Gå til innhold

17 åringer på interrail

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Det finnes mange norske 17 åringer som er modne og definitivt ikke naive og uskyldige også. Selv bodde jeg for meg selv, jobbet og klarte meg utmerket som 17 åring. Og naiv er vel det siste jeg var da, snarere tvert i mot. 

Ingenting av det du lister opp får meg til å tro at du som 17-åring ikke ville vært naiv i møte med voksne kriminelle som vil utnytte deg. De færreste norske 17-åringer ville det, heldigvis. De fleste voksne, til og med. Men 17-åringer er ikke voksne. Interrail kan han gjøre når som helst senere.

Anonymkode: 56759...bc6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingenting av det du lister opp får meg til å tro at du som 17-åring ikke ville vært naiv i møte med voksne kriminelle som vil utnytte deg. De færreste norske 17-åringer ville det, heldigvis. De fleste voksne, til og med. Men 17-åringer er ikke voksne. Interrail kan han gjøre når som helst senere.

Anonymkode: 56759...bc6

Min erfaring da jeg reiste på den måten var at ingen kriminelle var interessert i deg. En tenåring, med ryggsekk, tydelig på interrail, ikke råd til narkotika, sannsynligvis et visakort der det kun står noen lommepenger....finnes ingenting å hente. 

Den største faren utgjør man for seg selv. Gjennom alkohol, og sene kvelder på ukjente steder. Deretter som jente kan man lett få uønsket oppmerksomhet, men slik vil det være en god del år fremover. 

Dette har jeg lært av som voksen. Da jeg reiser på tur til enkelte destinasjoner bytter jeg ut telefonen med en eldre og knust modell. Jeg legger igjen ringer, designervesker og dyre smykker hjemme. Og kler meg helt nøytralt. Det gjør livet på reise mye mer behagelig. Akkurat slik det var å reise rundt i Europa da jeg var 16, og ingen brydde seg utover slitsomme menn, da det ikke var noe å hente. 

Anonymkode: 1c9d2...dea

• Liker 1
Gjest Deltidsmamma
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er han reisevandt? Er store rikoer men og stor gevinst med tanke på selvstendig læring. Hva er landene de vil innom? Har dere mulighet til fly han heime ved krise? 

Anonymkode: 6a79f...3ad

Ja det tør jeg å si, vi har reist mye til Asiatiske land, som Kina, Korea, Japan, Singapor, England, Italia, Spania, Hellas, India, Oman, Irland, Canada. Samt de Nordiske landene.  Han var sammen med kompisen i Tyskland i fjor i 1 uke.  De vil innom land som England , Italia, osv... Ja vi kan også hente de ved behov

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Deltidsmamma skrev:

Ja det tør jeg å si, vi har reist mye til Asiatiske land, som Kina, Korea, Japan, Singapor, England, Italia, Spania, Hellas, India, Oman, Irland, Canada. Samt de Nordiske landene.  Han var sammen med kompisen i Tyskland i fjor i 1 uke.  De vil innom land som England , Italia, osv... Ja vi kan også hente de ved behov

Dette går helt fint :)  Han har bedre utgangspunkt enn veldig mange voksne. 

Anonymkode: 1c9d2...dea

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...