Gjest Deltidsmamma Skrevet 7. januar 2020 #1 Skrevet 7. januar 2020 Hadde dere sendt deres gutt som da blir 17 samme dagen som han vil reise på tog loffing eller er det for tidlig? Det er snakk om 1 mnd, og de er alle fornuftige gutter
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #2 Skrevet 7. januar 2020 Nå har jeg ikke barn ennå, men har reist til flere land i den alderen (bl.a Japan og England), så selv ville jeg definitivt latt mine fremtidige tenåringer reise 🙂Så langt de jeg hadde tenkt de var modne nok til det osv, noe det virker som du synes han er? Anonymkode: 93cc0...d54
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #3 Skrevet 7. januar 2020 Send de avgårde. En opplevelse for livet og man lærer enormt mye om seg selv. Anonymkode: 1196c...b4a 1
CabinCruiser Skrevet 7. januar 2020 #4 Skrevet 7. januar 2020 Jepp. Det hadde jeg. Hvorfor-? Fordi jeg selvrealiserer meg via denne 17åringen. Angrer som en hund på at jeg aldri dro på interrail eller backpacking. Tenk for en opplevelse!
Aragorn ll Elessar Skrevet 7. januar 2020 #5 Skrevet 7. januar 2020 Om de er modne nok så ser jeg ikke problemet.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #6 Skrevet 7. januar 2020 Jeg hadde ikke gjort det. Jeg vet hvor umoden en 17-åring faktisk er. Kua husker når hun var kalv. Da mine ble 18 år var det selvfølgelig fritt fram. Anonymkode: 049a1...d08 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #7 Skrevet 7. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde ikke gjort det. Jeg vet hvor umoden en 17-åring faktisk er. Kua husker når hun var kalv. Da mine ble 18 år var det selvfølgelig fritt fram. Anonymkode: 049a1...d08 Jepp, fordi alle 17-åringer er like. Dermed basta. Og når de fyller atten, da blir de på et magisk vis kjempe modne. 🤣 Anonymkode: e2411...ae4 6
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #8 Skrevet 7. januar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jepp, fordi alle 17-åringer er like. Dermed basta. Og når de fyller atten, da blir de på et magisk vis kjempe modne. 🤣 Anonymkode: e2411...ae4 En 17-åring er mitt ansvar. En 18-åring bestemmer selv. Det er forskjellen. Anonymkode: 049a1...d08 4
CabinCruiser Skrevet 7. januar 2020 #9 Skrevet 7. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: En 17-åring er mitt ansvar. En 18-åring bestemmer selv. Det er forskjellen. Anonymkode: 049a1...d08 Skjer det noe magisk mellom dag 364 og 365? 2
Gjest Krampus Skrevet 7. januar 2020 #10 Skrevet 7. januar 2020 Jeg hadde ikke kunnet gjort det. Jeg hadde blitt med en eller annen spennende person hjem og blitt drept. Men søsteren min dro avgårde helt alene, og hun hadde det kjempefint. Så det kommer an på personen.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #11 Skrevet 8. januar 2020 I en hel måned? I utgangspunktet ikke. Har de reist mye før, er fornuftige nok til ikke å drikke seg drita(noe de mest sannsynlig ikke er, selv om du tror det), kunne håndtert en krise, jeg har nok penger til å dra ned og hente dem osv. Kanskje. Anonymkode: 1fc30...1a3 2
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #12 Skrevet 8. januar 2020 Aldri i verden! De vil uansett ha mer ut av det om de venter ett år. Da er mer «tillatt» for dem siden de er over 18. Anonymkode: 00668...51e
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #13 Skrevet 8. januar 2020 Min eldste ville jeg latt dra som 17 åring. Jeg reiste på interrail med barna da hun var 13 år, og vi har ellers reist veldig mye. Hun er både moden og tøff, så tviler ikke på at hun hadde klart det bra. Mens det yngre barnet hadde jeg vært mye mer bekymret for, men det er grunnet at barnet har Asperger. Så mest sannsynlig ville ikke barnet ønsket å reise på en sånn tur engang. Anonymkode: 2c7b5...c02
Gjest Deltidsmamma Skrevet 8. januar 2020 #14 Skrevet 8. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: I en hel måned? I utgangspunktet ikke. Har de reist mye før, er fornuftige nok til ikke å drikke seg drita(noe de mest sannsynlig ikke er, selv om du tror det), kunne håndtert en krise, jeg har nok penger til å dra ned og hente dem osv. Kanskje. Anonymkode: 1fc30...1a3 Vel, dette høres sikkert teit ut men han er med i en ungdomsgruppe der de ikke nyter alkohol, ikke røyker han, og han er en fornuftig ung gutt. Ja jeg vet at det er lett å se kun det positive i barna og tro mer om de enn man kanskje kan, og at ungdom lurer men for å si litt om han ( og han vet at jeg skriver her inne) Han står opp om morgene, spiser , går på skolen, kommer hjem, lekser, fotball og hundetrening. I helgene er det kamper, treninger, tur og slike ting. Så han holder seg unna slike ting som alkohol, røyk og ikke minst narkotika.
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #15 Skrevet 8. januar 2020 En moden 17 åring vil klare seg bedre enn en umoden 27 åring. Jeg reiste på den alderen. Er risikoavers, skeptisk til et motsatte er bevist, aldri prøvd narkotika, forsiktig med alkohol, planlegger godt, og var ganske reisevant allerede da. Har i det hele tatt på (nå 35 år) aldri vært i en ubehagelig situasjon i utlandet, tross mange reiser i Asia og Afrika, mye på grunn av disse egenskapene. Anonymkode: 1c9d2...dea 3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #16 Skrevet 8. januar 2020 Jeg tenker at så lenge de er forsiktige og holder sammen burde det gå fint. De lærer vel fort at ikke alle land er like trygge som Norge. Må passe på seg selv og sakene sine. Anonymkode: f7e4d...468
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #17 Skrevet 8. januar 2020 Jeg dro på interrail som 17, og jeg angrer ikke. Selvom det skjedde både dumme og bra ting. Jeg lærte så utrolig mye og ble mye mer selvstendig. Før det turde jeg ikke bestille mat selv en gang. Anonymkode: 8ab3e...2b3
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #18 Skrevet 8. januar 2020 Absolutt ETT HUNDRE PROSENT ikke. Nordmenn er generelt altfor naive. Norske, uskyldige 17-åringer er definitivt ikke moden nok til å takle eventuelle situasjoner som kan oppstå. Selvfølgelig kan alt gå bra, men det kan også ikke gå bra, og det ville jeg aldri utsatt min sønn for. Anonymkode: 56759...bc6
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2020 #19 Skrevet 8. januar 2020 Er han reisevandt? Er store rikoer men og stor gevinst med tanke på selvstendig læring. Hva er landene de vil innom? Har dere mulighet til fly han heime ved krise? Anonymkode: 6a79f...3ad
Gjest Dævendøtte Skrevet 8. januar 2020 #20 Skrevet 8. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Absolutt ETT HUNDRE PROSENT ikke. Nordmenn er generelt altfor naive. Norske, uskyldige 17-åringer er definitivt ikke moden nok til å takle eventuelle situasjoner som kan oppstå. Selvfølgelig kan alt gå bra, men det kan også ikke gå bra, og det ville jeg aldri utsatt min sønn for. Anonymkode: 56759...bc6 Det finnes mange norske 17 åringer som er modne og definitivt ikke naive og uskyldige også. Selv bodde jeg for meg selv, jobbet og klarte meg utmerket som 17 åring. Og naiv er vel det siste jeg var da, snarere tvert i mot.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå