AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #1 Skrevet 7. januar 2020 Får vondt overalt. Deppa og orker ikke å gjøre noen ting, bare sove eller se på TV, har heldigvis fri noen dager. Skulle gjort husarbeid men klarer ikke å komme igang. Får også veldig negative tanker. Flere som har det sånn? Anonymkode: b65e4...b79
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #2 Skrevet 7. januar 2020 Ja, etter å ha sluttet med p-pillen etter 15 år ble jeg overrasket over hvor "syk" jeg blir ved mensen. Én ting er menskramper og oppblåst, men får også løs mage, blir varm (men ikke feber), kvalm og generell sykdomsfølelse. Tiltaksløs, som du beskriver, blir jeg nok også når jeg tenker etter. Har mensen nå og tenkte jeg bare var lat etter juleferien.. 🤔 Anonymkode: cd00a...d6f
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #3 Skrevet 7. januar 2020 Hvis du har mye smerter ville jeg lest om endometriose og adenomyose, det kan være du har en av delene eller begge to. Anonymkode: e57bb...4e0
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #4 Skrevet 7. januar 2020 Ja, jeg har ofte ekstreme smerter hvis jeg ikke er føre var med smertestillende. Hvis smerten først rekker å sette seg, er det vanskelig å få den bort er min erfaring. Mtp negative tanker har jeg til tider fått akutte selvmordstanker, og dette på tidspunkt der jeg egentlig har hatt det fint.. Veldig skremmende, for jeg har blitt så overbevist om at jeg må gjøre det.. Har du prøvd ppiller? Jeg har blitt anbefalt det, men har ikke villet fordi jeg er så sykt skeptisk til å tilføre kroppen min legemidler hver dag.. Anonymkode: 59dc4...385
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #5 Skrevet 7. januar 2020 Det er helt vanlig og føle seg utafor når en har mensen, man trenger ikke ha endometriose eller andre ting. Det er og pga svingninger i hormonene i kroppen. Tror mange må lese litt om hvordan kroppen fungerer. Oppblåst, vondt, sliten og trøtt og nedstemthet er helt normalt. Anonymkode: b4532...7a5 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #6 Skrevet 7. januar 2020 Får det spesielt i vintertiden. Slappheten. Har hatt cyster fjernet fra eggstokker. Må ta ibux før menssmertene, hvis ikke er det for sent og de "tar" ikke. Får så smerter på det verste, som varer i to døgn og gjør at det er vondt å gå osv. For ikke å snakke om løs mage, hormonkviser osv. I vintertiden stuper jeg helt. Sovner hele tiden på sofaen, orker ikke husvask ellernoe. Sover dårlig og dermed mye mer. Har tatt blodprøver og ikke noe galt der. Pleier å bli litt bedre når sola kommer. Tror det blir bare for mye for kroppen om man er uheldig med mens (endo og lignende), og samtidig mørketid og hele pakka. Anonymkode: 47bd8...5fe 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #7 Skrevet 7. januar 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Får vondt overalt. Deppa og orker ikke å gjøre noen ting, bare sove eller se på TV, har heldigvis fri noen dager. Skulle gjort husarbeid men klarer ikke å komme igang. Får også veldig negative tanker. Flere som har det sånn? Anonymkode: b65e4...b79 Jeg også! ... Har mensen på dag 3 nå. Jeg kan ikke huske om jeg var så sliten forjegang. Hvor lenge er du sånn da? Jeg er mest deppa dagene før mensen kommer, og når den kom nå så ble jeg utrolig sliten og alt er bare ork ... Nå er det 3 dagen, jeg føler meg litt bedre i dag. Humøret er bedre også. Men forsatt litt slapp enda. Hvor lenge varer slappheten din da? Anonymkode: e8f60...087
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #8 Skrevet 7. januar 2020 Jeg blir ekstremt trett og slapp, ganske oppblåst og litt uvel i magen. Kan få veldig løs mage dagen før og forstoppelse når det er i gang. Tar ikke prevensjon. Hadde kanskje vært bedre om jeg gjorde det, men opplever det ikke som noe stort problem. Anonymkode: 0c2c1...a37
Djungelvrål Skrevet 7. januar 2020 #9 Skrevet 7. januar 2020 Ja blir alltid sinnsykt oppblåst noen dager før og under mens, blir smådeppa, blør som en foss, får lyst på sukker, har rielignende smerter, legger på meg et par kg i vannvekt/ødemer. Ikke noen piknik.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #10 Skrevet 7. januar 2020 Jeg har kjøpt progestron krem på nettet. Skal ta den 2 uker før neste mens. Da skal det hjelpe mot PMS og sånn. Håper den vil hjelpe. Anonymkode: e8f60...087
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå