AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #1 Skrevet 7. januar 2020 Fikk blå negl på begge stortærne i sommer og neglene løsnet 2/3 nedover på neglene, likt på begge tær. Jeg klippet etterhvert den løse delen av, slik at jeg har en liten remse negl nederst på hvert neglområde. Ser jævlig ut. Men det jeg ønsker er å sjekke om det ser greit ut, om en ny negl har plass og mulighet til å vokse. Har hørt at i noen tilfeller må den gamle ødelagte neglen fjernes kirurgisk. Vil i så fall få orden på dette raskest mulig. I håp om at en ny negl kommer mest mulig på plass til sommeren. Hvem kontakter jeg for en sjekk? Har forpleiere peil? Eller må jeg til ortoped? Eventuelt da via fastlege? Føler ikke at fastlege kan nok om dette:/ Anonymkode: 672d3...cd3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #2 Skrevet 7. januar 2020 Du må innom fastlegen, som evt sender deg videre til kirurg Anonymkode: 410ac...d96 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #3 Skrevet 7. januar 2020 Jeg hadde en negl som vokste stygt og ufattelig tregt i mange år. Akkurat som om det var en luftbobler under den, og den var veldig tykk. Hadde gått fjelltur og hadde blodansamling under. Var livredd for å miste neglen, men den falt aldri av. For ett år siden viste jeg den til legen, ca 7 år etter fjellturen. Han var bastant på at det var neglesopp, men begynte å tvile på at det når han hørte at den hadde vært stygg siden en fjelltur. Fikk tilbud om å klippe av en bit og levere til analyse, men det gjorde jeg aldri. Kjøpte heller nalox av egen fri vilje, og fulgte bruksanvisningen. Nå nesten etter ett år er den blitt normal igjen. Anonymkode: 51b5a...249
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #4 Skrevet 7. januar 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Fikk blå negl på begge stortærne i sommer og neglene løsnet 2/3 nedover på neglene, likt på begge tær. Jeg klippet etterhvert den løse delen av, slik at jeg har en liten remse negl nederst på hvert neglområde. Ser jævlig ut. Men det jeg ønsker er å sjekke om det ser greit ut, om en ny negl har plass og mulighet til å vokse. Har hørt at i noen tilfeller må den gamle ødelagte neglen fjernes kirurgisk. Vil i så fall få orden på dette raskest mulig. I håp om at en ny negl kommer mest mulig på plass til sommeren. Hvem kontakter jeg for en sjekk? Har forpleiere peil? Eller må jeg til ortoped? Eventuelt da via fastlege? Føler ikke at fastlege kan nok om dette:/ Anonymkode: 672d3...cd3 Iflg min lege vokser tånegler utrolig langsomt, særlig på storetåen. Det kan ta et år for den å vokse ut. Ser derfor ikke ut som dine negler vil rekke å vokse helt ut på det halvåret som er igjen til sommeren. Dette viste seg å stemme for min del den gangen jeg hadde neglesopp på fire tær. Brukte et middel jeg fikk utskrevet av legen, men det tok eeeeeeeevigheter før frisk negl begynte å vokse ut, under den fortykkede og misfargete delen. Men til slutt var de dårlige delene borte. Men det tok nok ett år, ja. Anonymkode: 4c5c8...d97
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå