i avl. Bare tenk alt stresset de slipper og hvor godt de går over ens.. og husk du fjerner ikke personligheten til hunden... bare den tulleruske delen. OM det virker da...for husk..det trenger det ikke å gjøre Er for såvidt for sterilisering av tisper også, men litt mindre bastant der da det er et stort ingrep.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå