male32 Skrevet 7. januar 2020 #1 Skrevet 7. januar 2020 Hei Legen mener at jeg ikke skal bruke Circadin hver natt.. Jeg begynte med det før jul, fordi jeg ikke klarte å sove. Nå viser Fitbit klokka at jeg har sovet i snitt 8t hver natt. Dette er jo fantastisk. Føler meg mye mindre trøtt nå. Uten Circadin klarer jeg ikke å sove. Noen ganger kan jeg sove 1-2 timer, men det er ikke nok. Jeg trodde Circadin var greit å bruke hele tiden, i motsetning til vanedannede medisiner som Imovane, stilnoct og Sobril. Jeg har prøvd alle dise medisinene men de fungerer bare 1 eller 2 ganger på meg så slutter de å virke.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #2 Skrevet 7. januar 2020 Det varer bare i tre mnd, så avtar effekten. Så du bør heller følge andre søvnhygiene råd og kognitiv trening for å bukt med problemene. Anonymkode: 56b60...7f8
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #3 Skrevet 7. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det varer bare i tre mnd, så avtar effekten. Så du bør heller følge andre søvnhygiene råd og kognitiv trening for å bukt med problemene. Anonymkode: 56b60...7f8 Jeg har brukt cirkadin i snart 8mnd, fortsatt god effekt Anonymkode: eb837...410
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #4 Skrevet 7. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har brukt cirkadin i snart 8mnd, fortsatt god effekt Anonymkode: eb837...410 Placebo skal aldri undervurderes. Anonymkode: 56b60...7f8
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #5 Skrevet 7. januar 2020 Circadin/melatonin er ikke vist hverken vanedannende eller tilvennende. Det blir derfor regnet for å være relativt harmløst sammenlignet med imovane, stilnoct, sobril og valium. Hvis du har god effekt og lite eller ingen bivirkninger av 1 tablett hver kveld så synes jeg ikke det er ille å bruke over lengre tid. Men man burde også passe på å følge generelle søvnhygieniske råd som å legge seg og stå opp til fast tid, unngå skarpt lys på kvelden og natten, vær ute i dagslys på morgenen etc. For det skal også nevnes at selv om circadin har lite bivirkninger er dokumentasjonen på effekt også sparsom. Så det beste er å bruke det kun ved reelt behov, i lavest mulige dose i kortest mulig tid, som ved all annen legemiddelbruk. Anonymkode: a9253...6dd
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #6 Skrevet 7. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det varer bare i tre mnd, så avtar effekten. Så du bør heller følge andre søvnhygiene råd og kognitiv trening for å bukt med problemene. Anonymkode: 56b60...7f8 At effekten av circadin bare varer i 3 mnd er direkte feil. Faktisk får noen bedre effekt etter de har brukt det over tid. Men at man bør følge råd for god søvnhygiene er jeg enig i. Anonymkode: a9253...6dd 1
Dricka Skrevet 7. januar 2020 #7 Skrevet 7. januar 2020 Har brukt circadin i mange år. Bruker de ikke hver natt men når jeg føler behov. Kan ha lengre opphold uten å ta de. Men jeg får ny resept av legen når jeg spør om det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå